• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgen

surfingjohn

Detailing addict
15 sep 2011
61
55
Binnenkort mijn nieuwe auto ophalen, wordt een rit van 100 kilometer.
Ik heb nog ruim voldoende Poorboys Wheel Sealant op voorraad.
De vraag is moeten de velgen na deze rit eerst nog behandeld worden met Monello Non-Ferro en daarna wassen met shampoo (Poorboys) of kan direct de wax erop?
 
Ik zou de wielen altijd even 'n schoonmaakbeurtje geven voordat je er 'n sealant overheen zet.
Ook van 'n nieuwe auto mag de lak gewoon gekleid worden. Dus ook de velgen zullen niet brandschoon zijn en zeker niet na 'n rit van 100 km.
 
Een velg is net als een goede vrouw, uhm ooh neej

+1 voor Joy!

Lekker wassen met shampoo, Non-Ferro erover, klei-en, eventueel teer verwijderen. Daarna een keertje met een finish polish eroverheen, Prep-en en lekker in de wax zetten. Maar dit is wel het hele uitgebreide stappenplan ;)

Je kunt ook je banden nog even goed reinigen met Mothers of een APC, drogen en een dressing erop, glimt dit ook weer mooi ;)
 
Een velg is net als een goede vrouw

Klopt, die van mij is ok rond en lastig schoon te maken? :p

Altijd de wielen effe schoonmaken voordat je er en bescherming op smeert. :p Dit kan je doen door de wielen a te spuiten/spoelen, een pruct als Non-Ferro/Ferrous Deller opspuiten en laten inwerken, met wat water erbij nog even boenen, afspoelen en drogen. Vervolgens de Wheel Sealant aanbrengen.

Kleien en polijsten er aan toevoegen is een uitgebreider stappenplan.
 
  • Leuk
Reactions: mdlange