• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbie kit voor een bmw

Maupie00;n424755 zei:
De wax breng je aan met de pad, en buff je uit (uitpoetsen tot de lak glanst) met een mf doek.

indien je het geld kunt missen zijn een paar extra doeken zoals de groene monello's dus aan te raden.

ook de prof polish zal je moeten aanbrengenet een pad en daarna afnemen met een mf doek.

als je een 19liter emmer en grid guard hebt hoef je deze waarschijnlijk niet te verversen tijdens het wassen, of je auto moet heel vies zijn.

had je een bandenzwart staan?
anders is een product waarmee je banden en trims kunt doen misschien een aanrader, gewoon om het af te maken.
dit kan natuurlijk ook altijd later nog.

hhh dus toch wel verwerken met een MF doek.

Deze dus. De beschrijving geeft het al aan.
  • https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Verde_Trio_45x45cm_MPV0103_102088
Maupie heeft helemaal gelijk... Je kan niet genoeg doeken hebben! Ik zal zeker een 3 pak groene monello doeken bestellen! Je hebt zo nodig voor de wax voor de cleaner.. Bij mothers klei krijg je een doek... Maar doeken heb je nooit te veel... Plus als je er 1tje laat vallen is het fijn als je extra heb ;)

Ik heb het al gezegd maar ik raad je echt d'r grote droog doek aan hoor
Ik wilde die grote doek er ook bij nemen om de auto te drogen, maar die is best prijzig. Ik ga ff kijken op welk bedrag ik uit kom. Het is ruim over de 100e nu.

Door die (@#^@^#)@ belasting heb ik 250 euro netto minder over gehouden dan vorig jaar terwijl ik 1% loonsverhoging had gekregen vorig jaar. ]-0

FF account aanmaken op carclean. Doen ze niet geen welkomst aanbieding? :-D
 
de jongens van carclean zijn al enorm gul, bijna bij elke bestelling vind ik wel een verrassing ;) toppers !
Dat is wel relax :)^

Nou ik heb de lijst klaar staan om te bestellen.

uhhh oei is wel wat meer geworden dan 100e. Nou ik er toch dik over heen ben....Is er nog geen aanrader om na het waxen iets er overheen te doen?



100040
Grit Guard - Grit Guard - Zwart
€ 9,99
€ 9,99
icon_stock_green.gif






100723
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
€ 20,99
€ 20,99
icon_stock_green.gif






101037
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
€ 12,99
€ 12,99
icon_stock_green.gif






101154
Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
€ 16,99
€ 16,99
icon_stock_green.gif






101164
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
€ 3,99
€ 3,99
icon_stock_green.gif






101219
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
€ 19,99
€ 19,99
icon_stock_green.gif






101424
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
€ 29,99
€ 29,99
icon_stock_green.gif






102026
Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator
€ 1,99
€ 1,99
icon_stock_green.gif






102088
Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
€ 12,99
€ 12,99
icon_stock_green.gif






102091
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
€ 16,49
€ 16,49
icon_stock_green.gif






102759
Carclean.com - Maatbekertje - 30ml
€ 0,35
€ 0,35
icon_stock_green.gif






103062
Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm
€ 20,99
€ 20,99
icon_stock_green.gif






103065
Monello - Thick Mitt
€ 11,99
€ 11,99
icon_stock_green.gif





13 producten.
Subtotaal:
€ 179,73



[TD="class: basket, colspan: 4"]Verzendkostenindicatie: Nederland België Luxemburg Polen Portugal Duitsland Spanje Italië Frankrijk Noorwegen Verenigd Koninkrijk Zweden Oostenrijk Tsjechië Hongarije Denemarken Bulgarije Estland Finland Ierland Letland Litouwen Roemenië Slovenië Slowakije
[TD="class: basket right"]€ 0,00
(goedkoopste optie)


[TD="class: basket, colspan: 4"] Totaal:
€ 179,73



 
Dat is een mooi lijstje ;)

Als je voor het geld iets moet laten vallen kan je de kleine droog doeken laten vallen hoor.. Die zijn wel handig voor sponningen enzo... maar dat kan ook met je grote droogdoek..
Die kan je altijd de volgende keer nog bestellen.... want ik wil je niet bang maken... maar dit is nog lang niet je laatste bestelling ;)
 
  • Leuk
Reactions: bros en Nutske
hehehe nou ben benieuwd hoe dit bevalt. Ik ben erg blij met onze auto en vind hem al erg mooi als hij uit de wasstraat komt.

Die kleine handdoeken hou ik erbij. Portieren en sponningen idd met een doek van 80 cm is niet handig. Zeker niet bij je dorpels met kans dat de doek op de grond komt.

Zit toch al dik over het bedrag dat ik wilde uitgeven dan maar meteen goed doen....voor een beginner ;)
 
Bestelling = done en betaald.

Dat proff polish kan ik ook de aluminiumlijsten in het interiur mee poetsen toch? Deze hebben kleine krasjes.
 
