• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Neutron Blue Civic Hybrid facelifted by Hybrid

Ik had het er van de week nog over met een collega (kattenbezitter) of je de eigenaar aansprakelijk kan stellen voor schade die een kat aanricht. Het blijft bij mij niet altijd beperkt tot 'zandpoten'.
Inderdaad een interessante discussie die ik laatst ook had... het is mijn buurman laatst wel gelukt... kat in z'n kunstof
zwembad gevallen (was gelukkig leeg) en vervolgens helemaal aan stukken gereten omdat ie er niet uit kwam... zielig hè :bad
Maar goed, hij heeft een foto gemaakt van het beest in z'n zwembad en met dit bewijs kon de eigenaar niets anders doen dan
een nieuw zwembad lappen. Bewijs is in zulke gevallen dus cruciaal.

Gebeurt gek genoeg meestal in de eerste paar dagen nadat ik mn Lude heb gewassen/gewaxed. Zouden ze soms schrikken van hun eigen spiegelbeeld?
Hahaha... waarschijnlijk wel... als ie zichzelf in het spiegelbeeld ziet denkt ie ineens dat ie 2 x 7 levens bij z'n huidige baasje moet blijven ipv 1 x 7.
Nog eentje om over na te denken... een honden eigenaar moet verplicht hondenbelasting betalen en meestal verplicht de hondenpoep
opruimen. Een katten eigenaar betaald volgens mij geen rooie cent en laat de kat fijn in andermans tuin schijten (in eigen tuin doen ze dat niet). Interessant, niet?

Anyway, terug naar de velgen...
Ik kreeg 'vannacht' ineens een ingeving...
Voor ik die velgen koop wil m'n vrouw eerst met zomervakantie zijn geweest... op zich
natuurlijk helemaal terecht...hmm... maar als m'n banden nu eens gingen slijten... dan moeten
er nieuwe banden onder m'n huidige 'standaard' velgen, toch?
...en daar zou ik nu juist t.z.t. winterbanden om gaan leggen...
is het dan niet een 'redelijk' argument om toch maar eerder over te gaan op nieuwe velgen? 8d
Aan de andere kant... na de vakantie zeker weten dat je genoeg euri 'over' hebt voor nieuwe
velgen geeft natuurlijk ook weer rust... damnit... waarom zijn vrouwen toch altijd zo verstandig als
het om centen gaat?!
 
Winterbanden:

-Gebruik hiervoor idd je oude 'goedkope' velgen (vanwege pekel etc.)
-Hoe kleiner de diameter en hoe smaller de banden hoe beter (ik weet het niet uit mijn hoofd, maar de huidige wielen 205/50/16 ?)
-Theoretisch is het ook beter om banden op de velg te bewaren als is het maar om je velgen te beschermen tegen schade bij het (de)monteren van de banden als ze gewisseld moeten worden.

3 goede argumenten voor aparte zomervelgen.
 
Top! en yep... helemaal eens... dat gecombineerd met het 'mogelijk' snel slijten van m'n huidige bandjies...
wieweet liggen de nieuwe 5-zigens er dan eerder onder dan na de zomervakantie :-"

Ps. overigens standaard maat van die pannekoeken is 195/65/R15... prima maatje voor winterbanden.
 
Hybrid zei:
(...) Ps. overigens standaard maat van die pannekoeken is 195/65/R15... prima maatje voor winterbanden.

195/65/15 naar 215/45/17: Dan moet je idd op het toaalgewicht van de nieuwe velgen/banden combo gaan letten. De Hybrid is daar toch wat gevoeliger voor qua vermogen/aandrijving ben ik bang...
 
Yep, vandaar dat ik ook erg blij was dat de 5-spaaks 5-zigens die ik mooi vind (en Jori ook geloof ik) :-"
gelukkig de lichtste zijn die ik tot nu toe ben tegengekomen. Twijfel nog wel tussen de band op 45 of 50 hoog
i.v.m. iets meer comfort. Qua omtrek afwijking liggen ze dicht tegen elkaar (in ieder geval binnen de -2 of +2
procent afwijking). Dit is overigens een geweldige website om te berekenen binnen welke grenzen je moet
blijven als je naar andere velgen/banden wilt: http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html
Maar wellicht had je die zelf al gevonden... of niet eens nodig (gezien jouw ervaring).

edit;
om het verschil toch iets te compenseren is mijn theorie als volgt...
de nieuwe grill en koplampen/achterlichten zijn al iets lichter dan de vorige...
na plaatsen van de 17" velgen de ride misschien nog iets verlagen (= iets minder luchtweerstand)
plaatsen shark fin antenne ipv dikke spriet
een K&N luchtfilter plaatsen of een andere CAI...
dit alles bij elkaar moet volgens mij minimaal verschil opleveren t.o.v. standaard.
 
