• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Maestro Car Dryer: deze zomer verkrijgbaar!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
We zijn er al even mee bezig, maar hij komt er binnenkort dan echt aan. De Car Dryer van Monello!

De Maestro is genoemd naar een noordwestenwind nabij de Adriatische zee. De Adriatische zee loopt langs de gehele oostkust van Italië.

De Maestro wordt een zeer efficiënte en krachtiger blower in compact formaat maar met zeer sterke blaaskracht, de blower haalt windsnelheden boven de 300 km/h. De motor is 2200 Watt en is traploos instelbaar. Heb je kwetsbare delen? Dan stel je de blower gewoon in op een lagere snelheid. Wel zo handig.

Sneller drogen? Dat kan met de los in te schakelen verwarmingsfunctie, deze verwarmt de lucht tot zo'n 46 °C. Bovendien wordt de lucht gefilterd met een verwisselbaar en wasbaar filter.

Er worden twee nozzles meegeleverd, een ronde en een platte. De tips daarvan worden beschermd met een flexibele rand. Je sluit ze aan op de 5 meter lange slang!

Opbergen kan in de meegeleverde Monello draagtas.

Verkoopprijs is nog niet geheel vastgesteld, maar zal tussen de € 150 en € 185 komen te liggen. Binnenkort kondigen we een interessante pre-order actie aan, deze geeft je de kans om de Maestro met een aanzienlijke korting bij ons aan te schaffen. We verwachten de Maestro in juni of juli te kunnen leveren.

Qua blaaskracht verslaat de Maestro met gemak de Metropolitan 4HP en de Bigboi BlowR Mini. De blaaskracht komt in de buurt van de Metropolitan Master Blaster 8HP!

Optioneel bieden we een rolkarretje aan, prijs hiervan is nog niet bekend.


116979
 
Hoeveel watt is verwarmingsfunctie, dat gebruikt meestal veel stroom toch. Of is het 2200 watt met de verwarming aan?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
De verwarmingsfunctie is ongeveer 600 watt. @Patrick

Dat betekent dat het apparaat in totaal dus zo'n 2800 Watt trekt, dat is toch wel fors voor de doorsnee kabelhaspel. Wat is ongeveer het gewicht van het apparaat?
Misschien het rolkarretje voorzien van een (vaste) kabelhaspel, waar je dan bijvoorbeeld ook een extractor of polijstmachine op in kunt pluggen?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik wacht nog eventjes af. Stiekem was ik aan het kijken om de BigBoi mini aan te schaffen.

Beide systemen hebben voor en nadelen denk ik.

Windsnelheden zeggen niet zoveel. De Monello kan mss 300km/hr terwijl de Bigboi Mini "maar" 220km/hr haalt. Maar de BigBoi is wel 3000 watt tov 2200. Bovendien is de Mini instelbaar op 3 verschillende warmtestanden: 15, 25 en 45 graden. BigBoi komt met 3 verschillende nozzles, al is de Monello kwa slang wel langer. 5 meter tov 3 meter voor de Mini. Beide met verwisselbare en wasbare filters.

Wat is het gewicht van de Monello dryer? En de grootte?
 
Windsnelheden zeggen niet zoveel. De Monello kan mss 300km/hr terwijl de Bigboi Mini "maar" 220km/hr haalt. Maar de BigBoi is wel 3000 watt tov 2200. Bovendien is de Mini instelbaar op 3 verschillende warmtestanden: 15, 25 en 45 graden. BigBoi komt met 3 verschillende nozzles, al is de Monello kwa slang wel langer. 5 meter tov 3 meter voor de Mini. Beide met verwisselbare en wasbare filters.
Ik zal 'm zo eens even aan onze Watt-meter hangen. We hebben de Bigboi hier nog staan.

Maar welk voordeel heeft een hoger wattage dan volgens jou? Als je dat niet terugziet in de blaaskracht van de unit? De kracht van de Maestro is vele malen hoger dan die van de Bigboi Mini. Windsnelheden zeggen niet alles, maar het bepaalt wel, samen met de nozzle de blaaskracht en dus de droogkracht.

