• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbie kit voor een bmw

Jiro

Detailing addict
18 jun 2015
52
65
47
Hi,

Ik ben nog maagd betreft detailling, maar daar gaat verandering in komen. 28 juni ga ik poetsen.

Doel = auto mooi shiny te krijgen en houden. Wel met de hand.

Ik wil de 5 stappen plan volgen met bijhorende producten.


Ik had gelezen dat er per auto merk ook nog eens verschillende merk producten het beste matchen...Nou zijn er zo verschrikkelijk veel producten dat ik scheel begin te kijken. Hopelijk heeft er iemand hier ervaring met een product en dezelfde auto.

Onderin is me auto afgebeeld.


Vraag welk product wordt geadviseerd voor BMW?

Ik heb zelf.
  • Tuinslang;
  • Hogedruk spuit + zo,n fles om shampoo in te doen en erop te spuiten. En soort borstel;
  • 1 emmer;
  • echte leren zemenlap;
  • 1L fles turtle shampoo.
  • 1 fles turle wax

Wat ik zou willen doen.
  1. wassen
  2. reinigen / kleien
  3. Sealen?
  4. waxen
Velgen:

Deze haal ik van de auto.
  1. Spuit ze dan af met de hoge druk spuit
  2. Spons erover heen
  3. Droog maken
  4. Inspuiten met velg reiniger
  5. Spons erover heen
  6. Afspuiten met de tuinslang
  7. Droog maken
  8. Insmeren met turtle wax
  9. Kusje geven en weer onder de auto :-D
Ik weet dat ik deze producten moet kopen.
  • Bij de wibra microvezel doekjes
  • 2 nieuwe emmers
Zou je mij kunnen adviseren welke producten ik het best kan kopen? Ik wil liefst onder de € 100 blijven.

Bedankt, Ray



.
Foto1k0-7OWTCVFM.jpg
 
Ik zal beginnen met je zeem weg te gooien... En die borstel van je HD ook bij je auto weg te houden...

mijn advies is om eerst in spullen te investeren om je auto te wassen... Want ik ben bang dat polijsten sowieso niks word met de hand!

koop eerst idd 2 emmers... Ik zou grit guard emmers aan bevelen... Maar dat is wel een grote uitgaven in 1x.. Misschien eerst 1 grit guard emmer om te spoelen en een gewone emmer voor het sopje... En met de tijd een 2e te kopen..

en verder zal ik een washmit kopen... Een goede droog doek... **** kan je het beste voor monello gaan... En een knappe shampoo...
 
OK zeem niet gebruiken dus. Borstel heb ik ook niet gebruikt voor deze auto. Krast volgens mij.

Deze producten?
  • https://www.Carclean.com/product/Monel...MLS0102_102647
  • https://www.Carclean.com/product/Monel...MSA0101_102091
  • https://www.Carclean.com/product/Monel...MTM0101_103065
  • https://www.Carclean.com/product/Mothe...l_10016_100220
  • https://www.Carclean.com/product/Megui...t_G1016_100051
Wax van Monello is mij te prijzig. Heb ik een cleaner nodig?

Wassen met monello Shampoo en wassmitt
kleien
waxen

Afdrogen met die Monello droog doek.

Kan ik met een microvezel doek de wax aanbrengen en afnemen? [h=1][/h]
 
Dit begint er aardig op te lijken ;)

pak alleen even de klei kit van monello of van mothers... Is goedkoper... En ik vind ze beter... Persoonlijk vind ik mothers heel fijn!

lavare shampoo is heel fijn... Ik gebruik hem ook... Maar in verbruik is hij wel redelijk duur... Je kan beter iets meer uit geven een Born to be me Born to be mild kopen van ddj...

in aanschaf iets duurder... Maar is geconcentreerd... Dus veel langer plezier van!
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Born_to_be_Mild_shampoo_250ml_DJBM250_101037
en misschien is dit wel de beste shampoo die er is...
 
Met deze wax heb ik geen ervaring... Ik ben op zich wel fan van mothers.. Maar om te beginnen kan je het beste collinite 845 nemen... Onder de €20 steekt die met kop en schouders boven de rest uit!

koop even een handpad om de wax aan te brengen... Ik vind deze fijn werken... https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164
en daarna met een mf doek uitwrijven! Ik zal je toch aanraden ook de doeken bij cc te bestellen... Zijn even wat beter voor je wagen dan die van de wibra ;)... De groene doeken van monello zijn heel fijn..

ik hoop dat je even vooruit kan ;)
 
Ik had die klei ook al uit me winkelwagen knikkert en had die mothers 160gr kit gevonden.
Shampoo aangepast naar die dodo.

totaal prijs is nu 95e Zit nog onder me budget.

Met dit pakketje moet ik toch de auto flinks schoon en mooi krijgen?


Aantal
Art Nr.
Omschrijving
Prijs
Totaal






100220
Mothers Wax - Reflections Advanced Car Wax - 473ml
€ 23,99
€ 23,99
icon_stock_green.gif






101037
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
€ 12,99
€ 12,99
icon_stock_green.gif






101424
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
€ 29,99
€ 29,99
icon_stock_green.gif






102091
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
€ 16,49
€ 16,49
icon_stock_green.gif






103065
Monello - Thick Mitt




Moet nog een emmer bij en microvezel doekjes.

