• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nick’s Black Beauty

Eerste 500km zit er zo ongeveer weer op.
wat is het toch een genot om in deze wagen te rijden.

Vandaag de vraag gekregen of hij overgespoten was en ik hem daarom zolang kwijt was, uitgelegd dat er een glascoating op zit en verder met veel liefde behandeld word.

Een gesprek van een halfuur ofzo kort samengevat. ergens deze zomer komt er een BMW Z4 langs :joy:
 
velgjes... wat een keuze!

Ik zit er over te denken om in de nabije toekomst niewe velgen te bestellen voor de fiesta.
ik rijd momenteel met behoorlijk dikke spacers, en die wil ik eigenlijk wel kwijt.
daarbij heb ik een velg behoorlijk beschadigd toen ik hem de ambulance op heb gereden... (het was glad) vind ik nu dat ik wel niewe velgjes mag halen.
mijn voorkeur gaat niet meer uit naar zwart. maar wat voor kleur wel? ik denk dat zilver of wit ook niet mooi zal staan onder deze wagen. misschien Bronze of dergelijke?

Meningen/tips?
 
  • Leuk
Reactions: Panda Power
Hmm... Tja, zilver zou wel staan, maar je hebt natuurlijk veel rode accenten en dan betwijfel ik of het "klopt". Zelfde idee bij bronze velgen of bronze accenten.

Zwart of zwart met rode accenten zou dus wel dik zijn.

Had je zelf al iets gezien?
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Mak velgen Milano BR black&Red?

MAK_Milano_BR.jpg

 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
@Quantoxx ja, ik heb wat gezien. Maar dat is 600 euro de velg, en dat vind ik toch iets te duur.
(OZ racing supertourismo Evolution)
Daarbij vind ik zwart niet zo, vanaf afstand lijkt het net alsof er niks onder zit… (zwarte wielkast, zwarte band, zwarte velg)
IMG_7849.jpeg
 
  • Geweldig
Reactions: AndyVR
@Quantoxx ja, ik heb wat gezien. Maar dat is 600 euro de velg, en dat vind ik toch iets te duur.
(OZ racing supertourismo Evolution)
Daarbij vind ik zwart niet zo, vanaf afstand lijkt het net alsof er niks onder zit… (zwarte wielkast, zwarte band, zwarte velg)
Tja, dat vind ik sowieso het geval bij zwarte velgen, zeker onder onder een zwarte auto; Alsof er niks onder ligt. ;) Ik denk altijd maar; Dat is wat men blijkbaar juist mooi vind?

De velgen hierboven, die Drifter laat zien, vind ik een mooie velg. Iets aparts, zeg maar. Alleen betwijfel ik sterk dat gepolijste delen onder jouw auto staan i.v.m. de rode accenten. Bij de Red Edition maken de zwarte accenten amper verschil omdat bijv. de zwarte grills worden omlijnt door zwarte trims, maar bij de Black Edition is dit veel opvallender door de rode trims.

De velgen van PandaPower komen dan meer in de buurt, maar misschien iets teveel rood?

Misschien iets meer zoals hieronde, met eventueel een rode naafkap... -->

1710233268322.png


Ik zit al effe te Gooooglen, maar kan niks degelijks vinden. Van volledig rode velgen tot dikke 5-spaaks met een rood velgbed, etc etc.
 
Ik zou voor gunmetal gaan. Dan zie je meer van het velgdesign dan bij zwart (echt, waarom mooie velgen in het zwart nemen, zie je de details niet meer...). Ik denk dat zilver niet mooi is onder jouw auto, omdat je verder totaal geen zilveren/chromen accenten hebt. Witte steelies zou ik wel weer gaaf vinden, voor de rally look ;).

1710238293006.png
 
Ik heb wel eens een set witte Fifteen52 Chicane gezien op een Fiesta ST-line. Beetje rally vibes.
Giva Wheels heeft ze, maar geen wit. Hun Podium model vind ik ook heel gaaf, met die centrelocknut look.
 
@Nick Bakker - Oooh, maar als je wél volledig rode zou willen, dan heb je al meer keus. ;) Zou wel goed opletten of het rood wel in de buurt komt van je rode accenten. Bijv. candy-rood zal niet staan c.q. vloeken erbij.

Of... De mooiste velg die je ziet laten poedercoaten/spuiten naar de juiste kleur rood, als je toch bezig bent, haha!
 
NIck, oost Groningen toch? Het straalbedrijf in Zuidbroek poedercoat ook wel wielen. Alles wel eigelijk. Of the books. 75eu per velg. Wanneer ze tijd over hebben op een vrijdag pakken ze dat soort klusjes. Dus kan 3/4 weken duren.
Prima resultaat voor een niet-velgenhersteller. Wel even het naafvlak weer kaal schuren, want ze coaten alles. Een velghersteller plak dat soort dingen af, maar is wel een stuk duurder vaak.

Zit nu wel lekker te sneupen op Giva voor een Fiesta, terwijl ik geen Fiesta heb! :yum
Voor een rally wiel: OZ Rally Racing. Wit is besmettelijk, maar is niet erg bij onze hobby. Dit model in wit eens gezien onder een rode Integrale, blauwe Mini Cooper S, en onder een zwarte Mini Countryman. Sindsdien helemaal weg van.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies; Of groot verschil of precies hetzelfde. ;)

Waar gaat je voorkeur eigenlijk naar uit wat betreft model? Dikke spaken, multi-spaak, etc.
Persoonlijk vind ik dikke/grote spaken mooi omdat ze dan meer ''schoepen'' tijdens het rijden, maar multi-spaak of een meer gevulde velg is juist weer mooier als de auto stilstaat. (Open velgen kunnen mooi zijn, maar alleen als je dan ook mooie remmerij enzo kijkt)
 
NIck, oost Groningen toch? Het straalbedrijf in Zuidbroek poedercoat ook wel wielen. Alles wel eigelijk. Of the books. 75eu per velg. Wanneer ze tijd over hebben op een vrijdag pakken ze dat soort klusjes. Dus kan 3/4 weken duren.
Prima resultaat voor een niet-velgenhersteller. Wel even het naafvlak weer kaal schuren, want ze coaten alles. Een velghersteller plak dat soort dingen af, maar is wel een stuk duurder vaak.

Zit nu wel lekker te sneupen op Giva voor een Fiesta, terwijl ik geen Fiesta heb! :yum
Voor een rally wiel: OZ Rally Racing. Wit is besmettelijk, maar is niet erg bij onze hobby. Dit model in wit eens gezien onder een rode Integrale, blauwe Mini Cooper S, en onder een zwarte Mini Countryman. Sindsdien helemaal weg van.
Staal straal?
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Ik zou vooral zoeken naar een kwalitatief hoogwaardige velg/merk en niet van die auto5 velgen ofzo, het gaat tenslotte ook over jouw en anderen hun veiligheid.
Persoonlijk zou ik het houden bij zwarte velgen maar dan met een subtiel rood accentje erin zoals die OZ's die je zelf al deelde (erg dik vind ik zelf!)
Misschien ook een idee om @tamer de velgenkoning van CC eens te bevragen?
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en Ester