• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Faro

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Halleu poetsfanaten,

Ik wilde even wat informatie inwinnen van gebruikers van de Monello Faro inspectielamp.
Black Friday geeft een mooie korting welke ik, uiteraard, graag wil benutten. Echter, toen ik het model van de lamp bekeek (en het ledje binnenin), komt dit erg overeen met een lamp van onze grote Chinese vrienden.

Is er iemand die de lamp in het verleden heeft kunnen reviewen/nog steeds kan reviewen? Wat zijn de verschillen met een eventuele lamp van China-man? Is de Monello Faro in het algemeen de moeite waard?

Alvast bedankt voor jullie input.
Giltix
 
Ik heb er een, het is een aardig lampje. Ben er niet lyrisch over. Omdat ik niet regelmatig lakcorrecties doe kan het er mee door.
 
  • Leuk
Reactions: Giltix
De originele is in kwaliteit vergelijkbaar met de Maglite serie
Dat is echt wel wat degelijker dan de Chinese versies
Ik ben zeer onder de indruk van de batterij, gaat zeer lang mee
Lamp staat voor mij dan ook onder handbereik
Gebruik hem wekelijks voor vanalles en nogwat
 
  • Leuk
Reactions: Giltix
Groot fan van de Faro hiero! :D

Ik gebruik hem uiteraard bij het detailen, maar ook elke dag bij het uitlaten van de hond, bij klusjes als ik aan de deur sta of buiten bij tentfeesten en allerlei andere momenten. (Tot zelfs bij het nachtvissen/nacht-bbq :p)

Kon even geen filmpje vinden van tijdens het detailen, maar wel een filmpje in het bos. Er komt simpelweg een flinke bak licht van dat kleine lampje en dat ook vrij lang door de goede accu. Elke avond een halfuur en heb 'm een week of 2 geleden opgeladen. Komt vandaag nog steeds aan bak licht uit.

 
Ben er ook heel tevreden van.
Deze wordt hier voor van alles gebruikt en de batterij gaat heeeeeeeeeel lang mee.
Blijkbaar wordt de lamp op 3/01/19 al 4 jaar en heb die nog maar 3x opgeladen.
 
Je heb veel meer aan een faro dan aan een headlamp hoor.

Ik heb toch ondertussen flink wat verlichting in mijn bezit.

Maar de Faro blijft onmisbaar voor inspecties.

Daarom dat ik ook naar de doeleinden vroeg, tijdens het werken is zo een headlight zeer makkelijk, voor gewone inspectie is zo een faro uiteraard beter (alsook als je gewoon een lamp wil gebruiken).
Zelf gebruik ik de headlight altijd tijdens het polijsten, inspectie voordien/nadien eventueel ook met de headlight of een ander inspectielamp.
 
Ik dacht eerst dat die hoofdlamp geweldig zou zijn. Maar mij viel hij erg tegen.

Die sensor aan/ uit functie is zwaar vervelend. (want gevoelig) en om hem de hele tijd aan te hebben vind ik niet echt fijn.
Ik gebruik hem zelf alleen bij het coaten. (vooral het afnemen uiteraard) Daar is hij wel geweldig voor.
 
  • Leuk
Reactions: Jerre
Ja die aan/uit functie is véél te gevoelig, mede daarom gebruik ik die ook niet.

Maar hij kan tijdens het polijsten ook dienen als zweetband :joy:

Beste is natuurlijk om verschillende lampen te hebben, headlamp, staander, close inspection,...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik moet zeggen dat ik zelf geen Faro heb maar een lamp uit China (niet zelf gekocht, dus zou niet weten waar vandaan exact), maar die bevalt op zich prima.

Qua lichtopbrengst ontloopt hij de Faro volgens mij niet heel veel, maar qua kwaliteit en 'grip' is de Faro toch wel echt een stapje hoger. Ook heeft mijn Chinese lamp zo'n irritante knipperfunctie en een halve sterkte functie waar je geen ster aan hebt. Als hij kapot gaat ga ik gewoon voor een Faro.