• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe poetser.

WouterMu

Detailing rookie
19 jun 2016
9
15
39
Goedemorgen forumleden,

Sinds kort is het wagenpark aan huis zodanig veranderd dat de wasstraat niet meer volstaat. Tot een paar maanden terug stond er een Xsara Picasso (2003) en een A6 Avant (2010) op de oprit. Helemaal niets mis mee, zeker de Audi een mooie auto en de Xsara een super praktische auto, maar nooit over nagedacht om zelf te gaan detailen. Ben gek op auto's, maar de wasstraat vond ik prima.

Inmiddels staat er een donkergroene (youngtimer) BMW X5 4.4 V8 op de oprit (prachtige auto vind ik zelf, zeker voor 16 jaar oud) in het donkergroen met beige lederen bekleding. Dat is de familieauto. De auto in mijn avatar wordt daar als het goed is binnenkort voor gezet. Een 911 (997 Carrera S) gt-zilver met cacaobruin lederen bekleding. Die ga ik gebruiken voor mijn vervoer :-).

Tijd voor het aanleggen van een serie producten (en machines?) voor het onderhoud van deze auto's. Ik doe het dan wel het liefst meteen goed. Dus niet eerst met goedkopere producten proberen om te kijken wat verbeterd moet worden, maar direct de goede dingen kopen. Mijn voorbereiding heeft voorlopig vooral bestaan uit het kijken van youtube filmpjes van gasten die hun auto schoonmaken (zoals de filmpjes van AMMO NYC). Mijn vrouw denkt overigens inmiddels dat ik gestoord ben. Mijn dochter is daar nog te jong voor, haha.

Is er een standaard lijstje van producten die ik kan raadplegen om in te kopen? Jullie hebben te maken met iemand die helemaal niets in huis heeft. Paar microvezeldoeken die ik gebruik om de ruiten schoon te maken, maar zelfs geen emmer, laat staan een met een grit-rekje erin.

Alvast veel dank voor alles wat ik hier kan leren.

• Leuk
Reacties: JolienJonckheere
Welkom!

Ik zou zeggen, begin je hier eens in te lezen:
https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/

Dit is wel voor handmatig detailen.

En wil je ook machinaal detailen, kun je je met deze inlezen:
https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Moet je een heel eind mee kunnen komen.

Zo dan, dat is een mooie switch van een Xsara Picasso en een A6 naar een X5 V8 en een 911 997!! We zien uiteraard graag de foto's!

Welkom hier! Lees ook eens de verschillende topic's met vragen over starters collecties! Daar hebben mensen vaak al een heel mooi begin gemaakt! En wat heet goed starten? Een Rupes is een geweldig mooie machine, maar ook een DAP kun je enorm veel mee..

Welkom! De aangegeven links zijn erg informatief. Wellicht is er iemand in de buurt bij wie je het een en ander kan uitproberen? Vaak weet je pas of je iets echt fijn vindt als je er zelf mee hebt gewerkt.

Heb met veel plezier de topics gelezen. Geeft in ieder geval een beter beeld. Ik ga denk ik de X5 als oefenobject gebruiken en daarna de 911 pas. Qua machines lijkt zo'n DAP startersset wel wat. Lees ik het goed, moet dat gewoon lukken voor mij als beginneling.

Al met al zal het wel weer een bestelling van zo'n 1000-1500 euro zijn als ik het zo lees. Maar ik heb dan ook nog helemaal niks. Foaming lijkt me ook wel wat, maar heb nog niet eens een hogedrukspuit, die moet er ook maar eens komen.

Stel dat ik als beginneling op dit gebied meteen all the way ga en na het kleien (nog nooit gedaan) ook ga polijsten. Zouden jullie het dan afmaken met een wax of een coating? En gebruiken jullie wel eens een opklaptentje over de auto als jullie op de eigen oprit aan het werk zijn. Het is nu zomer in Nederland, maar lange periode droog is te veel gevraagd ;).

welkom welkom.
Je ziet het goed zitten zo te zien ;-) binnenkort ook lekker verslaafd!
je bent steeds welkom in Mechelen voor een workshopje, is voor u een uurtje rijden.

Gefeliciteerd met je fraaie auto's. Verdiend het om goed onderhouden te worden.

Ik liep tegen hetzelfde aan met bestellen producten. De teller ging van 200 snel richting 600 en alles wat daar tussen zat.

Met de hulp hier heb ik fraai kunnen inkopen.
Goede producten, compleet voor het eerste werk. Misschien heb je iets aan m'n topic, die hier staat. https://forum.Carclean.com/threads/winkelwagen-van-een-absolute-beginner-met-xc60.16964/page-3

Welkom, veel lees-, leer- en poetsplezier gewenst!

Mooie vooruitgang in het wagenpark.
Wat betreft je vraag over zo'n opklaptentje: vandaag opgezet boven een VW kever cabrio.
Met die regen van vandaag en een niet waterdichte kever een must........ (binnenkort een Show-off),
maar ook tegen de brandende zon een verademing voor zowel de lak als voor je eigen huidje.

Welkom Wouter.

Je kunt ook klein beginnen en gestaag uitbreiden qua spullen als je de smaak te pakken hebt. Is ook veel leuker dan alles ineens aan te schaffen.

Er zitten vast wel wat mededetailers in en rond Tilburg. Daar moet vast wel iemand bij zitten van wie je wat kunt opsteken. Ikzelf zit meer aan de kant van Breda, maar kom vaak genoeg langs Tilburg.

Welkom op het Forum!

Leuk om te zien dat je weet dat kwaliteit wat mag kosten. :P

€1000-1500 is nogal overkill, haha! Met een DAP en de VELE dingen die je erbij kan nemen zal je ruim onder die 4 getallen blijven. :P

Als je wilt, kan ik een volledig pakket met links voor je maken/posten zodat je een idee hebt waar je aan toe bent. Dit is een pakket van wat er veel gebruikt word en je, naast alle persoonlijke smaak die je kan gaan ontwikkelen, een goede basis geven of zelfs meer.

Greetz

Dank voor de hartelijke ontvangst. Dan de beloofde foto's. Let op (niet gemaakt om de lak te laten zien, gewoon bij de proefrit wat geschoten).

13113142_727096997393126_1436979441_o.webp

13148053_727096990726460_279853317_o.webp

13184659_727096964059796_826138629_o.webp

13054443_727096987393127_1160677164_o.webp

13169966_727096984059794_1776635993_o.webp

Van de Porsche volgen meer foto's als de aankoopkeuring deze week goed verloopt. Maar hier alvast een teaser ;)

13446179_741043402665152_1892328117_o.webp

13410656_741043399331819_154500842_o.webp

13396614_741043469331812_2002897054_o.webp

13441542_741043492665143_664288683_o.webp