En gelijk heb je, ik was alweer vergeten dat ik al een eigen stekkie had aangemaakt hier...
Mocht een moderator het beter vinden om mijn laatste posts in het 'hebben we nog wat gedaan vandaag' topic hierheen te verplaatsen dan merk ik dat vanzelf wel.
Scherp opgemerkt
@RedCat , de afgelopen jaren heb ik beetje bij beetje gereedschap verzameld waaronder een normale slagmoer machine en een haakse, accuschroef machine, een haakse slijper en redelijk recent nog een rechte slijper.
En ja spulletjes uit Japan trekken mij wel aan, als beginnend bestuurder van een auto zei mijn vader die zelf al jaren Nissan reed destijds ook dat als ik wat van goede en betrouwbare kwaliteit wou dat ik het beste een Japanse auto kon kopen.
Nu is dat natuurlijk open ter discussie en niet alle Japanse producten zijn van gelijke kwaliteit, ik ben wel overtuigd van de moraal, instelling en cultuur die ten grondslag ligt aan wat ze vaak maken. (En toen kocht ik een Nissan Primera die in Sunderland werd geassembleerd, en mij huidige Zoomzoom in Mexico...)
Nou is dat niets nieuws, al sinds jaar en dag worden auto's op diverse plekken na een complete 'knock-down' geassembleerd en komen de diverse onderdelen ook van her en der, welk merk je ook rijdt, om over de verschillende samenwerkingen onderling nog maar te zwijgen.
Die verschillende elektrische gereedschappen gaan hopelijk goed van pas komen als ik in een volgend project de complete achterkant ga demonteren en aanpakken, dat wil zeggen; achteras, tank, CVT inclusief het subframe.
Vandaag ook nog wat dingen gedaan aan de Volvo waaronder de voorpijp weer verbinden met het uitlaatspruitstuk:
Eerst alles even in de koper siliconen 'schmutz' als soort van baat het niet..
En weer met elkaar verbonden:
Daarna alle bouten en schroeven van de carburateur even nalopen nu ik er nog lekker makkelijk bij kan, ook de bewegende delen licht gesmeerd:
Toen had ik plotsklaps weer zin om te gaan poetsen (die poetsdrift is maar moeilijk te temmen..)
Ook een
Monello soft brush ingeweekt met vinyl en rubber care over alle rubber en kunststof delen in de motorruimte gehaald:
Tot zover weer even, morgen de uitlaat lektesten met dat rode apparaat dat ik je gisteren liet zien.
Als dat proces wordt afgerond met een positief resultaat zet ik de carburateur er weer op.
Mochten er onder jullie zijn die wel geïnteresseerd zijn in de techniek/technische details roep dan gerust, er is zonder arrogant te willen overkomen weinig wat ik niet weet over deze auto (met de Renault Cléon 1397 cc motor i.c.m. de CVT)
Fijne dag verder!