• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Lake Country pads: Kompressor serie

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de 6" Kompressor Pads gaan eindigen in een fiasco. Nu komt de fabriek er opeens mee dat de terugliggende velcro niet mogelijk zou zijn. Kortom de backingplate zou dan niet meer door foam omsloten worden en dat is nou juist zo handig:

As you know it was the first time we made this size Kompressor pad. We ran into alot of performance and lamination issues for reasons we could not anticipate. The only way to solve these problems was to not dish out the back. Furthermore, we had to compensate using a much more expensive glue. In fact this pad is more expensive to make.

I am afraid that this is our only options with respect to a Kompressor pad of this diameter.

We have worked hard to find a solution. If you can not accept it, please let us know and we will cancel this item. There is no use to deliver a product that we know will have problems.

Dus het is op dit moment een no-go, wat een anti-climax zeg. ]-0 ]-0 }:)w :sob:
 
Oh lees dit alles nu pas, maar hoorde het zondag al van Dennis, jeetje! Zo moeilijk kan het toch niet zijn om die pads 1 inch kleiner te maken! :weetniet

En anders stappen ze in amerika ook maar over op cm. :D

Haha nee blijft erg vreemd! :confused:
 
Wat een raar bericht. Alsof er een wereld van verschil zou moeten zijn t.o.v. de 7" kompressor pads.
En het lijkt wel alsof ze gewoon geen zin hebben die dingen te maken.
 
Mocht het nu echt niet gaan lukken, komt er dan wel een orange kompressor versie in 7 inch? De stap tussen paars en wit is een behoorlijk grote.
 
Soepergrover zei:
Wat een raar bericht. Alsof er een wereld van verschil zou moeten zijn t.o.v. de 7" kompressor pads.
En het lijkt wel alsof ze gewoon geen zin hebben die dingen te maken.

Ik snap er ook geen zak van. Zo moeilijk moet het toch niet zijn. Ik heb echt geen idee wat het probleem nu is. 1" kleiner moet technisch gezien toch niet zoveel uitmaken lijkt me.

We zijn nog druk aan het puzzelen met de fabriek.
 
Ik denk dat degene die weet hoe je die dingen moet maken op vakantie is. :p

Maar goed, het blijft natuurlijk gissen naar het hoe en waarom. Ze geven in elk geval wel erg snel op.
Misschien dat ze te weinig afzet van die kleine pads voorzien. Ze zullen er toch aparte mallen voor moeten maken. En dat kost ook wat.

Heb je toevallig nog foto's gezien van de afgekeurde batches 6" kompressor pads?
 
Het ging meer op de gelamineerde inleg dan de pad geloof ik.
 
ok, je zou zeggen dat deze hetzelfde zou zijn als de 7'' alleen kleiner...

dan bestel ik vandaag / morgen de 7'' wel...
 
Die plastic laag (zit ook in de Meguiar's 2.0 pads).
W9207_FinishingPad_both.jpg
 
Ah, duidelijk.
Ze hebben dus problemen met het lijmen van die laag op de pad en/of het lijmen van het 'vilt'laagje op dat plastic (iirc).

Even rekenen: de gewone Kompressor pads zijn bedoeld voor 150 mm backing plates en de kleine pads voor 125 mm plates.
Het raakvlak tussen pad en velcro is dan grofweg een kleine 30% kleiner dan de 7" Kompressor pads. Zou dat de oorzaak zijn van de performance problemen en het gebruik van een duurdere lijm (en het weglaten van de rand)? Zou de lijmlaag dan niet groot/sterk genoeg zijn om de krachten op te kunnen vangen? :weetniet
Mja, andersom heb ik ook mensen 7" pads op een 125 mm backing plate zien gebruiken en dat ging ook prima.

Al met al hoop ik toch dat het geen einde verhaal wordt voor de 6" Kompressors en hopelijk wordt er nog een poging ondernomen. De terugliggende rand is voor mij trouwens wel een must, anders kan ik gewoon de normale CCS pads bestellen.
 
Alle kompressor pads ondergaan een wijziging. In het buitenland blijken er nogal wat rauwdauwers te zijn die de kompressor pads slopen. Er is daarom besloten om de opstaande rand te laten vervallen. Hierdoor kunnen ze een andere lamineertechniek gebruiken waardoor de pads sterker zijn.

De 6" pads komen dus definitief wel, maar zonder opstaande rand. De 7" pads worden binnenkort dus ook alleen nog geleverd zonder de opstaande rand. Wil je een 7" pads met opstaande rand dan zijn die nu nog te bestellen, op=op!

Vanaf nu wordt de levertijd geschat op een maand. Maar kijk niet gek als dat 1,5 maand wordt. (lekker aan het eind van het seizoen, sorry het is niet anders).
 
Haha ja, maakt mij niet uit hoor, de gewone 5,5" CCS pads voldoen mijn ook prima, zelfs icm de menzerna's. Gisteren nog me motorkap helemaal strak gekregen :p (niet helemaal, maar zo goed als. er is altijd nog die ho-punt)

En of het nu wel of geen opstaand randje heeft, tja. Nu weten we toch al niet beter :grinning: En persoonlijk vindt ik de 7" iets aan de grote kant, maar dat ligt meer aan mezelf dan aan het product.

Maar een andere lamineer techniek klinkt ook wel weer leuk, en ja, de tijd die er voor staat zijn we nu wel gewend van Lake Country :cool:
 
Hmmm, ik heb een aantal van die 6" pads in bestelling staan, maar zonder die handige opstaande rand is het voor mij een no-go twijfelgeval. Jammer. :confused:
Kan ik die bestelling nog ongedaan maken of om laten zetten naar de normale 5,5" CCS pads?
Ik wacht nog even of tot de nieuweserie binnen is en dan beslis ik nog wel.
 
Natuurlijk kan dat. Mail maar even.

De pads hebben wel een ruimere rand met terugliggende velcro, dus je hebt nog steeds een 'stootrand' maar je backingplate is alleen niet meer verzonken.
 
heeeel jammer..
mijn 7'' kompressor's hebben dus wel de ingelegde rand, en dat is wel ideaal, zo beperk je de kans dat je met de plate tegen de lak zit tot een minimum.

mij benieuwen hoelang die van mij mee gaan, tot nu toe zijn ze na 1 auto nog als nieuw (ik doe er niet zoveel)

het is wel leuk om te zien hoe alle polish MIDDEN op de pad word gezogen, en zodra je hem aan zet, het weer verspreid word:heart_eyes:
 
Misschien wat off-topic, maar gaan we dit straks ook zien bij de Hex-Logic 7.5" pads? Deze zouden ook door LC gefabriceerd worden (al is daar op AD wat discussie over).
Als dat zo is, zou ik verwachten dat deze binnenkort ook geen terugliggende rand meer hebben.
 
Ik wil eigenlijk voorzichtig eventjes informeren of er al meer bekend is m.b.t. levertijd hiervan.

[edit] Vast niet. Die levertijd van een maand gaat niet meer lukken denk ik. Laat LC nog wel iets van zich horen? :zzz: