Hey GlimKezen & GlansPoppen! (altijd al een keer willen zeggen)
Bij deze leek het mij wel leuk om een project topic over mijn eigen wagen te maken.
Ik heb hier voor gekozen en niet voor een full detail omdat de auto niet dagelijks gebruikt word en meer een hobby is dan noodzaak. En omdat ik daarom de eisen wat hoger heb liggen dan bij een normale detail waar ik met iets minder genoegen neem.
Het leek me daarom het beste om de auto in delen te doen, maar er dan het ultieme uit proberen te halen.
Dan het slachtoffer in kwestie, in Golf 7 GTI uit 2013 met nog steeds geen 34.000 KM op de teller. De auto heb ik een paar maanden geleden gekocht bij Apoint in Amsterdam, die hem keuring hebben afgeleverd. (mag ook wel eens gezegd worden)
De auto heeft (vooral aan de zijkanten) wat lichte swirls, en hier en daar wat lichte krasjes. Maar geen gekke hologrammen of iets dergelijks.
De auto staat mooi in zijn lak, maar heeft alleen aan de voorkant, en vooral op de motorkap (aardig) wat steenslag (hou je niet tegen) en de rechter a-stijl is niet helemaal knap.
Ik heb lang getwijfeld om deze 2 delen te laten spuiten, maar ik wil graag de originele lak in stand houden en dat houd me tegen.
Ik heb geen schokkende voor foto’s, dus jullie zouden het hier mee moeten doen.
Het eerste wat ik aan wil pakken aan de auto in de voorkop. Vooral omdat het steenslag wel een doorn in mijn ogen is. Vooral omdat er de witte grondlak ziet wat niet zo mooi is op een donkere lak.
Om dat knap te doen, ben ik eerst een week van te voren met de voorbereidingen begonnen.
Ik ben eerst naar de dealer gereden om een lakstift te kopen. De “Touch Up Sticks” had ik nog liggen en zijn in mijn mening een absolute must als je steenslag gaat bijwerken. En ook van deze gebruik ik eigenlijk alleen de witte.
Daarna heb ik de auto naar binnen gereden en heb ik alleen de motorkap gewassen, hier een foto van een een paar steenslag plekjes. Niet heel duidelijk, maar om even een idee te geven.
Een paar plekjes die ook door de primer zaten heb ik licht opgeschuurd, en daarna heb ik alle plekjes een beetje proberen te markeren omdat ik deze in etappes laag voor laag ging opvullen.
En waarom niet, even een actie foto
Omdat ik moest wachten tot dit uitgehard was, en mijn handen toch begonnen te jeuken had ik een paar dagen later maar besloten in de tussen tijd de ruiten alvast aan te pakken.
Dus de bovenkant van de auto eerst gefoamed met de prewash van Nanolex.
En daarna binnen gewassen, en de ramen nog een keer schoon gemaakt met een ruiten reiniger en de rubbers afgepakt.
Voor de ruiten had ik het “Ultra Glass” pretpakket van Nanolex.
Het was te bedoeling om alle ruiten schoon te maken (glass polish) met de microfiber pads op de 15 en de Ibrid.
Maar helaas besloot de Ibrid om de geest te geven. Dus die is inmiddels terug gestuurd naar de fabriek voor reparatie. Dus heb ik de ruiten alleen met de 15 schoongemaakt wat eigenlijk prima ging. Was echt bizar om te zien wat een vervuiling ondanks het reinigen nog van de ruiten afkwam door de glasspolish. Ik had daar achteraf best een fotootje van mogen schieten maar dat was me even ontschoten.
Omdat ik had lopen spetteren als een malle, had ik nog 1x de auto helemaal gefoamed, gewassen en gedroogd. Toen de ruiten ontvet met de bijgeleverde EX. (waarvan ik het gevoel had dat dit nog beter ontvet dan Prep) en alle ruiten rondom in de Ultra Glass Sealant gezet.
Daarna heeft de auto een paar dagen binnen gestaan, mede omdat we er met de familie een paar dagen tussenuit waren. De auto heeft goed de tijd gehad om uit te harden, en ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben over dit pakket van Nanolex. Zeker een product wat ik er in ga houden. Het is vooral leuk met de GTI omdat die iets sneller optrekt dan de gemiddelde auto, zo heb je af en toe als je even stil gestaan heb allemaal druppels om de vooruit, en is het er binnen een seconde van af. Dubbel leuk zeg maar
Bij deze leek het mij wel leuk om een project topic over mijn eigen wagen te maken.
Ik heb hier voor gekozen en niet voor een full detail omdat de auto niet dagelijks gebruikt word en meer een hobby is dan noodzaak. En omdat ik daarom de eisen wat hoger heb liggen dan bij een normale detail waar ik met iets minder genoegen neem.
Het leek me daarom het beste om de auto in delen te doen, maar er dan het ultieme uit proberen te halen.
Dan het slachtoffer in kwestie, in Golf 7 GTI uit 2013 met nog steeds geen 34.000 KM op de teller. De auto heb ik een paar maanden geleden gekocht bij Apoint in Amsterdam, die hem keuring hebben afgeleverd. (mag ook wel eens gezegd worden)
De auto heeft (vooral aan de zijkanten) wat lichte swirls, en hier en daar wat lichte krasjes. Maar geen gekke hologrammen of iets dergelijks.
De auto staat mooi in zijn lak, maar heeft alleen aan de voorkant, en vooral op de motorkap (aardig) wat steenslag (hou je niet tegen) en de rechter a-stijl is niet helemaal knap.
Ik heb lang getwijfeld om deze 2 delen te laten spuiten, maar ik wil graag de originele lak in stand houden en dat houd me tegen.
Ik heb geen schokkende voor foto’s, dus jullie zouden het hier mee moeten doen.
Het eerste wat ik aan wil pakken aan de auto in de voorkop. Vooral omdat het steenslag wel een doorn in mijn ogen is. Vooral omdat er de witte grondlak ziet wat niet zo mooi is op een donkere lak.
Om dat knap te doen, ben ik eerst een week van te voren met de voorbereidingen begonnen.
Ik ben eerst naar de dealer gereden om een lakstift te kopen. De “Touch Up Sticks” had ik nog liggen en zijn in mijn mening een absolute must als je steenslag gaat bijwerken. En ook van deze gebruik ik eigenlijk alleen de witte.
Daarna heb ik de auto naar binnen gereden en heb ik alleen de motorkap gewassen, hier een foto van een een paar steenslag plekjes. Niet heel duidelijk, maar om even een idee te geven.
Een paar plekjes die ook door de primer zaten heb ik licht opgeschuurd, en daarna heb ik alle plekjes een beetje proberen te markeren omdat ik deze in etappes laag voor laag ging opvullen.
En waarom niet, even een actie foto
Omdat ik moest wachten tot dit uitgehard was, en mijn handen toch begonnen te jeuken had ik een paar dagen later maar besloten in de tussen tijd de ruiten alvast aan te pakken.
Dus de bovenkant van de auto eerst gefoamed met de prewash van Nanolex.
En daarna binnen gewassen, en de ramen nog een keer schoon gemaakt met een ruiten reiniger en de rubbers afgepakt.
Voor de ruiten had ik het “Ultra Glass” pretpakket van Nanolex.
Het was te bedoeling om alle ruiten schoon te maken (glass polish) met de microfiber pads op de 15 en de Ibrid.
Maar helaas besloot de Ibrid om de geest te geven. Dus die is inmiddels terug gestuurd naar de fabriek voor reparatie. Dus heb ik de ruiten alleen met de 15 schoongemaakt wat eigenlijk prima ging. Was echt bizar om te zien wat een vervuiling ondanks het reinigen nog van de ruiten afkwam door de glasspolish. Ik had daar achteraf best een fotootje van mogen schieten maar dat was me even ontschoten.
Omdat ik had lopen spetteren als een malle, had ik nog 1x de auto helemaal gefoamed, gewassen en gedroogd. Toen de ruiten ontvet met de bijgeleverde EX. (waarvan ik het gevoel had dat dit nog beter ontvet dan Prep) en alle ruiten rondom in de Ultra Glass Sealant gezet.
Daarna heeft de auto een paar dagen binnen gestaan, mede omdat we er met de familie een paar dagen tussenuit waren. De auto heeft goed de tijd gehad om uit te harden, en ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben over dit pakket van Nanolex. Zeker een product wat ik er in ga houden. Het is vooral leuk met de GTI omdat die iets sneller optrekt dan de gemiddelde auto, zo heb je af en toe als je even stil gestaan heb allemaal druppels om de vooruit, en is het er binnen een seconde van af. Dubbel leuk zeg maar
Bijlagen
Laatst bewerkt: