• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mr Moose, mijn Volvo 340 CVT uit 1988

En gelijk heb je, ik was alweer vergeten dat ik al een eigen stekkie had aangemaakt hier...:blush:

Mocht een moderator het beter vinden om mijn laatste posts in het 'hebben we nog wat gedaan vandaag' topic hierheen te verplaatsen dan merk ik dat vanzelf wel.

Scherp opgemerkt @RedCat , de afgelopen jaren heb ik beetje bij beetje gereedschap verzameld waaronder een normale slagmoer machine en een haakse, accuschroef machine, een haakse slijper en redelijk recent nog een rechte slijper.

En ja spulletjes uit Japan trekken mij wel aan, als beginnend bestuurder van een auto zei mijn vader die zelf al jaren Nissan reed destijds ook dat als ik wat van goede en betrouwbare kwaliteit wou dat ik het beste een Japanse auto kon kopen.

Nu is dat natuurlijk open ter discussie en niet alle Japanse producten zijn van gelijke kwaliteit, ik ben wel overtuigd van de moraal, instelling en cultuur die ten grondslag ligt aan wat ze vaak maken. (En toen kocht ik een Nissan Primera die in Sunderland werd geassembleerd, en mij huidige Zoomzoom in Mexico...)

Nou is dat niets nieuws, al sinds jaar en dag worden auto's op diverse plekken na een complete 'knock-down' geassembleerd en komen de diverse onderdelen ook van her en der, welk merk je ook rijdt, om over de verschillende samenwerkingen onderling nog maar te zwijgen.

Die verschillende elektrische gereedschappen gaan hopelijk goed van pas komen als ik in een volgend project de complete achterkant ga demonteren en aanpakken, dat wil zeggen; achteras, tank, CVT inclusief het subframe.

Vandaag ook nog wat dingen gedaan aan de Volvo waaronder de voorpijp weer verbinden met het uitlaatspruitstuk:

Eerst alles even in de koper siliconen 'schmutz' als soort van baat het niet..

0fd1f3c6-7ac6-4a99-97f3-81091525b6ef.webp

6043e978-bcc8-4253-ace3-bf02050f70c2.webp

En weer met elkaar verbonden:

164439ff-1ce9-4a60-ac0b-07b2f2c0f6c9.webp

Daarna alle bouten en schroeven van de carburateur even nalopen nu ik er nog lekker makkelijk bij kan, ook de bewegende delen licht gesmeerd:

d8f63737-2f9c-437c-b179-a74e4cf893ea.webp

Toen had ik plotsklaps weer zin om te gaan poetsen (die poetsdrift is maar moeilijk te temmen..)

61dbf216-2b7b-4e0f-aeb1-ea1703bcec86.webp

Ook een Monello soft brush ingeweekt met vinyl en rubber care over alle rubber en kunststof delen in de motorruimte gehaald:

82cc6061-4300-40af-89f4-efc5494a276b.webp

Tot zover weer even, morgen de uitlaat lektesten met dat rode apparaat dat ik je gisteren liet zien.

Als dat proces wordt afgerond met een positief resultaat zet ik de carburateur er weer op.

Mochten er onder jullie zijn die wel geïnteresseerd zijn in de techniek/technische details roep dan gerust, er is zonder arrogant te willen overkomen weinig wat ik niet weet over deze auto (met de Renault Cléon 1397 cc motor i.c.m. de CVT)

Fijne dag verder!

Dank je!

Ja en in tegenstelling tot het hierboven geschrevene verkies ik bij handgereedschap vaak de Duitse merken, dat was ook een heeeeel lange weg, beetje bij beetje sinds de aanschaf van de Volvo in 2008.

Het gereedschap waar ik mee begon heb ik nog steeds, voor een klein deel nog gebruikt door mijn opa.

Één van de clubleden van de V3C gebruikte ook de betere Duitse stukken gereedschap en zodoende werd het een doel om de basisset aan gereedschap daarvan te verkrijgen.

En ja het maakt echt verschil, goed gereedschap sleutelt zoveel fijner.

de laatste aanschaf is een Wera 3/8" ratelset met doppen en bitjes, deze hoefde van mij niet zo 'bullet proof' te zijn als de Hazet 1/2" set maar wel beter dan het Beta setje wat ik sinds jaar en dag gebruik, en ja, beter is het zeker naar mijn mening.

Wera of PB schroevendraaiers zijn echt top. Bahco, Wiha of Gedore duidelijk minder.

Pas geleden zat er wat flink vast. Werkplaats principekwestie geworden : Het moet en zal losgaan.
De Gedore boog uit, van de Bahco brak het vaste gedeelte af.

Uiteindelijk wel gelukt én een mooie nieuwe sleutel 17 en Bahco aan het bord. :laughing:

gedore-bacho.webp

Oh, Schitterend.... Wat een opknapbeurd. Prachtig. Dat is de liefde voor een auro. Prachtig. Mijn vader ha een rode.... Leuke wagen om te rijden. En die radio.... Hoe Old School wil het het hebben..... Heerlijk. En dan één speaker:D.

Hoe zit het met onderdelen? Nog aan te komen?

Ik blijf je volgen:)

Door de plek waar je bij moet, heb je niet altijd een vrije keus in welk type sleutel je gebruikt, maar dat het vaste deel van de bek van een Bahco breekt/scheurt is bizar, het breukvlak is niet goed te zien, maar mogelijk dat er al wat scheurvorming zat. Dat verklaart dan wel waarom het vaste deel breekt en niet het verstelbare deel.

Klopt, een groter iets zoals een moordenaar kon er niet tussen. Dus moet je het doen met wat past.. en wat geweld. Niet alles kan daar tegen.
Bij normaal gebruik voldoet elk merk gereedschap vaak wel, als je maar (en aanvoelt) wanneer je te ver gaat.
Van goede doppen of schroevendraaiers is de passing vaak beter of hebben betere grip. En dat werkt altijd fijner.

Vergelijkbare onderwerpen