Da's een mooie info site :)^

Ik gebruikte die van 1010Tires: misschien nog iets uitgebreider? :-"

EDIT: Zondag is de Japanse Voorjaarsmeeting 2009 bij AC De Meern (net naast Utrecht). Ideetje om langs te komen en je ride te showen? De velgenboer is dan ook aanwezig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hihi... geweldig... inderdaad nog uitgebreider... ik dacht al wel dat ik je niets nieuws vertelde, thanks weer voor deze tip! :)^
 
als je gaat verlagen ga je wel meer grip krijgen door een betere wegligging ==> hoger verbruik :D
 
Hybrid zei:
(...) Twijfel nog wel tussen de band op 45 of 50 hoog
i.v.m. iets meer comfort. Qua omtrek afwijking liggen ze dicht tegen elkaar (in ieder geval binnen de -2 of +2
procent afwijking). (...)

Ik zou idd voor comfort gaan. Je rijdt immers in een gezinswagen en geen Type R ;)
Overigens ben ik van 205/50/16 naar 215/45/17 gegaan, waarbij 215/40/17 de ideale upsize is.
Maar 45 is wat mij betreft al sportief zat qua comfort.

Heb je overigens rekening gehouden met de ET-waarde van je velgen?
 
ET heb ik zeker rekening mee gehouden... ik ga met ET 42 icm 215 t.o.v. standaard velg (195 ET45)
7 mm naar binnen en 13mm naar buiten.
Voor die check heb ik de Car bible site gebruikt plus een extra check (via e-mail) bij full car tuning.
Zojuist ook nog even gekeken bij 1010tires en volgens hen passen ze ook onder de Civic Hybrid.

Maar dank voor de 'heads-up'. Overigens veel van de duurdere race velgen vielen ook af vanwege een
te lage ET waarde... dan steken ze teveel buiten de wielkast... stoer, maar niet helemaal de bedoeling lijkt me.

Ik neig inderdaad naar comfort, maar ben eigenlijk nog wel even benieuwd naar het verschil in gewicht van
de band zelf (45 hoog versus 50). Als de 50 hoog niet veel zwaarder is neem ik uiteraard die maat... is ie
toch weer een stukkie zwaarder dan neem ik misschien toch wel de 45...
 
Anabasis zei:
(...) EDIT: Zondag is de Japanse Voorjaarsmeeting 2009 bij AC De Meern (net naast Utrecht). Ideetje om langs te komen en je ride te showen? De velgenboer is dan ook aanwezig.

Waarschijnlijk heb je bovenstaande gemist: wat denk je er van?

Heerlijk zo'n ET-waarde van +45. Ik heb +55, dan wordt de keuze toch heel wat beperkter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Holy cow! Die meeting melding heb ik inderdaad over het hoofd gezien... maaruh... sta ik daar niet zwaar voor L*L met m'n standaard velgies? Ik begin nog maar net met een beetje tunen...
 
Je zou er een bordje achter je ruitenwisser kunnen hangen:

"Ben even naar de velgenboer..."

Voor de rest krijg je al aandacht genoeg. Een hybrid met "tuner" koplampen en achterlichten en een "echte" Mugen grille !
 
Hoi,

Ik weet niet of ik al over enkele tips heb heen gekeken maar ik heb twee honda's ,één heb ik zelf voorzien van dikke wielen en één was al voorzien,bij degene die ik zelf gedaan heb ik wel op moeten letten op de verschillende ET-waardes voor en achter,als je wat te extreem gaat heb je of last van aanlopen achter-of ze staan voor te ver naar binnen,dat laatste is natuurlijk optisch en ik weet niet of hem ook nog gaat verlagen?
Groeten Henry Visser
 
Hier is ie dan. :party:

IMG_1043copy.jpg
 
WAUW!!! THANKS A MILLION!!! :party: :grinning: :cool: :)^ :heart_eyes: ,^^

Ik geloof dat deze wel 'aardig' staan, niet?
Mijn keuze is in ieder geval gemaakt nu.

Aan iedereen die heeft geholpen met alle foto shops en vooral het constructieve meedenken: EEUWIGE ROEM!!!

@Henry Visser, een paar posts hierboven had ik al gemeld dat ik rekening had gehouden met de ET waarde,
maar uiteraard toch bedankt voor de waarschuwing. Beter teveel dan te weinig :cool:
 
Hoi hybrid,

Het ziet er waanzinnig uit super!
Maarre één geheimpje?Zijn de ET waardes voor én achter nu gelijk of verschillend?
(Dat was eigenlijk wat ik bedoelde).
Enne uit ervaring,mensen die zeggen dat íe niet lekker rijdt moet (op vooral andere forums)zijn niet wijs ,ik rijdt vaak met m'n maatje effe naar duitsland en dat ding heeft nu al 55.000 kermende kilometers op de klok in heel korte tijd(hij is niet zo zuinig op zijn tuut als wij hier) maar het blijft echt heel lekker rijden.

Henry
 
Thanks Henry! Kan nu inderdaad NOG moeilijker wachten...
Enneh... ET voor en achter zijn nu gelijk... nog even de meetlat
tegen m'n huidige banden gehouden en er zit een kleine kans in
dat ze aan de onderkant iets uit de zijkant steken...
Boven vallen ze nog ruim binnen de wielkast, dus mijn verlaging
plannen vallen niet in duigen... en mocht het toch visueel gaan
storen kan ik er altijd nog skirts onder hangen...
... als je eenmaal begint met een beetje tunen... :D

Leuk dat je 'm ook zo fijn vind rijden... ben er zelf ook nog steeds
iedere dag happy mee. En nu ie een beetje origineel begint te worden
is de lol alleen maar toegenomen... geinig die blikken van verbazing als
ik op iemand af kom rijden... je ziet ze denken:
"WTF is dat voor auto???!" en dan zie je ze snel omkijken om vervolgens
die H achterop te ontdekken...

Nu die sharkfin en m'n velgen nog...
 
Zo dan... vrijdag kwam ie dan eindelijk binnen... nadat een flauwerik van de douane hem eerst
10 dagen had vastgehouden en ze toch besloten om nog even 26 euries aan inklaringskosten te
heffen... Heb dus weer netjes mijn bijdrage gedaan aan het financieringstekort...8d

Anyway... hier besteld en meteen o.b.v. kleurcode ook door hen laten spuiten.

En dat laatste was weer erg handig... heb ze in NL ook wel gezien maar moet je
allemaal achteraf weer laten schuren/primen en verven.
Deze kwam binnen en kon meteen het dak op... wel zo handig.
Oh, btw... niet bedoelt als reclame hoor... krijg er echt geen cent voor.
Het is gewoon een voorbeeld van 1 van de mogelijkheden.

Uitpakken die hap:
th_IMG_1905.jpg
th_IMG_1906.jpg


Ok... installatie time...

Gebruiksaanwijzing... :rules toch maar ff lezen...
th_IMG_1909.jpg


Ik heb gebruikt:
Isolatie-tape (gaat lekker makkelijk van je lak af)
Schroevendraaier
Dreft, heet water + zachte doek
Alcohol doekje
De Fohn van de buurvrouw (lekkere sherry buuf! :cool: )
Verlengsnoer voor fohn
Oh ja en drie dubbele ristretto's 8o
th_IMG_1910.jpg


:idee Dit is een sedan... kofferbak open en in de kofferbak gaan staan bleek het meest praktisch...

Oude 'spriet' eraf schroeven...

Effe lekker soppen:
th_IMG_1913.jpg


Handig voor de oriëntatie zo'n rechte lijn in de achterruitverwarming!
Eerst even een proefplaatsing en daarna markeren met tape:
th_IMG_1914.jpg


Haaien vin vastschroeven met draad omlaag:
th_IMG_1915.jpg


Als het fris is buiten... effe blazen met die fohn:
th_IMG_1917.jpg


Alcohol... hmm... yummy:
th_IMG_1920.jpg


Goed mikken, op de gebruiksaanwijzing staat voorkant eerst vastplakken...
maar omdat ik in de kofferbak stond was achterkant eerst toch handiger (voorkant was lastiger te zien).
Als achterkant plakt de hele vin langzaam laten zakken en minimaal 1,5 minuten flink aangedrukt houden.
Daarna tape verwijderen:
th_IMG_1922.jpg


En... klaar is Hybrid:
th_IMG_1923.jpg
th_IMG_1924.jpg


Staat wel 'aardig' toch?

Oh ja... en absoluut geen slechtere ontvangst kunnen ontdekken... misschien zelfs wel beter.

Last but not least... de velgen (5-Zigen FRN01-C Hot - Silver) ZIJN BESTELD!!! YES!!!! Me sooooo happy! :party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Staat 'm goed hoor Hybrid. :ja
Goed om te lezen dat de ontvangst misschien zelfs beter is.

Die van mij is inmiddels ook onderweg, eergisteren verstuurd, zal over een paar dagen wel in NL zijn en dan nog eens 10 dagen logeren bij de douaneboys (en girls) die dan ook nog eens inklaringskosten willen hebben }:)w