• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste carcleaning met de produkten van hier

Breks

Detailing addict
10 dec 2011
18
50
Ik heb vandaag voor de 2e keer uberhaupt mijn nieuwe auto gewassen , en hem voor de eerste keer gedroogd met de delirium en voor de 1e keer gewaxt ( collonite 845 )

Ik heb gebruikt :
1) Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
2) Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
3) Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel
4) Delirium Orange Drying Towel

achteraf gewaxt

1) Poorboys World - Microfiber Applicator
2) Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
3) Poorboys World - Deluxe Mega Towel

Mijn bevindingen :

Super tevreden over de shampoo en de washmitt, dit was voor mij onbekend om zo met het 2 emmerprincipe de auto te wassen ( dank aan alle tipgevers )

Over de droogdoek : ik had eerst de waffledoek gekocht en achteraf pas gelezen dat deze minikrasjes kan veroorzaken.
Daarom heb ik maar de superdoek gekocht : de delirium. Ik moet zeggen dat deze de auto goed opneemt , maar dat hij toch redelijk snel vochtig aanvoelt , de waffledoek heb ik dan gebruikt voor onderaan de deuren en bumpers en deze voelt toch beter aan, droogt precies toch beter ( beide doeken hebben nog geen wasmachine gezien )

De wax : als tip gelezen deze in warm water deze al wat vloeibaarder te maken wat me reuze meeviel
De wax smeert uit als boter, is kleurloos , wat mss niet zo handig is, en poetst handig uit
Toch wel zuinig , ongeveer de dikte van een vinger is er uit de fles

Ik dacht dat dit zoals polisch gekleurd ging zijn en na opdrogen ging poederen, niet dus

Ik heb de wax niet lang genoeg laten opdrogen, ook omdat ik dit voor de eerste keer deed en ik wilde voortmaken
De poetsdoeken deden hun werk voortreffelijk

Besluit :

1) ik moet toch de auto beter poetsen, er komt nogal wat vuil mee op de pad en de doeken omdat je het waxen secuurder uitvoert en alle naden van bvb alustrips en kentekenplaat veel vuil vasthouden

2) De doeken gaan nu de wasmachine in , worden ze mss nog beter van
3) Wax is niet hetzelfde als polisch :D

Als er nog tips zijn ? Zijn deze welkom

Ik ga het wel bij deze produkten houden, tijdens de zomer zet ik mij aan het kleien.....nu nog niet
 
Omdat je aangeeft dat er na wassen toch nog wat vuiligheid meekomt op pads en doeken zou je nog kunnen gaan kleien.
Maar goed, dat geef je zelf al aan. :rules
 
Voor de delerium is het beter dat je hem eens wast. Hij zal ook meer water opnemen en minder nat aanvoelen. Om de volgende keer minder vuil te hebben kan je misschien apc aanschaffen. Die kan je dan opspuiten en met een borsteltje inwerken.
 
Om een properdere auto te hebben kan je je ook inschrijven om een.............foamspuit te kopen

Het wassen zal er iig een stuk vlotter door gaan !

Tip : kijk eens voor grote/dikke kwasten met zachte haren : deze haren komen goed in alle kiertjes en spleten en nemen goed vuil weg(de kwast goed uitspoelen telkens en intapen met electriciteitstape rond het metalen gedeelte)

Heb je al een (goedkopere) 2e washandschoen voor de onderzijde/dorpels ?

Zo blijft je eerste langer proper en gaat deze uiteindelijk langer mee.
 
grandscenicman zei:
Het wassen zal er iig een stuk vlotter door gaan!
En het foamen kost tijd dus om tijd te winnen is foamen niet echt handig lijkt me.

Doel van foamen is het voorkomen van swirls niet om tijd te winnen.

Uiteraard kan het ook gebruikt worden om als tussendoor gebruikt te worden wanneer je geen tijd/zin hebt om de hele auto te wassen.

Breks zei:
Over de droogdoek : ik had eerst de waffledoek gekocht en achteraf pas gelezen dat deze minikrasjes kan veroorzaken.
Je had het gelezen maar is dat ook zo, er zijn lakken die erg gevoelig zijn en dan zou deze doek marring kunnen veroorzaken maar dat doen andere doeken ook.

Met de doek is absoluut niets mis, hij heeft alleen geen lange pluis wat betekent dat vuiligheid wat nog op de lak zit na het wassen als je een plekje gemist hebt dat deze minder door de doek wordt opgenomen.
Ik heb een hele tijd met 2 Meguiar's Watermagnets gewerkt op mijn lak, niet de meeste harde, en ik kreeg absoluut geen marring.

Jammer dat als er een paar forumleden hebben waar het niet ging zoals ze zouden willen maar dat betekent niet dat de doek altijd krast.
 
Soepergrover zei:
Omdat je aangeeft dat er na wassen toch nog wat vuiligheid meekomt op pads en doeken zou je nog kunnen gaan kleien.
Maar goed, dat geef je zelf al aan. :rules

Nee , dat had niets te maken mlet het al dan niet kleien.

Het was gewoon vuil dat rond aluminium strips was blijven hangen, en aan de achterpartij waar het kenteken hangt.
Gewoon niet goed gepoetst......:no
 
Ik deel ook de mening over de waffledoek. En gelukkig maar, want anders zouden het type doek wat 2 jaar geleden het helemaal was nu als slecht wordt betiteld.

Leuk om zo van TS de eerste ervaringen te lezen. En er is ook nog genoeg ruimte voor verbetering zoals al genoemd 'het kleien' Maar dat vind ik ook het leuke aan het detailen. Iedere x een stapje verder en dan weer de verbazing, dus ik stel het volgende aan je voor: (kleien), paintcleaner en polish. En dan eerst met het handje. Later dan mogelijk met de machine.

Veel plezier!
 
Ik heb drie PB waffle droogdoeken, zeer goede doeken! Ik hoef niets anders.

@Breks: leuk om je ervaringen te lezen, veel succes verder! En pas op: detailing is zeer verslavend.