Voorwoord
Zoals onlangs in het “wat is je laatste aanwinst” topic gedeelt te hebben heb ik onlangs een nieuwe auto gekocht.
Dit is een project/hobby/fun auto. In dit topic zal grotendeels gedeelt worden wat ik er mee ga doen, dus niet alleen de detailling zaken.
graag wil ik beginnen met een stukje historie over het orgineel.
Het Orgineel
in 1957 Heeft Lotus een auto ontwikkeld, dit was de lotus 7, Deze werd in 1958 verbeterd/vernoemd naar de "lotus superseven" door Colin Chapman, eigenaar en oprichter van Lotus.
Deze wagen is gemaakt met maar 1 gedachte. "simplify, then add lightness"
replica's
in 1973 stopte de productie en heeft Lotus de rechten verkocht aan Caterham. en daarna hebben diverse autofabrikanten een "namaak" of soortgelijk ontwerp op de markt gezet.
in 1978 kwam een nederlands merk met een SuperSeven onder de naam Donkervoort.
in 1981 Kwam Jermy phillips met de Sylva Striker, dit is naar mijn weten de kleinste lichtste en op circuit en/of hill-climb de snelste
in 1982 kwam een engelse concurrent met Westfield, Dit is denk ik de populairste samen met Caterham.
in 1989 kwam Jim Dudley met Tiger sportscars, deze waren toegankelijker, iets comfortabeler en gericht op straat gebruik
waarom?
nou komt dus de grote vraag waarom ik al ruim een jaar op zoek ben naar een Seven?
een paar feitjes van de Tiger die ik gekocht heb...
Gewicht, 530KG op de weegbrug
ophanging, Volledig onafhankelijk.
aandrijving, Achter
motor, Ford 2.0 Zetec met andere nokkenassen, Volgens de vorige eigenaar ~160PK
airco, nee
stuurbekrachtiging, nee
rembekrachtiging, nee
radio, nee
Het is een Kanon op wielen, en het hoogste gehalte Fun wat ik op 4 wielen heb mee gemaakt!
in alle formen zal de Tiger wat liefde nodig zijn, Motorisch technisch maar ook het lakwerk mag wat liefde hebben.
Veel Foto's heb ik er nog niet van genomen, want het rijden is leuker!
Bedankt voor het lezen, en als er wat vooruitgang in zit Update ik weer
Zoals onlangs in het “wat is je laatste aanwinst” topic gedeelt te hebben heb ik onlangs een nieuwe auto gekocht.
Dit is een project/hobby/fun auto. In dit topic zal grotendeels gedeelt worden wat ik er mee ga doen, dus niet alleen de detailling zaken.
graag wil ik beginnen met een stukje historie over het orgineel.
Het Orgineel
in 1957 Heeft Lotus een auto ontwikkeld, dit was de lotus 7, Deze werd in 1958 verbeterd/vernoemd naar de "lotus superseven" door Colin Chapman, eigenaar en oprichter van Lotus.
Deze wagen is gemaakt met maar 1 gedachte. "simplify, then add lightness"
replica's
in 1973 stopte de productie en heeft Lotus de rechten verkocht aan Caterham. en daarna hebben diverse autofabrikanten een "namaak" of soortgelijk ontwerp op de markt gezet.
in 1978 kwam een nederlands merk met een SuperSeven onder de naam Donkervoort.
in 1981 Kwam Jermy phillips met de Sylva Striker, dit is naar mijn weten de kleinste lichtste en op circuit en/of hill-climb de snelste
in 1982 kwam een engelse concurrent met Westfield, Dit is denk ik de populairste samen met Caterham.
in 1989 kwam Jim Dudley met Tiger sportscars, deze waren toegankelijker, iets comfortabeler en gericht op straat gebruik
waarom?
nou komt dus de grote vraag waarom ik al ruim een jaar op zoek ben naar een Seven?
een paar feitjes van de Tiger die ik gekocht heb...
Gewicht, 530KG op de weegbrug
ophanging, Volledig onafhankelijk.
aandrijving, Achter
motor, Ford 2.0 Zetec met andere nokkenassen, Volgens de vorige eigenaar ~160PK
airco, nee
stuurbekrachtiging, nee
rembekrachtiging, nee
radio, nee
Het is een Kanon op wielen, en het hoogste gehalte Fun wat ik op 4 wielen heb mee gemaakt!
in alle formen zal de Tiger wat liefde nodig zijn, Motorisch technisch maar ook het lakwerk mag wat liefde hebben.
Veel Foto's heb ik er nog niet van genomen, want het rijden is leuker!
Bedankt voor het lezen, en als er wat vooruitgang in zit Update ik weer