• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nick's Tiger!

Heel mooi geworden!
Na 5 jaar mijn Corvette C6 verkocht en nu een groene Lotus Elise S2 gekocht. Ook de Elise is spartaans maar deze nog een stapje erger.
Mijn volgende auto wordt ook zoiets (Catherham, Donkervoor of een oude Lotus 7........).
Superleuk om je verhaal te volgen hier!
Mijn vader rijd momenteel in een Elise S2.
Dit is inderdaad net een stukje heftiger…

Mijn vader heeft vroeger ook een Seven gehad maar heeft die omgeruild voor een Elise omdat die dus wat comfortabeler is (leeftijd helpt ook)

Dus mijn aanraden is om het zo spoedig mogelijk te doen!

Zo,

Na een poosje weinig actief te zijn op het forum (het was ook niet echt poetsweer...) maar weer eens tijd voor een update.

in de winter heb ik niet stil gezeten.
Prioriteit 1 was voor mij om de distributieriem te wisselen, Dan komt de eerste uitdaging, welke moet er eigenlijk op. na wat zoeken de motorcode gevonden en de nieuwe distributie riem kunnen bestellen. (met spanner, geleide rollen en waterpomp.) nieuw V-snaartje.
Beugel van dynamo afgebroken. top.... nouja, lasapparaat er bij en brrrrrrr. die zit weer vast.

tijdens het demonteren van de waterpomp heb ik een koelleiding gesneuveld, die zat er al wat jaartjes op, dus besloten om alle leidingen maar voor silliconen te wisselen.

tegelijkertijd zit je een beetje rond te neuzen op internet naar upgrades. en dan kom je een volledig aluminium thermostaathuis tegen in plaats van een plastic versie van 40 jaar oud die er nu op zit. hoe kan had ik me op zo'n moment kunnen inhouden?

dus ook die hebben we vervangen.

tijdens het terugmonteren van de radiator viel de koelventilator er af. dus dat werd de zoveelste bestelling bij biesheuvel, en ach, als we toch aan het upgraden zijn kan er ook nog wel een extra waterpomp bij.

de extra waterpomp is vooral als extra voor als de motor stationair draait en de waterpomp dus langzaam draait.

Dus, Resume. Distributie gewisseld, koel systeem gewisseld,

Hieronder een photodump tijdes de bouw

Heropbouw van de motor, met O.A. nieuwe leidingen
1773989491556.webp

Extra waterpomp voor de orginele waterpomp, beide hebben nagenoeg geen weerstand bij stilstand
1773989513094.webp

En het moment dat je er achter komt dat je een slangklem was vergeten aan te draaien.
1773989646542.webp

en wat koelvloeistof over de uitlaat gemorst waar isolatieband om heen zit en het dus lekker in getrokken is :oops:

dus, ongeveer 15 liter koelvloeistof, een aantal scheldwoorden, en hoofdpijn verder heeft hij ondertussen zijn eerste ritje van het jaar weer gemaakt.
en aankomend weekend word zijn eerste ritje naar de meet en greet in Hattem!

@Nick Bakker Ik ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt met de extra waterpomp, heb je die parallel aan de gewone waterpomp gezet, of in serie? En een zelfde type waterpomp of bijvoorbeeld een als extra pomp tandwielpomp in naast een standaard centrifugaalpomp.

Ja, daar heb ik ook een poosje over na gedacht, echter kwam ik in mijn ‘onderzoek’ een pomp tegen met exact de juiste diameters tegen bij een van de betere autosport winkels in de aanbieding… dat maakte het makkelijker :D

• Leuk
Reacties: Cordoba