• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Neutron Blue Civic Hybrid facelifted by Hybrid

HOLY CRAB!!!! THANKS A MILLION!!!!!!!!!

Echt hartstikke bedankt voor de tijd die je hierin gestopt hebt! Waardeer ik echt onwijs!!!!

Maaruh... nou wordt de keuze wel weer iets moeilijker... en Jori wil natuurlijk liever die 5 spaak zien...hahahaha!!!
Ik ben niet gek... ik ben een vlieieieieieigtuig... :-b

Edit:

zie net nog even een ander verschil... het gewicht...

5-Zigen FN01R-C Hot Version - Blk/Pol. Wheels
17" x 7"
5/114.3
ET 42
Weight (lbs) 15.5 = 7.03 Kg

5-Zigen ProRacer GN+ Silver Wheels
17" x 7.5"
5/114.3
ET 43
Weight (lbs) 20.5 = 9.30 Kg

Van de EVO 5 heb ik geen gewicht kunnen vinden...
Zijn bij sommige toko's ook niet meer verkrijgbaar (discontinued).
 
YES! Top!!! Thanks weer Anabasis! En? Welke van deze vind jij tot nu toe het beste passen? (just curious!)
 
Tsja...

Het verschil tussen de Enkei's en de 5Zigen's zit'm imho voornamelijk in het feit dat het ontwerp van de EV5 het wiel optisch groter doet lijken.
Het ontwerp van de de GN+ doet in die zin het tegenovergestelde, máár heeft net iets meer kleine details...

Ik ben zelf meer van 7-spaaks velgen (moeilijk te vinden, zelf 10 spaaks is makkelijker). Uiteindelijk ben ik dus voor mesh velgen gegaan.

Ik was ondertussen aan het neuzen voor jou: probeer deze search engine maar eens ([USDM] Civic Hybrid moet voldoen als input).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks again!!!!
Ik merk bij alles wat ik verder zie (geweldige links BTW!!!)
dat ik toch weer steeds teruggrijp naar die JDM Civic Type R (FN01R-C Hot).

De enige twijfel die ik nu weer krijg is de kleur of kleur combi...

Zilver:
5zigen_hv_slvr_lg.jpg


Black/polished
5zigen_hv_bp_lg.jpg


Face polished
5ZIGEN_FN01RC_POL_lg.jpg


Wat combineert volgens jou/jullie een beetje lekker met Neutron blue metallic?
Ik weet het... zoveel mensen zoveel smaken..., maar ben toch even benieuwd...
 
Zilver.

Face polished = te licht (zo ongeveer als de standaard velgen -weliswaar mat ipv polished- van de hybrid, denk ik)
Black polished = ik ben bang dat black optisch weg valt, te donker

Hyper black of HMC van de GN+ zou volgens mij het mooiste zijn, maar ja dat heb je weer niet voor de FN01R-C (Hot).

De Titanium (oftewel mat bronze?) zou volgens mij ook heel goed staan. Niet de gouden velgen van een Impreza, maar minder opvallend brons (zelf ook -nog steeds- aan zitten denken).

Keuzes, keuzes; ik zou iedere maand weer wat nieuws willen proberen. Ik heb bewust niet verder gekeken voor jou dan 5Zigen, Yokohama/Advan, Gram Lights en Volk Racing zijn ook erg mooi, maar dan ga je meer en meer de hoofdprijs betalen :grinning:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha... naaah... valt wel mee hoor... heb alleen de hele nacht van velgen liggen dromen, maar voor de rest gaat alles goed hoor meuh

Nee, klinkt misschien gek, maar ik maak nu liever een heel bewuste keuze dan straks achteraf toch spijt.
Heb wel meer gehoord dat je voor een velgen keuze 'genoeg' tijd moet nemen ennuh...dat is dan bij deze
meteen weer bevestigd...:!

