• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw met wat vragen

@Smidsy voor een mooi resultaat volg je het stappenplan, als je wilt experimenteren ga je gang :joy:. Ik ben eerst gewoon de wasstappen gaan doen om 'the hang of it' te krijgen, zo leer je je auto (inclusief de onvolkomenheden) goed kennen. Daarna is een keer (semi) voluit handmatig met kleien, lime prime en een wax. Daarna weer wat uitgebreider, etc. Zodoende steeds iets meer zonder dat je teveel in een keer hoeft te doen/te kopen. Door vallen en opstaan in combinatie met het forum iedere keer wat nieuws gedaan/geprobeerd/geleerd.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy en Quantoxx
Dus eigenlijk makkelijk beginnen zonder teveel poes-pas?
Wassen met een goede shampoo
Drogen
Glace
Wax
Trim

En de volgende keren nog simpeler
Wassen
Drogen
Wax
Trim

En als het dan een paar maanden verder is een keer
Wassen
Drogen
Klei
Glace
Wax
Trim

En de vele keren daarop weer
Wassen
Drogen
Wax
Trim


Is dat hoe ik het moet zien?
 
Voluit hoef je eigenlijk maar enkele keren per jaar te doen en dat hou je bij door regelmatig de auto te wassen met de 2 emmer methode. Als je je eigen plan wilt trekken; probeer het en dan kom je er vanzelf achter wat al dan niet bevalt.

Probeer anders iets wat jij denkt dat goed is en kom dan met relevante vragen terug... Er is veel kennis op het forum, maar ook een zoekfunctie en de verscheidene stappenplannen :blush:. Het was voor mij pas echt nodig om vragen te stellen na letterlijk maanden lezen op het forum in combinatie met bestaande info toepassen/uitproberen. Persoonlijk vind ik die aanpak ook enigszins respectvol naar de forum leden die al zo onwijs veel nuttigs gepost hebben :cool: .
 
Ik respecteer en waardeer zeker iedereen zijn of haar input zowel in nieuwe als in eerder geplaatste berichten. Maar soms is het zoeken naar iets waar je geen sluitend antwoord op kunt vinden, vandaar de vragen...
Ik wil niet mijn eigen plan trekken ik vroeg me alleen af of mijn plan wat ik er neer had gezet ergens op sloeg, of totaal geen zin had..
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Dus ook de wax alleen maar gebruiken nadat je ook hebt geglazed dus de wax gebruik je ook niet altijd maar ook maar eens in het kwartaal..
Dus nu 1x de auto goed aanpakken en daarna alleen wassen en drogen.. en voor de rest er niks na het drogen aan de auto doen?
Is glaze 3x per jaar teveel of kan dat wel?
 
Als je een goede wax gebruikt (niet uit het bouwmarkt-segment) dan zou je het in principe met 3 x per jaar wel moeten redden.
Als je iedere wasbeurt weer moet waxen, dan gebruik je echt de verkeerde wax o_O
Glaze + wax gaat altijd samen. Dus 3 x per jaar kan prima. Een glaze doet niks engs met je lak of zo... ;)
 
Super dan nog even een keer een resume...
Ongeveer 3x in t jaar
Afspoelen
Wassen met shampoo
Afdrogen
Glaze
Wax
Trim bijwerken

En anders
Afspoelen
Wassen
Drogen

That's it..
 
Ik las dat niet iedere wax met een glaze gebruikt kan worden..
Kan de volgende conbinatie goed gebruikt worden?
Glaze poorboys white diamond
Wax collonite 845
 
@Smidsy yes die glaze/wax combo is prima, als je een glaze gebruikt heeft het wel invloed op de standtijd van je wax geloof ik. Ik zou na het wassen en drogen zeker kleien voor met een glaze etc aan de slag te gaan (in je 3x per jaar schema).

Persoonlijk voor handmatig exterieur goede ervaringen met DDJ limeprime (na het kleien en voor de wax). Deze doet de stap van reinigen/polijsten en voeden in een keer, er zit maar een hele licht korreltje in dus verwacht niet dat je echt polijst (aka swirls weghaalt etc). Op het forum veel positieve reacties op het product van PB deze heb ik niet geprobeerd.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Ja, ruim voldoende.

Ik zou echter wel kleien voordat je een Glaze & wax gaat aanbrengen.

i.p.v. die Glaze zou ik echter eerder kiezen voor autoglym SRP. Autoglym SRP is namelijk meer gemaakt voor auto's die niet gepolijst zijn, terwijl white diamond meer gericht is om de glans van een gepolijste auto nog iets verder te verbeteren.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
En dat is slechts het begin. Als je eenmaal verslaafd raakt, dan vind je waxen van €100+ acceptabel en heb je al snel een collectie van meer dan €1000.
 
Ja, ruim voldoende.

Ik zou echter wel kleien voordat je een Glaze & wax gaat aanbrengen.

i.p.v. die Glaze zou ik echter eerder kiezen voor autoglym SRP. Autoglym SRP is namelijk meer gemaakt voor auto's die niet gepolijst zijn, terwijl white diamond meer gericht is om de glans van een gepolijste auto nog iets verder te verbeteren.

Dus in princiepe is de Autoglym SRP beter voor na een glace als wax. Betere eigenschappen dan de poorboys?
De poorboys is meer voor na een polijstbeurt, en de Autoglym is meer een wax voor na een glace?
Kunnen meerdere dit beaamen?
 
Zou ik de glace en wax met de witte foampad van monello aankunnen brengen of beter met een andere?
Adviseer je deze zwarte te nemen voor de glaze, handpad zoals deze pad voor de wax.

Dus in princiepe is de Autoglym SRP beter voor na een glace als wax. Betere eigenschappen dan de poorboys?
De poorboys is meer voor na een polijstbeurt, en de Autoglym is meer een wax voor na een glace?
Kunnen meerdere dit beaamen?

Zoals ik eerder al zei, doe de SRP gebruiken. Toppen met bijv de Colli845 en klaar ben je.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy