• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbie kit voor een bmw

Dat is het voordeel dat postnl en de meeste post bedrijven tegenwoordig met zzp'rs werken.
zij krijgen betaald per pakketje, dus als zij hier een 2e dag mee terug moeten of het later afgeven bij een ophaalpunt krijgen ze hier niets meer voor, niet de meest ideale arbeidsvoorwaarde kan ik me voorstellen maar ik vind de service afgelopen jaren flink voorruitgegaan.

veel plezier van het weekend :-D
 
Ik zag trouwens dat je ook de wielen van de auto wilt halen om die goed schoon te maken. Op die manier kan je ze inderdaad het beste schoonmaken, maar het kost wel redelijk wat tijd. Misschien is een Wheel Woolie of EZ Detail Brush een leuk item voor de volgende bestelling, zodat je de wielen ook van binnen schoon kan maken zonder ze eraf te hoeven halen.
 
veel plezier van het weekend
Dat gaat sowieso goed komen. Heb er erg veel zin in.

Jansen;n424999 zei:
Ik zag trouwens dat je ook de wielen van de auto wilt halen om die goed schoon te maken. Op die manier kan je ze inderdaad het beste schoonmaken, maar het kost wel redelijk wat tijd. Misschien is een Wheel Woolie of EZ Detail Brush een leuk item voor de volgende bestelling, zodat je de wielen ook van binnen schoon kan maken zonder ze eraf te hoeven halen.
Kost idd meer tijd, maar ik heb een goeie krik en een moment sleutel. 5 min. per band er op en er af. Ik wil ze er nu af halen en dan goed schoonmaken. Dan insmeren met wax. Dat hoeft niet elke x te gebeuren. Dus misschien een goed idee om die detail brush te kopen de volgende x.

Neem je tijd Jiro, je bent langer bezig dan je denkt......
Ga ook niks overhaasten. Ik heb alle tijd. Ik neem extra tijd om te wassen en kleien. Hoe schoner en vet vrij de lak hoe beter de wax zal hechten. Dus geen haast :D
 
Knetter.... Wat een werk :-D

Was om 09:0begonnen. NuNu 3uur verder. Brn nu net klaar met kleien.

Eerst afgespoeld met de HD. Daarna 2x gewassen met dodo.

Ff wat eten en dan prof prolish erop en waxen.
 
  • Leuk
Reactions: bros
BLEHHH

begint het te regen tijdens het polishen. Moet nog 2 deuren doen en dan was ik klaar geweest. Ff op FB advies gevraagd hoe nu verder als het droog is.

Auto word met elke veeg mooier en gladder :heart_eyes::
 
Results

https://forum.Carclean.com/threads/bmw-e90-my-first-show-off.15114/

Helemaal blij B-)
 
Het verschil tussen Facebook en dit forum (vind ik) is dat je hier op het forum meestal wat beter advies krijgt... Het blijft altijd gebaseerd op iemand z'n mening... Maar af en toe zie ik adviezen op Facebook waar m'n broek van af zakt... En dat kan misleidend zijn..
 
  • Leuk
Reactions: bros
De deuren die nog gedaan moesten worden waren amper nat geworden. Dus ff de doek erover waaien en weer verder,
 
Gaaf Jiro!
Zelf ben ik ook net begonnen met aanschaf van wat spullen. Dezelfde mensen hebben mij ook geholpen.
Ik ben helaas nog niet zover dat ik kon starten, maar ik sta te popelen! Zeker nu ik jouw verhaal lees, en jouw resultaat zie, wordt ik enthousiast.
Keep up the good work! Mijn complimenten.
 
Nou de wax heeft het iig de eerste week overleefd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: bros
Ik heb gisteren de auto weer ff een shampoo beurtje gegeven. Nou gebruik ik dodo born to be mild, maar deze schuimt amper. Klopt dat? Ik hou me aan de aanbevolen hoeveelheid die op de website staat. kleine 5L warm water en 7ml dodo.
Auto is wel weer helemaal schoon alsof ik hem net in de wax heb gezet.

Ik heb de auto daarna afgenomen me tde dry towen. Moet ik deze na gebruik weer in de wasmachine gooien?

Die overleefd het nog wel een week of 30 hoor ;)

mooie beading!
Zou mooi zijn.
 
Ik heb altijd zat schuim als ik BtbM gebruik. Het maakt voor de werking niet uit, dus als het goed voelt zou ik me geen zorgen maken.
 
Ik kijk meestal of het water kleine belletjes heeft tijdens het wassen, dat heeft bathe+ bij mij altijd maar echt schuim nooit. Btbm heb ik nog nooit gebruikt.

de droogdoek doe ik altijd samen met de andere gebruikte doeken in de wasmachine na het wassen.
(bij alleen wassen meestal maar 2 mf doeken 1 van de sponningen en 1 van de velgen)
en deze gaan ook samen met de monello spinge en thick mitt.

dan is als ik ze 1a2 weken later weer gebruik alles tenminste weer schoon
 
Hallo mss is het valsspelen maar ik doe het toch ;p
Kwam toevallig op dit topic uit na googlen op een goed stappenplan voor een newby.

Resultaat mag er wezen zeg knappe wagen dat ten eerste !!
Zeer duidelijk alles uitgelegd hier.
Denk dan ook dat ik hetzelfde productlijstje ga aanschaffen voor precies hetzelfde stappenplan.

Alleen rij ik geen bmw maar een Golf 6 wit en geloof dat dat Unilak is, iig geen metalic.
Zijn alle producten dan nog wel goed of moet ik toch een andere lijst samenstellen ?

Bedankt iig =)
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik moest even terug lezen ;)

maar.... Ja! Zal net zo mooi op de golf werken!

ik zal wel eerder meteen gritguards+emmers kopen dan bijvoorbeeld de kleine droog doeken!

De emmers zijn even slikken bij het afrekenen maar het is echt een must als je swirls zo veel mogelijk wil voorkomen!
 
Beetje afgedwaalde tegenvragen hoor, maar was jij je auto met maar 5 liter water???

Doet overigens niet af aan de hoeveelheid schuim uiteraard.

Bij DDJ BtbM heb ik wel redelijk wat schuim (laatste liter water even met tuinslang erbij doen).
Bij Bathe+ zoals aangegeven maar heel kort wat schuim.
 
Ok geweldig !
De lijst van pagina 3 ga ik vanavond dan maar kopieren en bestellen.
Alleen nog uitvogelen in welke volgorde ik alles moet gebruiken en teruglezen welke handpad ik voor wat moet gebruiken net zoals de 5! doeken !
Zal wel goed komen.. zo ga ik van krasstraat naar wassen met een spons naar een uitgebreid stappenplan ;o