Wij hebben nagedacht over de warmtestanden, maar konden geen voordeel bedenken. Wanneer gebruik je 15 graden bijvoorbeeld? En wanneer zou je 25 graden willen kiezen in plaats van 45 graden? Ik kon geen doel bedenken. 45 graden is voor alle oppervlakken veilig, dus ik denk dat je in de praktijk de andere instellingen niet zal gebruiken?

Over de nozzles hebben we ook nagedacht, we hebben hier de drie nozzles, maar in de praktijk gebruik je er eigenlijk maar twee (tenminste wij dan). Wij hebben er daarom voor gekozen om twee nozzles mee te leveren, waar we wellicht ooit een optionele derde nozzle zouden kunnen aanbieden als accessoire (maar ik denk niet dat daar vraag naar zal zijn).

De Maestro heeft trouwens ook een 7 meter lang netsnoer.

De Maestro is wat groter en zwaarder dan de BigBoi Mini, we gaan nog een uitgebreid vergelijk maken binnenkort. Maar hier vind je al wat verschillen:

https://forum.carclean.com/threads/blower-om-auto-te-drogen.15118/page-12#post-392074
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de Cupertino-strategie nastreven @Tim ;)
Dit is de Maestro V1, daarna kun je voor de V2 de temperatuurswitch, snoer nog een metertje langer, de derde nozzle toevoegen etc. (en natuurlijk het apparaat beetje duurder maken).
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: Emi en Tim
@Tim: wel tof om een goede reactie te krijgen!!

Ben zelf op de moment zoekende naar een goede blower. Persoonlijk wil ik mijn stappenplan wat "updaten" door van droogdoek naar blower te gaan. Het antwoord of jouw visie hieromtrent is enorm helpende. De Metrovac is een goede blower, maar in mijn ogen voor hobby detailers prijst hij zichzelf wat uit de markt nu er meer alternatieven komen.

Zou graag eens de 2 blowers tegenover elkaar zien. Windsnelheid bepaalt idd niet alles.

De graden is inderdaad een goede vraag wanneer je die zou gebruiken. Ik veronderstel dat je met warmere temperaturen die 46 graden niet nodig hebt en je dus op die manier een lagere stand kan kiezen.

De nozzles is altijd leuk als je verscheidene opties hebt. Sponningen, zijspiegels, achterlichten, spoilers... Altijd leuk als je iets gerichter kan werken. Natuurlijk met de blaaskracht zit het wel snor :) Waarom zou je dan de derde nozzle er niet bij aanbieden in het pakket? Dan is alles mooi compleet.

Het snoer zoals ik al zei vind ik dan wel een voordeel bij de Monello tov de BigBoi. 5-7 meter snoer is toch al mooi om rond je wagen te kunnen.

Persoonlijk vind ik het gewicht wel nog een dingetje. 2.5Kg voor de BigBoi mini vind ik toch erg netjes.
Er zijn ook nog geen echt goede klanten-reviews van de BigBoi, buiten die van de aanbiedende bedrijven. Dus daar is het ook nog wat aftasten.

Prijs is echt wel een issue bij blowers. Ik vergelijk altijd met de BigBoi mini omdat deze zich toch wel richt naar de hobbyist en "aanvaardbaar" is om aan te schaffen.

Zoals ik al zei, ben zelf nog zoekende dus ik hou het allemaal in de gaten hoe het zich ontwikkeld.
 
Laatst bewerkt:
Ok, compleet gemist dit alles, en ja ook dat andere topic.

Mag ik hierop mijn Side Kick inruilen, heb ik gelijk een handige luchtdroogblaasmachine voor de fiets, en kan ik de katten uit de tuin wegblazen :innocent:
 
Ik denk dat je tijdens het drogen niet zo snel van nozzle wisselt. Dat heb ik nog nooit gedaan in elk geval.