• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niks lijkt te werken: beading en sheeting na paar wasbeurten weer verdwenen.

Svenjansen1990

Detailing addict
30 mei 2010
16
50
Beste leden,

sinds enige tijd het detailen van de auto;s op een wat hoger nuveau gebracht. Behoorlijke uitgaven gedaan om een voorraad op te bouwen.
Echter Sinds we een nieuwe auto hebben (demo auto van 1 jr oud) wilde ik echt even goed aan de slag,

Ik heb al meerdere varianten van bekende producten hier gebruikt maar na het aanbrengen van een waxlaag ben ik na 2 a 3 wasbeurten mijn beaming/sheeting kwijt.

De autoshampoo is nu Dodo BTBM en dat dan 1 ml per liter water.
recent de auto voorzien van een laag PB EXP plus carnuba, en daarna 2 lagen nattys blue paste. overigens eerst de auto voorzien van een behandeling met Supernatural Cleaner van dodo. al met al koste me dit ruim 4 uur (alleen de waxlagen dus ex het wassen etc) en na 3 wasbeurten was het effect 50% minder krachtig.

Nu recent black hole gedaan, daarna exp plus en daarna 2x natys pastew blue. ook deze lag er snel af.

De curetijd van de lagen is ongeveer een half uur tot een uur. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

zelfs nu ik laatst een laag Reload heb aangebracht is ook dat effect na 1 wasbeurt al weer een stuk minder. Ik lees op het forum en de shop vaak over een standtijd van maanden bij mij lukt nog geen 3 weken,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gebruik al zeker 25% minder shampoo...

Heb je voor die waxen ook gekleid ?

Met welke doeken wrijf je het op ?

Gebruik je mogelijk te warm water ?

Was je bvb ook met een "insectenspons" .......haalt goed die lijkjes weg maar ook de wax zou ik zeggen zo ?

.......:weetniet

SJansen;333714 zei:
De curetijd van de lagen is ongeveer een half uur tot een uur. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Met curetijd ga ik hier van uit dat je de tijd tussen aanbrengen en uitbuffen bedoeld.

Hoeveel is de tijd tussen het aanbrengen van de verschillende lagen?

De enige manier om te kijken of je nog beading hebt is te wachten tot de eerste regenbui na het wassen. Of die regenbui zelf heel plaatselijk opwekken, dat kan natuurlijk ook.

Beste leden, ik ga even proberen alles in een keer te beantwoorden:
-De auto is gepolijst voor aflevering en gelukkig door iemand die dat netjes heeft gedaan daarom wil ik me nog niet wagen aan kleien. Bang voor defecten die daar door kunnen ontstaan (ik polijst tot nu toe nog niet)
-ik vind 1 ml van BTBM al erg weinig effect geven in de emmer wat betreft sop en een glad gevoel van het water
-Ik was met lauw warm water, en uiteraard niet met een vliegenspons. die komen niet in de buurt van de lak. Ik was de hoge delen van de auto met een monello washmitt
De lagere delen met een meguiers en velgen met weer een andere (ook ander water en emmer omgespoeld etc).
-Ik gebruik alleen doeken van monello om te uit te poetsen etc. Dit is dan de bianco en de verde. voor de lagere delen maak ik gebruik van de nero's.
-De auto wordt gedroogd met 2 monello Senza Aquas voor de reguliere delen, de onderste dorpels en delen onderaan front en achterzijde met een Dodo Juice droogdoek.
alles gaat op de hand.
-Ik constateer dit door een beading die geen mooie druppels meer vormt maar meer misvormde druppels. daarnaast mis ik sheeting bij het afspuiten en afspoelen.

-Met curetijd bedoel ik de tijd die een laag op de lak blijft zonder uit te buffen. Tussen de verschillende lagen zal ongeveer een uur zitten vermoed ik.
als ik de auto heb behandeld met cleaner black hole, wax etc, dan zie ik met het afspuiten een mooie beading en sheeting, echter ik kon een week of 2 geleden precies zien wat ik wel en niet gewassen had, dat wat ik had gedaan was de beading al een stuk minder en dit was de eerste wasbeurt na de behandeling.

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de druk van de hogedruk reiniger te hoog is. Mijn ouders hebben een schoonmaak bedrijf en ik heb dus redelijk wat apparatuur tot mijn beschikking, In princiepe spuit ik de auto altijd af met de HD (Een karacher) dus ook spoelen etc. Zou het misschien kunnen zijn dat ik daarmee de waxlaag danig aantast?

Ik hoor graag van jullie, ik vind een auto opknappen en bijhouden leuk maar iedere keer zien dat je wekr voor niks lijkt te zijn geweest frustreert enorm.

Dank alvast voor de moeite die jullie nemen!

Weet je zeker dat de hogedrukreiniger die jij gebruikt niet door een ander is gebruikt met de toevoegfunctie voor schoonmaakmiddel
Dan zou je zomaar een ontvetter in handen hebben ....

Beste RedCat Dank voor je opmerking,

Maar helaas is hier het antwoord nee, de toevoegfunctie werkt alleen als de spuitlans op een bepaalde instelling staat en dat staat hij niet, daarnaast laat ik altijd de slang een tijdje spuiten voor ik begin. Tot slot ben ik eigenlijk de enige die deze gebruikt omdat hij voor de werkzaamheden in het bedrijf te klein is.

Ik zal het bovenstaande linkje eens bekijken

Tim;333741 zei:
Direct na het wassen is sheeting en beading altijd minder, na afspoelen en drogen zou het weer beter moeten zijn.

Dat is ook mijn ervaring, maar waarom is dat zo. Waarom is de beading en sheeting direct na het wassen minder? Komt het door de shampoo?

Ja, de shampoo verminderd de oppervlaktespanning van het water waardoor je beading effect nagenoeg verdwijnt.