Zo,
Na een poosje weinig actief te zijn op het forum (het was ook niet echt poetsweer...) maar weer eens tijd voor een update.
in de winter heb ik niet stil gezeten.
Prioriteit 1 was voor mij om de distributieriem te wisselen, Dan komt de eerste uitdaging, welke moet er eigenlijk op. na wat zoeken de motorcode gevonden en de nieuwe distributie riem kunnen bestellen. (met spanner, geleide rollen en waterpomp.) nieuw V-snaartje.
Beugel van dynamo afgebroken. top.... nouja, lasapparaat er bij en brrrrrrr. die zit weer vast.
tijdens het demonteren van de waterpomp heb ik een koelleiding gesneuveld, die zat er al wat jaartjes op, dus besloten om alle leidingen maar voor silliconen te wisselen.
tegelijkertijd zit je een beetje rond te neuzen op internet naar upgrades. en dan kom je een volledig aluminium thermostaathuis tegen in plaats van een plastic versie van 40 jaar oud die er nu op zit. hoe kan had ik me op zo'n moment kunnen inhouden?
dus ook die hebben we vervangen.
tijdens het terugmonteren van de radiator viel de koelventilator er af. dus dat werd de zoveelste bestelling bij biesheuvel, en ach, als we toch aan het upgraden zijn kan er ook nog wel een extra waterpomp bij.
de extra waterpomp is vooral als extra voor als de motor stationair draait en de waterpomp dus langzaam draait.
Dus, Resume. Distributie gewisseld, koel systeem gewisseld,
Hieronder een photodump tijdes de bouw
Heropbouw van de motor, met O.A. nieuwe leidingen
Extra waterpomp voor de orginele waterpomp, beide hebben nagenoeg geen weerstand bij stilstand
En het moment dat je er achter komt dat je een slangklem was vergeten aan te draaien.
en wat koelvloeistof over de uitlaat gemorst waar isolatieband om heen zit en het dus lekker in getrokken is
dus, ongeveer 15 liter koelvloeistof, een aantal scheldwoorden, en hoofdpijn verder heeft hij ondertussen zijn eerste ritje van het jaar weer gemaakt.
en aankomend weekend word zijn eerste ritje naar de
meet en greet in Hattem!