• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na kleien ook nog Polijsten?

Even trachten kort samen te vatten voor Picasso:

SRP= cleaners+fillers+sealant
BH=cleaners+fillers

Uiteraard heeft elk product zijn voor/nadelen qua verwerking en zijn specifieke eigenschappen qua hoeveelheid fillers/cleaners...dit werd hierboven reeds aangehaald.

Zoals GMToyota zegt: elke gebruiker heeft zijn eigen voorkeur (wat AIO's betreft gebruik ik dan weer liever Color-X dan SRP, maar dit is strikt persoonlijk en zegt niks over de producten zelf)

Wat ik wou zeggen was: BH+sealant=SRP (in grote lijnen alleszins)
Met als terechte opmerking van mk-us dat je best ook de SRP nog afsluit met sealant/wax omdat de sealant in SRP niet echt bekend staat voor de lange standtijd.
 
He mannen bedankt voor jullie leerrijke uitleg , enne ik ga zeker niet meer quoten :schaam , wist niet dat dit niet mocht .
 
BH=cleaners+fillers

Oei, je vergeet onderscheid te maken tussen machinaal of handmatige verwerking.
BH met de hand = alleen een glaze.
BH machinaal = cleaner + glaze.
SRP met de hand én met machine = cleaner + glaze + sealant.

Picasso heeft een DAP900 en is in dit geval makkelijker uit met BH. Iemand die met de hand gaat beginnen zal waarschijnlijk wel de voorkeur geven aan SRP.
 
Ik heb nu wat "klei-ervaring" met de Mother's set. Is prima gegaan. Op de (zachte?) lak van onze Nissan Pixo was er zelfs met déze klei wat marring. Maar na één hit Finale (DAP 900 op groen) was dat weg. Zou je lichte marring ook gewoon weg kunnen krijgen met een cleaner zoals Professional Polish?

Op onze Nissan Qashqai gaf deze klei geen marring. Ik wilde mijn Meguiar's producten opmaken dus na het kleien heb ik step 1 en 2 gedaan. Daarna twee laagjes Natty's Blue: superresultaat!
 
Het zou inderdaad kunnen dat je aan pro polish op zwart/lichtgroen genoeg hebt om marring weg te polijsten ja...
Dé manier om erachter te komen of dat werkt, testspot! ;)