Ennieweetjes... voorlopig is de keuze dus 1 van deze twee:
5zigen_hv_slvr_lg.jpg
5zigen_hv_brnz_lg.jpg


...tenzij ik bij de Yokohama/Advan, Gram Lights en Volk Racing nog iets anders 'speciaals' tegen kom...
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....hoor jij ook een vliegtuig? (dat ben ik)
 
Ik vind de linker velg het mooist. Al is die van de foto van Paranoya ook erg mooi....... (stukje terug het topic invliegen, Hybrid) :D
 
het lastige is dat je ze niet even onder de auto kan proberen om te kijken welke het mooiste onder de auto staat....De tijd ervoor nemen is altijd goed natuurlijk...Velgen maken voor een groot deel de auto vind ik.
 
Met een foto van de zijkant van de auto, kan ik elke gewenste velg er eventjes onder plaatsen als dit doorslaggevend kan zijn voor je keuze.
 
Volk Racing is dus wel héél lang doorsparen TE37 is ongeveer €650,- per velg en andere modellen lopen al gauw op richting €800 to €1000 per velg (en dan hebben we het over discount prijzen).

Hoe vond je die Enkei RP03's? EDIT: alhoewel de prijs van 18" begint bij €530,-. 17" zal dus niet veel goedkoper zijn...
 
wat grappig om een hybride-auto te 'pimpen'; dat zie ik nergens op de snelweg tussen de rest van het leasevlootje.
Of heb je de auto prive gekocht?

zo wordt milieuvriendelijk rijden ineens heel anders :)^
 
Hybrid zei:
1 dingetje komt er ook nog op het dak...
Ik kreeg zojuist bericht dat m'n Shark Fin Antenne onderweg is...foto's daarvan volgen dus nog...

Wat voor merk/type heb je besteld, ik moet namelijk ook een andere antenne hebben omdat de katten uit de buurt de antenne op m'n hybrid erg lekker vinden (is bijna helemaal kapot gekauwd }:)w )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@jori; bedoel je zoiets als dit? (wel oude foto, zonder mod's)
th_IMG_1043.jpg


@Anabasis, bij de Enkei RP03's vond ik de spaken aan de onderkant te ver naar buiten komen... en voor alle andere types volk racing, gram lights etc. zat er eerlijk gezegd niet een tussen waardoor ik zei van wauw... dat is mij het verschil in prijs dik waard. Velgen van die categorie vind ik eigenlijk ook beter op z'n plaats onder een ride met vermogen. Nee, ik denk dat ik met de 5-Zigens straks mooi in verhouding ben... al zeg ik het zelluf :-b

@tinus, thanks! Hij is inderdaad in privé bezit... en ja, dan wordt het wat mij betreft dus een 'ander' verhaal. Liefst dus een beetje onderscheiden van de lease bakken.

@Elise S1 daar waar Shark Fin Antenne onderstreept staat... dat is een klikbare link...
ik heb ze daar dus ook besteld je kunt je merk / type auto en kleurcode opgeven als je gaat bestellen.

Fijn hè, als mensen anderen laten 'meegenieten' van hun huisdier. Hoe vaak ik al zand poten van zo'n K kat op m'n
motorkap heb aangetroffen! Hou zo'n beest binnen of in je eigen tuin. De kat kan er niets aan doen, maar de eigenaren
des te meer. Maar ja... als je daar wat van zegt... }:)w
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Jori, deze graag:
5zigen_hv_slvr_lg.jpg


@Elise S1, graag gedaan! Succes... mijne verwacht ik deze week... can't wait!
 
Hybrid zei:
.....Fijn hè, als mensen anderen laten 'meegenieten' van hun huisdier. Hoe vaak ik al zand poten van zo'n K kat op m'n
motorkap heb aangetroffen! Hou zo'n beest binnen of in je eigen tuin. De kat kan er niets aan doen, maar de eigenaren
des te meer. Maar ja... als je daar wat van zegt... }:)w
.....

Ik had het er van de week nog over met een collega (kattenbezitter) of je de eigenaar aansprakelijk kan stellen voor schade die een kat aanricht. Het blijft bij mij niet altijd beperkt tot 'zandpoten'.

Gebeurt gek genoeg meestal in de eerste paar dagen nadat ik mn Lude heb gewassen/gewaxed. Zouden ze soms schrikken van hun eigen spiegelbeeld?