• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nasa's collectie

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Aangezien ik nog niet zolang bezig ben met detailen en ik net mijn bestelling heb binnengekregen dacht ik ook maar eens mijn 'collectie' voor te stellen:

dscf5060d.jpg


- 2 emmers
- 2 Scratch Shields
- 3M afplaktape
- U-Care Washmitt
- DAP500
- Monello SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
- Monello SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
- Monello Piccolo Nero
- Monello Senza Acqua
- Monello Sponge
- Monello Dolce Verde klei
- Monello Lavare
- Monello Raffini Finale
- Topix Top Leather Cleaner & Cream
- Meguiar's Microfibre towels (X2)
- Meguiar's Soft Foam Applicator Pads (X4)
- Meguiar's Gold Class Car Wash
- Meguiar's NXT Generation Car Wash
- Meguiar's Ultimate Compound
- Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Wax
- Meguiar's Deep Crystal Polish
- Meguiar's Quick Detailer
- Valma Excalibur Multi-Cleaner
- Valma Velgenborstel
- Valma Bandenzwart
- Simoniz Wash and Wax

Gepland:

- Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
- Monello - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
- Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
 
Geen verkeerde collectie! Natty's is een fijne wax, maar ik zou een paar tientjes bij leggen en voor een Dodo wax gaan.
 
Paulus de Boskabouter zei:
maar ik zou een paar tientjes bij leggen en voor een Dodo wax gaan.
Ik niet :no Dit om maar aan te tonen dat voorkeuren en meningen verschillen :grinning:
Nette collectie trouwens. :)^
 
Als ik je een advies mag geven,

bestel bij de volgende bestelling wat extra machinepads zodat je ze dubbel hebt;) en neem wat extra doeken als het budget het toelaat:)^

Voor de rest een leuke beginnerscollectie, ik hoop dat je besmet raakt en nog meer leuk detailstuff gaat kopen]d~^
 
Leuke collectie! Zoek goed uit welke wax je wilt. Let op dit is puur persoonlijk wat je het fijnste vind. De meeste gebruiken een vaste wax. En daarbij wordt Natty's, Collonites en Dodo veel genoemd. Ik vind Collonites 476s namelijk weer echt een top wax. Kijk anders eens of er iemand in de buurt woont met een grote collectie...

En verder pads erbij en extra doeken in de loop der tijd.

Misschien een keer een andere glaze (de polish van Meguiars zal je nu wel als glaze gebruiken neem ik aan).

Keep up the good work!
 
Bedankt voor de positieve reacties ;) Ik ken hier niemand in de buurt die ook geïnteresseerd is in detailen en moet dus alles zelf ondervinden. Ik denk dat ik eerst de Natty's wax eens ga proberen, wat die glaze betreft ... die wordt wel nog vervangen, maar ik ga eerst de noodzakelijke dingen aanpakken zoals die mezzo, pads en doeken en andere wax ;)
Ik begin zo het gevoel te krijgen dat je nooit gedaan hebt met detailspullen kopen en proberen :D i like! Ik heb het virus zeker en vast te pakken!
 
Ik ga morgen voor de eerste keer de DAP500 gebruiken. Heb al veel gelezen / opgezocht / filmpjes gezien en denk dat ik er klaar voor ben. Ik wil niet overdrijven voor de eerste keer dat ik zeker niets fout doe. Kan ik misgaan met 1 hit met een monello zwarte finishing pad en monello finale op rode Honda lak (auto is van na 2000, dus geen al te oude;) )?
 
Hoelang kan je Monello polijstpads gebruiken? Ik heb er momenteel 1 van elk, is het noodzakelijk om een tweede van elk nu te kopen? Of kan ik nog wel even voort? Zijn er ook mensen met tips hoe deze uit te poetsen? Ik heb namelijk geen padwasher :p
 
Nasa zei:
Hoelang kan je Monello polijstpads gebruiken? Ik heb er momenteel 1 van elk, is het noodzakelijk om een tweede van elk nu te kopen? Of kan ik nog wel even voort? Zijn er ook mensen met tips hoe deze uit te poetsen? Ik heb namelijk geen padwasher :p


Heb zelf wel nog geen DAP, maar heb hier op het forum wel al gelezen dat je hem kan uitwassen met een scheutje afwasmiddel, en dan stilletjes droogdraaien op de DAP. Dat hij nog een heel klein beetje vochtig is zou geen kwaad kunnen, omdat hij dan zo snel niet verzadigd raakt.
 
Zie dat je pakket binnen :cool:
Als ik me niet vergis hoopte je het binnen de 10 dagen te hebben (ander topic) ...en ? :p
Enfin mooie collectie
 
Hehe bedankt Steven ;) Was idd binnen de 10 dagen. 4de besteld en de 11de kreeg ik het toegestuurd. Ik denk dat het ook wat langer duurde door het paasweekend ...:p
 
Ik ben van plan om als update te bestellen:

- Orange Light Cutting Pad
- 2X White Polishing Pad
- Black Finishing Pad
- Nog een rol 3M afplaktape (25mm)
- Monello Raffini Mezzo
- Iron X Soap Gel
- Monello Perfetto Detailer Spray

Wat denken jullie? Goede toevoeging aan mijn huidige collectie? Ik wou nog een Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g bestellen, maar dat zal voor volgende keer zijn, mijn Meguiar's wax is nog lang niet op :p
 
Mooie aanvulling:)^

Ik heb van bijna iedere pad 2x mocht er wat gebeuren tijdens het polijsten met je pad kan je zo een nieuwe pakken :rules
 
Bestelling is vandaag toegekomen :)^ Ik heb nog een Piccolo Nero extra besteld en als cadeautje een Peluche Bianco gekregen ;).

Ik ben wel niet zo tevreden van de Monello Sponge... Nadat ik deze 1 keer gebruikt had na mijn bestelling 2 weken geleden heb ik ze in de wasmachine gewassen op 30 graden (zonder wasverzachter en niet in de droogkast) en de naden komen al volledig los ... :sob: In 1 hoek zit een gat ter grootte van mijn wijsvinger en de andere hoek begint ook al te lossen. Er stond nochtans specifiek op de verpakking dat deze gewassen kon worden op 40 graden ...
 
Nasa zei:
Bestelling is vandaag toegekomen :)^ Ik heb nog een Piccolo Nero extra besteld en als cadeautje een Peluche Bianco gekregen ;).

Ik ben wel niet zo tevreden van de Monello Sponge... Nadat ik deze 1 keer gebruikt had na mijn bestelling 2 weken geleden heb ik ze in de wasmachine gewassen op 30 graden (zonder wasverzachter en niet in de droogkast) en de naden komen al volledig los ... :sob: In 1 hoek zit een gat ter grootte van mijn wijsvinger en de andere hoek begint ook al te lossen. Er stond nochtans specifiek op de verpakking dat deze gewassen kon worden op 40 graden ...


Dan denk ik dat je gewoon pech hebt gehad met een minder exemplaar. Mijne en die van zoveel anderen zijn meermaals gebruikt zonder enige klachten!

Misschien best even carclean hierover contacteren?
 
Ja, ik gokte ook al zoiets, ben namelijk zeer tevreden over de Monelloproducten (ik heb al een heel arsenaal ;) )! Ik zal hen een mailtje sturen om het te melden.
 
+1 aan hier boven ,ff contact opnemen mss een fototje erbij ..
Zelf nog geen probleem ondervonden met de sponge , Maar Vind de mits net iets fijner ,gebruik er altijd 2 .....
En nette aanvulling alweer :)^

Edit : als hier boven boven dan :D
 
Ik heb vandaag antwoord gekregen op mijn mailtje en ook de foto's doorgestuurd. Ik moet er bij mijn volgende bestelling melding van maken en dan krijg ik een nieuwe Sponge! Topservice! :)^

Hier zit de scheur:

scaled.php?server=442&filename=dscf5081k.jpg


Deze hoek is ook aan het lossen:

scaled.php?server=526&filename=dscf5083b.jpg