• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbie kit voor een bmw

@Jiro,
https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164
Deze is om die cleaner te verwerken.
en onderstaande pad is om Wax aan te brengen.
https://www.Carclean.com/product/Monello/Edgeless_Soft_Foam_Hand_Applicator_MONELPAD_102026
 
@Ric,

Ik ben je even kwijt geloof ik.

Je hebt het over een product om cleaner te verwerken en ander product om de wax aan te brengen. Ik had begrepen dat cleaner en wax 2 verschillende producten zijn. Maar als ik de omschrijving lees.

Zwarte verwerken en die witte om aan te brengen van de wax.

Ik ga nog even meer lezen over hoe en wat. Maandag lijst opstellen en deze dinsdagochtend bestellen. Ik denk toch maar een grote emmer+grid guard erbij te nemen. Deze gaat toch jaren mee. En 1 nieuwe emmer bij de karwei om uit de Mitt uit te spoelen.
 
Jiro,
zie ook de linkjes die er bij zitten:
1 grote zwarte handpaad om de prof polish te verwerken (spul krijg je er slecht weer uit) probeer deze tussendoor af en toe schoon te maken.
1 witte kleine pad om de Wax aan te brengen.
je kan niet beide producten verwerken met 1 pad, heeft die maat van je nou een excentrische machine of weet je dat nog niet?
 
Wel de gritguard gebruiken om uit te spoelen... En in je karwei emmer een sopje doen ;)

ik vind zelf die zwarte pad die hier boven word aan gegeven fijn om de 845 aan te brengen... Ik zou persoonlijk een witte van het zelfde formaat bestellen voor de cleaner..
 
Ric325i;n424429 zei:
Jiro,
zie ook de linkjes die er bij zitten:
1 grote zwarte handpaad om de prof polish te verwerken (spul krijg je er slecht weer uit) probeer deze tussendoor af en toe schoon te maken.
1 witte kleine pad om de Wax aan te brengen.
je kan niet beide producten verwerken met 1 pad, heeft die maat van je nou een excentrische machine of weet je dat nog niet?
Nog geen idee wat voor apparaat hij heeft. Moet hem nog ophalen.

Dan bestel ik gewoon beide pads. ZIjn de kosten ook niet.

ik vind zelf die zwarte pad die hier boven word aan gegeven fijn om de 845 aan te brengen... Ik zou persoonlijk een witte van het zelfde formaat bestellen voor de cleaner..
Dus ook een cleaner kopen? Dat is na het kleien toch ? :)
 
Jiro, ik zou gewoon prof polish aanschaffen net wat Ric325i zegt. En ik zou even posten welk apparaat het is.....
 
Jiro, prof polish kun je na het kleien gebruiken.
Met kleien haal je hardnekkige oppervlakte vervuiling weg welke je anders in je pad zou krijgen (dat wil je niet natuurlijk) en dan cleanen.
met prof polish kun je ook altijd nog eens je ruiten mee cleanen bv of je chromen uitlaat tips kan ook (wel met een oude doek natuurlijk...)
 
ZO het is dinsdag en de vakantie centen zijn gestort :-D

Dus bestellen die spullen. Alleen elke x al ik een lijstje neerzet mis ik iets of wordt er geadviseerd om er toch nog wat bij te nemen.

Als ik het goed begrepen hebt zijn onderstaande stappen + spullen nodig.

Spullen bestellen:
  • Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
  • Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
  • https://www.Carclean.com/product/Monello/Edgeless_Soft_Foam_Hand_Applicator_MONELPAD_102026
  • Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
  • Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
  • Monello - Thick Mitt
  • Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm
  • https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Professional_Polish_473ml_PB_PP16_100723
  • https://www.Carclean.com/product/Gr..._Geschikt_voor_Grit_Guard_5GAL_Natural_101154
  • https://www.Carclean.com/product/Grit_Guard/Grit_Guard_Zwart_GG_INS_BLACK_100040
Heb ik nu wel alles?

Uit te voeren Stappen:

Met de HDspuit de auto goed nalopen en zoveel mogelijk zand en zooi van de auto spuiten. Incl. de velgen.


Schoonmaken:

De grote "speciale" emmer+grid guard gebruiken voor het uitspoelen van de Mitt.
De karwei emmer gebruiken voor het sopje met warm water.
Dodo shampoo goed afmeten met water volgens voorschriften.

Goed insoppen en de hele auto wassen. Regelmatig de emmer (uitspoel emmer) leeg gooien en vers water gebruiken.


Kleien:

De auto niet afdrogen. De klei rond maken voor gebruik. Genoeg glijmiddel opspuiten, zodat de klei over de lak glijdt met de losse hand. Niet de klei stuk drukken. En dan rustig aan rondjes maken en per deel van de auto nalopen. Blijven zorgen dat het goed blijft glijden. Als het klei vies begint te worden dan in elkaar kneden, zodat er weer een schoon stuk te gebruiken is.

Daarna de auto helemaal afdrogen met de MOnello handdoeken.

Cleaner?:

Dit is dan met de poor boys Prof polish correct?

Met wat moet ik dit aanbrengen en verwerken? Monello MF doeken?

Als dit verwerkt is dan de volgende stap.

Waxen:


Aanbrengen met de witte Monello edgeless soft. Heel dun laagje. Verwerken over de hele auto. ~30 min. op de lak. Met de vinger eraf smeren en als het droog is dan klaar voor de volgende stap.

Verwerken met de handpad black. En tussendoor schoonmaken.

Eventueel 2e laag aanbrengen en verwerken.


Velgen:

Deze haal ik van de auto, zodat ik ze ook goed van binnen kan schoonmaken. Als ze helemaal schoon zijn smeer ik ze in met de turtle wax.

Ramen:

Ik heb een fles van Mequires liggen.

Volgens mij is dit het proces. Ik weet alleen nog niet met wat ik de prof polish moet aanbrengen en verwerken.

Is de bestellijst compleet genoeg zo?

PS. Ik ga de machine nog niet gebruiken. Ik ben bang door onkunde dat ik de autolak daar mee beschadig. Eerst maar eens met de hand alles doen. En machinaal goed inlezen voor de volgende keer.

Als ik iets mis of wat anders nodig hebt pls let me know. Ik wacht ff op jullie reacties, voordat ik bestel.

Nogmaals bedankt voor alle adviezen :)^:)^:)^

Ohhh ja en uiteraard komen de foto's na het poetsen online ff showen :cool:
 
Waxen:


Aanbrengen met de witte Monello edgeless soft. Heel dun laagje. Verwerken over de hele auto. ~30 min. op de lak. Met de vinger eraf smeren en als het droog is dan klaar voor de volgende stap.

Verwerken met de handpad black. En tussendoor schoonmaken.

Eventueel 2e laag aanbrengen en verwerken

Ik zie hier staan dat je de wax verwerkt met zowel de Edgeless Soft Foam Hand Applicator als de zwarte handpad. De wax zou ik met de Edgeless..... doen en de prof polish met de zwarte handpad.

Ik zou nog 1 ding toevoegen aan je lijst en dat is een maatbekertje: https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Maatbekertje_30ml_102759
Dan kan je precies de hoeveelheid shampoo afmeten.
 
Zal dat beter zijn dan de tutrle wax?
Maatbeker wordt ook besteld.

Morgenochtend bestellen. Dan donderdag in huis of zo.

Moet zondag wel droog zijn.
 
De wax breng je aan met de pad, en buff je uit (uitpoetsen tot de lak glanst) met een mf doek.

indien je het geld kunt missen zijn een paar extra doeken zoals de groene monello's dus aan te raden.

ook de prof polish zal je moeten aanbrengenet een pad en daarna afnemen met een mf doek.

als je een 19liter emmer en grid guard hebt hoef je deze waarschijnlijk niet te verversen tijdens het wassen, of je auto moet heel vies zijn.

had je een bandenzwart staan?
anders is een product waarmee je banden en trims kunt doen misschien een aanrader, gewoon om het af te maken.
dit kan natuurlijk ook altijd later nog.
 
Maupie heeft helemaal gelijk... Je kan niet genoeg doeken hebben! Ik zal zeker een 3 pak groene monello doeken bestellen! Je hebt zo nodig voor de wax voor de cleaner.. Bij mothers klei krijg je een doek... Maar doeken heb je nooit te veel... Plus als je er 1tje laat vallen is het fijn als je extra heb ;)

Ik heb het al gezegd maar ik raad je echt d'r grote droog doek aan hoor