• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe wagen sealen/waxen

bart0ving;311550 zei:
Auto's die van de vrachtwagen afkomen staan op een zogenaamde transportstand. Dat zorgt er voor dat transporteurs niet met zo'n auto kunnen jagen. Meeste bedrijven brengen een auto naar een poetsbedrijf en zorgen voor een 'afleverbeurt (0-inspectie, volle tank. e.d) 800 is wellicht aan de hoge kant, maar er komt best wat bij kijken.

Weer wat geleerd ;) Toch zie je ze aardig raggen, maar dat zal wel voor mijn gevoel zijn...
 
Ik ken er wel een aantal die auto's van de fabriek op transport moeten rijden of van de boot naar vasteland maar daar gaat het er echt niet zachtaardig aan toe!. Twijfel dus erg aan het bestaan van zo'n transportstand. Waarom zou een fabrikant deze functie onbouwen? Voor die paar minuten op een heel levensduur van een auto.... :-/ Tijd is bepalend bij laden en lossen van een boot en niet warmrijden, neem dat maar van mij aan.

on-topic: Dealers stellen de vreemdste eisen tegenwoordig. Zo ken ik nog een verhaal van iemand die een nieuwe auto kocht maar verplicht was een Wax-oil behandeling te nemen anders gold de garantie niet...
Zoals al eerder vermeld is, lijkt me Iron-X zeker geen overbodige luxe. Auto's staan in een industrierijk gebied opgesteld en meestal laat dat behoorlijk z'n sporen na. Sla deze stap niet over! EX-P lijkt mij een zeer goede keuze die je met een mooie wax kan aftoppen.

In ieder geval succes en veel plezier met je mooie auto!
 
Ik ben inderdaad van plan de wagen na de initiële wasbeurt in te nevelen met Iron-X, maar daar heb ik twee vraagjes over:
1. Klopt het dat ik dat kan doen met Iron-X 1:5 verdund met water?
2. Hoe lang mag het mengsel dan op de auto blijven liggen?
Thx!
 
Iron-X heb ik nooit verdund gebruikt. Nu heb ik wel eens gelezen (van RogierV12 meen ik) dat hij het 1:1 verdund had voor de velgen. Maar ik zou het gewoon puur op je lak vernevelen. Dit een minuut of 4-5 zijn werk laten doen en dan goed afspoelen.
 
MazdaDave;312090 zei:
Ik ken er Zo ken ik nog een verhaal van iemand die een nieuwe auto kocht maar verplicht was een Wax-oil behandeling te nemen anders gold de garantie niet...

Ja dat is bij Suzuki geloof ik. Toen wij daar voor een auto gingen kijken hadden ze het ook over die WaxOyl. Ook weer een manier om geld binnen te halen. En dan nog zeggen dat het jaren erop blijft zitten...
 
bart0ving;311550 zei:
Auto's die van de vrachtwagen afkomen staan op een zogenaamde transportstand. Dat zorgt er voor dat transporteurs niet met zo'n auto kunnen jagen.

Is dit voor ALLE wagens ??

Ik kan me best voorstellen dat dit op duurdere auto's is maar ook bvb op een C1 , Twingo oid ?
 
Ik ben zelf nog autoverkoper geweest, bij een 'premium' merk waar ook regelmatig zeer krachtige motoren in de auto's liggen. Die auto,s kwamen per autotransport-vrachtwagen toe, met een dun laagje was over de lak ter bescherming tijdens het transport, maar wel full power! Ik twijfel dus ook erg aan het bestaan van een 'transportstand', anders zou dat toen ook wel bestaan hebben, zeker bij ons merk. En ik heb weten rubberstrepen trekken met auto's die van de vrachtwagen reden. Achteruit de vrachtwagen af en dan op de straat naar het magazijn: roken maar!
De kosten voor aflevering stonden wel intern op de gedetailleerde nota, maar die waren steeds inbegrepen in de verkoopprijs van de wagens, alsook de aflevering zelf die vaak 1,5 tot 2 uur duurde.
 
Ik kan jullie uit eerste hand verzekeren dat de VAG's die in Nederland bij Pon aankomen met de trein, niet op een of andere transportstand staan. Die worden gewoon het parkeerterrein over geblazen, of het nou een Polo, Transporter of A8 is.
 
Camiel;312365 zei:
Die worden gewoon het parkeerterrein over geblazen, of het nou een Polo, Transporter of A8 is.

Was mijn gedacht ook , dit is dus een bevestiging....


Off topic : wat ik wel vernomen heb van dealers is dat het uitlezen van een motor altijd via een "moederbedrijf" gaat en dat ze daardoor kunnen zien of een auto al dan niet is "aangepast" ivm chiptuning . Ze kunnen je auto wel terug op de normale fabriekswaarden terugzetten maar dat is dus altijd te zien door verborgen parameters (oid) en in geval van problemen aan je motor vervalt je garantie onheroepelijk.
 
Intussen heb ik gezien, op het autosalon, dat KIA blijkbaar zachte lak heeft. De auto's op hun stand waren vergeven van de swirls, echt verschrikkelijk. Nu was dat wel al na 9 dagen salon, maar bij Mercedes en Cirroen was het duidelijk minder erg gesteld met de lak van de auto's.
Ik vrees dus dat ik mag verwachten dat er toch enkele swirls in de lak van mijn nieuwe auto zullen zitten. Intussen ben ik in het bezit gekomen van het Poorboys SSR sample setje. Ik kan dus gaan polishen. En afwerken zal ik doen met PB EX-P en een laagje DJ wax.
Ik zie er al naar uit!
 
Camiel;312365 zei:
Ik kan jullie uit eerste hand verzekeren dat de VAG's die in Nederland bij Pon aankomen met de trein, niet op een of andere transportstand staan. Die worden gewoon het parkeerterrein over geblazen, of het nou een Polo, Transporter of A8 is.

Dan zou ik graag weten waar je dat vandaan hebt, want de skoda's die bij mij afgeleverd worden staan wel degelijk in een transportstand.

Edit: Niet alle auto's zijn daarmee begrenst. De citigo bijvoorbeeld is wel begrenst op 35 km/u.
 
Die zijn natuurlijk begrensd op 35 ;)


Maar dat heb ik uit mijn eigen ogen; ik heb enige tijd bij Pon gewerkt in het verleden, en heb in die tijd menig autotrein gelost zien worden ;)