• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nick's Tiger!

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
1.320
178
Muntendam
Voorwoord
Zoals onlangs in het “wat is je laatste aanwinst” topic gedeelt te hebben heb ik onlangs een nieuwe auto gekocht.

Dit is een project/hobby/fun auto. In dit topic zal grotendeels gedeelt worden wat ik er mee ga doen, dus niet alleen de detailling zaken.

graag wil ik beginnen met een stukje historie over het orgineel.

Het Orgineel
in 1957 Heeft Lotus een auto ontwikkeld, dit was de lotus 7, Deze werd in 1958 verbeterd/vernoemd naar de "lotus superseven" door Colin Chapman, eigenaar en oprichter van Lotus.
Deze wagen is gemaakt met maar 1 gedachte. "simplify, then add lightness"

replica's
in 1973 stopte de productie en heeft Lotus de rechten verkocht aan Caterham. en daarna hebben diverse autofabrikanten een "namaak" of soortgelijk ontwerp op de markt gezet.

in 1978 kwam een nederlands merk met een SuperSeven onder de naam Donkervoort.
in 1981 Kwam Jermy phillips met de Sylva Striker, dit is naar mijn weten de kleinste lichtste en op circuit en/of hill-climb de snelste
in 1982 kwam een engelse concurrent met Westfield, Dit is denk ik de populairste samen met Caterham.
in 1989 kwam Jim Dudley met Tiger sportscars, deze waren toegankelijker, iets comfortabeler en gericht op straat gebruik

waarom?
nou komt dus de grote vraag waarom ik al ruim een jaar op zoek ben naar een Seven?

een paar feitjes van de Tiger die ik gekocht heb...
Gewicht, 530KG op de weegbrug
ophanging, Volledig onafhankelijk.
aandrijving, Achter
motor, Ford 2.0 Zetec met andere nokkenassen, Volgens de vorige eigenaar ~160PK
airco, nee
stuurbekrachtiging, nee
rembekrachtiging, nee
radio, nee

Het is een Kanon op wielen, en het hoogste gehalte Fun wat ik op 4 wielen heb mee gemaakt!

in alle formen zal de Tiger wat liefde nodig zijn, Motorisch technisch maar ook het lakwerk mag wat liefde hebben.
Veel Foto's heb ik er nog niet van genomen, want het rijden is leuker! :)
1749061477491.webp

Bedankt voor het lezen, en als er wat vooruitgang in zit Update ik weer :)

Zo dan dit heeft zeker een hoog funfactor getal, gefeliciteerd en een mooi project om hem helemaal naar je zin te maken.
Leuk om al je voorderingen/aanpassingen/updates te zien straks.

• Leuk
Reacties: Nick Bakker
Super toch om met een paar cm boven het asfalt te zitten en de voorspatborden met de wielen de lijntjes van de weg aan te zien tikken. Gaaf hoor en veel plezier met de Tiger.