Mooi. Gaan we dat ook ff aanpakken.

Wat anders.

Moet ik de doeken eerst 1 x gewassen hebben voor eerste x gebruik?

De doeken natuurlijk niet met was verzachter wassen.
 
Jiro, welkom op het forum. Mooie wagen heb je. Zo te zien ben je al aardig geholpen dior mede-forum genoten. De doeken eerst wassen, gaat mijn voorkeur naar uit. Maar heb je er de tijd niet voor dan is het niet noodzakelijk. Persoonlijk vindt ik de doeken fijner werken na een wasbeurt. Even een tip mbt wassen, gebruik NOOIT waspoeder maar gewoon vloeibaar wasmiddel. En ook geen wasverzachter. Wanneer je gekleurde MF doeken nieuw zijn en je ze gaat wassen dan kunnen ze afgeven dus niet alles bij elkaar of eerst ff laten weken in een emmer. Wanneer je doeken en pads gebruikt hebt en gewassen hebt. Vergeet dan niet ff een schone handdoek door de wasmachine heen te halen, wax resten e.d kunnen aan de wastrommel en rubbers blijven zitten, en die wil je niet op je eigen kleding krijgen. Succes
 
Bedankt voor je reactie.

Van dat was verzachter en verkleuren had ik al gelezen idd. We hebben overigens geen poeder, wij zijn modern :p

Goeie tip voor het wassen van gebruikte doeken.

Ik was net ff in me bestellijst aan het kijken. En ik zag dat ze dit product hebben toegevoegd.
Gyeon - Q²M Cure - 100ml

Dit moet toch aangebracht worden na het waxen?
 
Zelf gebruik ik het product niet, maar kom t vele malen tegen in de verschillende topics tegen. De omschrijving van het product zegt genoeg: Q2M CURE is het ultieme onderhoudsproduct voor elk type basiscoating. Het maakt de coating nog waterafstotender, gladder en vele malen antistatischer. Q2M CURE is het laatste product dat u toepast op de net gecoate lak. Het voorkomt watervlekken en zorgt dat u minder tijd nodig heeft om de auto rijklaar te maken. U kunt Q2M CURE ook gebruiken op onbehandelde lak. Dan werkt het als een spray-sealant die u kunt gebruiken op natte en droge oppervlakken. In dit geval blijft Q2M CURE 4 weken tot 2 maanden werkzaam. Dit product is ook buitengewoon geschikt om aan te brengen na het wassen van een auto. Het verwijdert dan watervlekken en zeemstrepen die eventueel na het drogen zijn achtergebleven en het laat de lak extra glanzen. Q2M CURE is gebaseerd op SiO2. Regelmatig gebruik verlengt bovendien de duurzaamheid van quartz-coatings. Ofdat het werkt of toegevoegde waarde heeft nadat je de 845 collinite heb aangebracht daar heb ik geen idee van. Misschien dat iemand van het forum of van cc je daarbij kunt helpen.
 
Na de Collinite 845 dus :)^

Mooi..heb een aantal filmpjes gekeken. Ik wil niet me lak ver***n. Moet goed komen zo.

Spullen worden vandaag vanaf 15:30 afgeleverd. Nah ben dan niet thuis dus hopelijk komen ze later. Ik wil de gekleurde doeken allemaal op de hand de eerste x wassen. Meeste kleur eruit. En daarna korte was in de wasmachine.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik klaar ben. Denk dat ik om 09:00 ga beginnen....Zou ik tijd hebben om ook de 2e auto te doen? Is een Opel Corsa de helft kleiner dan de BMW.
 
Zluytr;n424918 zei:
Ik gebruik cure voor de rubbers... Daar werkt het ook goed op ;)
ZOu misschien wat hoesjes dan kunnen schoonmaken.

Ric325i, Ik ga sowieso alle tijd nemen voor de bmw. ALS ik tijd over heb de corsa in de shampoo zetten, maar sowieso niet het hele proces.
 
Tot na mijn zoon ze middag slaapje. Uiterlijk 15:00 denk ik. En om 09:00 a 09:30 beginnen.
 
Kwam thuis. Postnl briefje. Crap... Volgende dag bij de bruna maar ophalen. Half uur later tring. Die dude van postnl. Ja ik zag Dat je thuis was dus breng de doos nog ff langs... Hehehe. Bedankt man. Meteen uitgepakt. Zat goed verpakt in die plastieken meuk. Me zoontje is daar gek op. Dus hij had daar mee dikke pret en ik uitpakken. Ik heb meteen alle doeken en mitt mrt de hand gewassen. Warm water en daarna warm warm water en vloeibare persil ofzo. Komt idd een hoop kleurstof af. Die grote monello doek. Die houdt enorm veel water vast zeg.

Bij de ikea meteen de een opberkbak gekocht en een nieuwe emmer.

Ik ga de auto laten glimmen dat hij de zon verblind :-D:-D
 
  • Leuk
Reactions: bros