En dan de 5 stappenplan volgen.

PS. Dat kleien kan toch ook goed met een emmer schoonwater en sopje, zodat het goed glijd ipv een dure spray?
 
Hoi Ray,

Allereerst: Welkom op het forum!

Dit is zeker een mooi pakketje, maar ik zou een aantal dingen veranderen.

1. Qua wax zou ik inderdaad gaan voor Collinite 845. Ik heb hier nog nooit een negatief verhaal over gehoord of gelezen en ik vind hem zelf ook erg fijn. De wax van Mothers is waarschijnlijk ook goed, maar met Collinite zit je in ieder geval gebakken en bespaar je 4 euro.
2. In plaats van één grote droogdoek zou ik voor deze bundel gaan: https://www.Carclean.com/product/Mo...za_Trio_Drying_Towels_45x45cm_MSAP0103_103062
Dan heb je meer relatief meer doek voor je geld en ik vind de kleinere doeken net wat fijner werken, maar dat is erg persoonlijk. Daarnaast vind ik het zelf fijn om meerdere doeken te gebruiken bij het drogen. En: je hebt ook nog doeken nodig om de wax uit te wrijven. Als je twee doeken gebruikt om te drogen kan je de derde mooi voor de wax gebruiken.
3. Wat Zluytr zegt over één goede emmer om je mitt in uit te spoelen kan ik van harte aanbevelen. Je wilt gewoon absoluut niet dat het vuil in je washmitt blijft zitten, dus een grote emmer met gritguard waar je in uit kan spoelen is erg handig. De emmer met schoon water kan dan een normale emmer zijn.

Wat betreft je vraag over kleien met een emmer en sop: Ja, dat kan. Zelfs hele goede detailers doen het op die manier https://www.youtube.com/watch?v=qFQsqBHEwrE. Ik heb het zelf ook wel eens op die manier gedaan, maar ik kreeg dan meer last van 'marring'. Dit zijn vegen/kleine beschadigingen op de lak die er alleen weer uitgaan met polijsten. Hier zou je dan weer extra materiaal voor aan moeten schaffen en meer tijd voor moeten maken enz, enz. Zelf werk ik met de klei van Poorboys, en volgens mij is de klei van Mothers wat zachter. Je zou met zachtere klei minder last moeten hebben van marring. Bovendien: in de kleikit van Mothers zit al detailspary om mee te kleien, dus die hoef je niet nog eens extra te kopen.

Dan heb ik nog een vraag over de microvezel (MF)doeken die je wilt kopen. Bedoel je dan doekjes van de Wibra o.i.d. of nog meer MF doeken van bijvoorbeeld Monello?

Succes!

Jan
 
Had je 2e post gemist :)

Die handpad had ik al eerder gezien en was ik vergeten om die toe te voegen. Staat er nu ook bij.

Lijst om te bestellen bij CC

*Aangepast na post van Jansen*
  • Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
  • Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
  • Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
  • Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
  • Monello - Thick Mitt
  • Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm
  • 2 emmers
Deze stappen:
  1. Goed afspoelen met tuinslang/hogedruk spuit
  2. Dan met 1 emmer warm water en shampoo de thick mitt gebruiken. Afspoelen in 2e emmer. Emmer verschonen als hij vuil begint te worden.
  3. Drogen met de drying towel
  4. Kleien
  5. Drogen
  6. Waxen met de handpad. En afnemen met Microfiber Towel
  7. Foto's nemen :D
Mis ik een stap?

*edit*
En tijdens typen laatste post mis ik de post van Jansen :sob:

bedankt. Be ndruk aan het lezen en krijg nu al zin om te beginnen. Ik ben erg benieuwd hoe de auto hier van opknapt.
*edit*


Ik bedoelde idd de MF doeken van Wibra. Deze ga ik dus niet kopen en pak ik dat pakket wat jij aangeeft.
 
Lijkt me helemaal goed!

Ik zou één kleine aanpassing doen en dat is stap 3 schrappen. Ik vind het niet nodig om de auto te drogen voor het kleien, omdat het water geen kwaad kan. Bovendien kost drogen redelijk wat tijd. Daarnaast: als je niet droogt voor het kleien blijven je doeken droog, dus kan je ze gebruiken als je de laatste keer gaat drogen,
 
Jiro,
100e budget, toch wil ik je wat meegeven waardoor je wellicht net iets hoger uitkomt.
Na het kleien/drogen zou je de auto ook een keer kunnen cleanen bv met Poor Boys prof polish of Autofinesse rejuvinate.
waarom?
De auto zal ongetwijfeld wat lichte krasjes/swirls hebben en in de lak gaat toch wat vuiligheid zitten wat je met deze middelen eruithaalt evenals dat je wat geoxideerde lak weghaalt wat je dus meer glans gaat opleveren.
Afnemen en afsluiten met idd Collinite 845 en dan bijna onzichtbaar aanbrengen zo dun dan kan het niet fout gaan!
succes
 
  • Leuk
Reactions: bros
Thanks all,

OK dus drogen is niet nodig voor het kleien. Mooi scheelt weer :)

Ik vroeg me idd ook al af betreft een cleaner. De auto heeft als je dichtbij kijkt idd krasjes en swirls.

Deze?
https://www.Carclean.com/product/Auto_..._REJ250_102147

Voor het cleanen is he tdan wel nodig om na het kleien de auto droog te maken?

Hhmm ook een gridguard niet vergeten dus
 
Voor het cleanen de auto wel eerst droogmaken inderdaad.

De beoordelingen Rejuvenate zijn goed, maar Poorboys Prof Polish is ook goed, zoals Ric zegt. Prof polish is goedkoper, dus wellicht dat dat ook nog invloed heeft op je keuze.

Voor als je een Grit Guard gaat kopen, let er dan op dat die wel in je emmer past. De emmers van Grit Guard zelf zijn er speciaal voor gemaakt dus daarin past het perferct, maar die zijn wel weer wat duurder.
 
Die emmers zijn zeker aan de prijs.

Ik ga de spullen dinsdag bestellen en dan de poorboys prof. Dan heb ik ze voor het weekend binnen.

Hoor net van me maat dat hij een mooie apparaat heeft staan om de auto te poetsen. Scheelt dan hoeft het niet met de hand en misschien beter resultaat.
 
Sorry maar ik ben het zeker niet met Jansen eens wat doeken betreft... Ik heb die kleinere ook... Maar gebruik die vooral voor sponningen... Om je hele auto te drogen kunnen die kleine never nooit tegen een grote op! 1 grote is ook meer dan zat voor een hele (grote) auto... Zin kleine zit na het dak al vol! Ook zal ik den wax niet uit wrijven met een over gebleven droogdoek... Gewoon een setje groene mf doeken van Monello bestellen... En die daar oor gebruiken..

verder kan ik alleen beamen wat er verteld word! Ik ga ook direct na het wassen kleien... Daarna spoel ik de auto na en dan droog ik hem pas!

ik raad wel aan om detail spray te gebruiken... Er zijn mensen die dat doen met een sopje... Maar lijkt me toch niet verstandig... Zeker niet als je net begint... Je kan die spray van mothers als die een 1/3e leeg is bij vullen met (demi) water... Dan heb je er iets langer plezier van... En mocht je glijmiddel een keer op zijn... Kijk dan naar "citrus bling" dag kan je 1 op 16 verdunnen... En is dan zeer goed te gebruiken als lube!
 
Nog een tip... Koop er een maatbekertje bij... En hou je aan de voorgeschreven dosering van de shampoo... Anders is het wel een dure ;)
 
mooie lijst:)^, ik gebruik een quick detailer spray bij elke wasbeurt, 1 als extra glijmiddel voor het drogen, en 2 om gewoon na te lopen. onmisbaar product naar mijn mening , de meegeleverde spray zal hoogstwaarschijnlijk snel op geraken als je ze met regelmaat gaat gebruiken, misschien is spray & wipe van poorboy's dan een optie ;) mijn vaste op dit moment (kan ook gebruikt worden met clay)

daarbij vraag ik me af wat dat mooie apparaat is om auto's te poetsen zodat het niet met de hand moet ? :) onthou, er gaat niets boven een 2 (of zelfs 3) emmer was met een goede washmitt en droogdoek !
 
Jiro;n424356 zei:
Die emmers zijn zeker aan de prijs.

Ik ga de spullen dinsdag bestellen en dan de poorboys prof. Dan heb ik ze voor het weekend binnen.

Hoor net van me maat dat hij een mooie apparaat heeft staan om de auto te poetsen. Scheelt dan hoeft het niet met de hand en misschien beter resultaat.
Mijn advies is gebaseerd op een handmatige aanpak, ga je een machine gebruiken komt er wat mij betreft veel meer bij kijken en dan is ook je 100 euro budget waarschijnlijk te weinig. Wat voor mooie machine heeft die vriend? Ik zou zelf beginnen met een excentrisch apparaat en slechts een Rotary gaan gebruiken wanneer er ook genoeg ervaring is inzake het gebruik daarvan wees daar wel zeker van.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Welkom op het forum, mooie bmw! Leuk om te zien dat er gelijk reacties staan waar je wat aan hebt, dat is het leuke van dit forum(en de fb pagina) of je nou een bmw hebt of een toyota van 30 jaar oud..... Wat betreft het lijstje van spullen zou ik toch echt voor een grote doek om te drogen kiezen en daarnaast een setje groene. En met die machine zou ik toch even oppassen, misschien hier even posten wat het is, je maakt meestal meer kapot dan je lief is als je deze verkeerd gebruikt.....Ben het eens met jou Ric325i!
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Die grote doek lijkt me na het lezen van de ervaringen erg fijn om de auto mee te drogen.

Deze pad
  • Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Hier moet ik toch de wax mee uitsmeren. Dan laten opdrogen. En als ik het met me vinger weg kan halen dan afnemen met een goeie MF doek? En daarna eventueel een 2e laag en proces herhalen.