• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nogmaals wassen na het polijsten?

Vadebo

Detailing addict
22 apr 2010
551
65
Hallo, ik heb een vraag: "Zijn er mensen die de auto nogmaals wassen na het polijsten van de lak?", dit om het fijne stof dat na het polijsten ontstaat van de lak te verwijderen.

Of, volstaat het gebruik van een detailspray icm een microfiberdoek al voldoende?

Alle info is welkom.



Greetz Rob aka Vadebo
 
Ik doe meestal het laatste, even met waterless wash van PB. Alleen als er echt veel stof van het polijsten op de wagen ligt was ik hem wel.
 
Ik doe meestal wassen je spoelt met veel water wat makkelijker het polijststof uit de randjes, naadjes en kieren
 
Hangt idd een beetje van de situatie af, maar meestal bij een full-detail doe ik hem lekker nog even een keer foamen en kwast ik de foam even in op de hoekjes en kiertjes.

Afblazen, klaar:grinning: .
 
Meestal niet, maar laatste keer met Mezzo aan de gang geweest en er lag een aardig stoglaagje over de auto.
Toen maar even een extra wasje gegeven tussendoor.
 
wassen na polijsten eigenlijk nooit, want als het stoft neem ik de auto tussentijds continue even af met een doekje evt. met wat M34 (finalinspection) die ik dan toch gebruik na het polijsten.
 
Meestal spoel ik de auto na het polijsten nog even af. Even de stof uit de hoekjes en kiertjes spoelen. Mijn stappenplan bij voor full detail is vaak:
- Wassen
- Kleien
- Afspoelen
- Drogen
- Polijsten
- Voeden
- Eerste waxlaag
- Wassen/afspoelen
- Tweede waxlaag
- Trims, ramen en banden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik spuit de auto af met een HD na een (flinke) polijstbeurt.

Wassen doe ik niet met het risico op swirls :|~*

Drogen doe ik ook nagenoeg niet aangezien het polijstwerk al een goede beading/sheeting geeft.
Mochten er nog wat druppels achterblijven, dan dep ik deze droog.

* overweegt toch maar een Airfoce Blaster :eyes:

:roll
 
Het is ook meer afspoelen dan wassen. Onder afspoelen versta ik het met de HD de auto afspoelen en hoogstens even een doekje door de randjes halen. In geen geval ga ik met een washmitt over het lakwerk.
 
Yep, vaak wel. Meestal spoel ik de auto af nadat ik de eerste waxlaag (of laag sealant) aangebracht heb.
 
Precies. Het hangt ook van hoeveel stof en polijstresidu er op de auto zit. Is dit teveel om te gaan waxen, dan spoel ik de auto natuurlijk af voor de eerste waxlaag. Het is helemaal afhankelijk van de situatie. Laatst heb ik een BMW 5-serie gedaan met de Swissvax Saphyr en Concorso wax. De eerste laag was de Saphyr. Deze heb ik uren laten curen in de zon (al was deze nog niet zo warm) en de volgende dag heb ik de auto afgespoeld en een laagje Concorso aangebracht. Wederom heb ik de wax laten curen. Het resultaat was super. De nacht tussen de waxlagen was overigens omdat de eigenaar de auto de volgende dag kwam halen. Dit gaf mij mooi de gelegenheid voldoende tijd tussen de twee waxlagen aan te houden. Ook is een vers gewaxte auto op zijn mooist wat wel zo leuk is bij het afleveren.