• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

NXT 2.0 uitpoetsen

vdwggp

Detailing rookie
17 apr 2012
13
0
Beste,

Mijn auto is enige tijd professioneel onder handen genomen, dus het leek mij afdoende om de wagen alleen even opnieuw te waxen.
Ik was de auto elke week, dus veel vervuiling kan er niet op zitten dacht ik zo.

Ik heb pas deze besteld:
NXT Generation Tech Wax 2.0 vloeibaar

Verder heb ik er een goede microvezeldoek bijbesteld om uit te poetsen.

Mijn vraag is:
hoe lang moet deze wax er op blijven zitten alvorens je het gaat uitpoetsen?
voorheen gebruikte ik altijd turtle wax:sob: , maar dan was het heel gemakkelijk te zien wanneer het droog was.

Hoe werkt dat met deze wax?
 
Door middel van de swiptest kun je zien wanneer het gereed is om uit te poetsen. Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat je niet eerst even advies vraagt voor wat betreft de te gebruiken wax :s Ondanks dat de NXT2.0 niet slecht is, zijn er echt betere waxen te krijgen voor ongeveer hetzelfde geld.
De NXT 2.0 is niet echt een pure wax, maar een All In One en de duurzaamheid is niet echt om over naar huis te schrijven. Een pure wax zal langer blijven zitten (zoals de Poorboy's Natty's waxen)
 
Thanks voor de info, hier kan ik wel wat mee.

Deze wax is me overigens aanbevolen door degene die mijn wagen ook onder handen heeft genomen.
Verder heb ik begrepen dat deze wax de heel minimale swirls die alweer aanwezig zijn, ook maskeerd?
 
NXT 2.0 heeft inderdaad fillers in zich (minimaal). Raar dat een detailer/poetser deze aanraad, ik zou het niet doen namelijk :s
 
Wat stimpy zei klopt volledig; er zitten niet zoveel fillers in en er zijn inderdaad een pak betere sealants die goedkoper zijn.
Nu je hem dan toch hebt, is deze natuurlijk niet verloren; je kan bovenop de NXT nog een wax zetten om langere bescherming te verkrijgen : deze is bijvoorbeeld een topper :collinite 845
Als je wat krassen wil maskeren is als onderlaag van je sealant en of wax deze aan te raden : SRP

deze is een milde cleaner die lichte krasjes maskeert door de poriën te vullen.

Natuurlijk is het nog altijd beter om de krassen weg te polijsten en niet enkel te maskeren :-"
 
Heb zaterdag de NXT tech wax aangebracht. Heel dun, en uitgepoetst met een goede microvezeldoek van monello.
Het front van de auto heb ik twee keer gedaan. (met het oog op de komende vliegjes)
Ik moet eerlijk zeggen: super gemakkelijk te verwerken, en het resultaat is echt TOP.
ben nu benieuwd naar de standtijd!
 
stimpy68 zei:
NXT 2.0 heeft inderdaad fillers in zich (minimaal). Raar dat een detailer/poetser deze aanraad, ik zou het niet doen namelijk :s


Dat doe ik wel , de swirls verwijderen doe ik middels de detailbehandeling, als een "klant" dan de auto zelf wil bijhouden raad ik ze NXT of Mother's FX Synwax aan JUIST omdat de fillers de ontstane swirls verbergen. Als ze een gewone wax zouden gebruiken zie je swirls eerder, en dit is niet wat deze mensen willen.

Daarnaast ben ik absoluut geen Meguiar's fan maar de standtijd van NXT is toch echt wel ongeveer gelijk aan Natty's. (+/- 2-3 maanden) Ook omdat NXT eigenlijk een sealant is.
 
Mijn eigen ervaring is dat het geen 2 a 3 maanden houdt. En voor een sealant vind ik dat overigens ook weer kort ;) En het is een All In One, vandaar dat ik het persoonlijk niet zal adviseren. Maar dat is geheel persoonlijk ;)
 
Begrijp ik helemaal, het is dan ook vooral voor de mensen die zich verbazen dat ze een auto de hele dag moeten missen voor een "poetsbeurtje"...

Die mensen die wel zelf willen gaan wassen maar niet willen gaan "detailen". SRP is voor deze mensen ook een uitkomst.

In ieder ander geval overrompel ik ze met stap A t/m Z....:D
 
Even een vraag hierop aansluitend.

Ik heb nog 2 volle flessen NXT 2.0 staan maar heb sindskort nog heel wat andere spullen.

Als ik begin met monelli inizio, mezzo en finale.
Daarna de PB EXP
Dan de PB Black Hole
Aftoppen met de PB Natty's.

Heeft het 'zin' of een toevoeging om tussen de EXP en BH de NXT te gebruiken?
Of is de EXP en BH samen hetzelfde als de NXT en kan ik beter de NXT ipv de PB's gebruiken?
 
NXT bevalt milde cleaners waardoor je de EX-P of BH laag weer zou aantasten.

Ik zou de BH aanbrengen en hierna sealen met EX-P en waxen met Natty's. De NXT is dan voor je schoonmoeder (of je velgen....)
 
Kijk, ik hou mijn auto graag netjes, en ik heb er geen hekel aan om er af en toe een zaterdag voor uit te trekken.
Echter gebruik ik mijn auto (helaas) ook waar hij voor bedoeld is, rijden. Ongeveer 55.000 km per jaar.

resustaat van de NXT 2.0: :heart_eyes:

04062012019.jpg


04062012020.jpg
 
Mooie beading, maar juist bij zo'n kilometrage zou ik duurzaamheid belangrijker vinden dan het kunnen verhullen van swirls... 2 x per jaar een "grote beurt" en daar tussendoor af en toe een touch up is de praktijk van zeker 75% van het forum.

Een Collinite wax of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant is 2x zo duurzaam als NXT , als het niet meer is. Nog een stap duurzamer is de C-quartz.
 
Ik heb in het verleden ook veel gebruik gemaakt van Meg's Nxt 2.0. Ik zag toen nog niet echt het nut in van een glaze.
De standtijd is idd niet echt om over naar huis te schrijven maar ik vind de Nxt vooral op een donkere lak echt een supermooie glans geven (mits goed gepolijst). Zo heel af en toe 'smeer' ik de Nxt nog eens op een auto om hem vervolgens af te toppen met een van mijn favoriete andere waxen.

Ik wil dus eigenlijk zeggen dat ik de Nxt helemaal niet zo slecht vind. Ik vind het zeer makkelijk te verwerken en de glans en beading/sheeting zijn over het algemeen goed! Als ik op een auto eens een keer geen glaze gebruik maar na het polijsten meteen de Nxt gebruik en aftop met bijv. Fuzion of Collinte 476, dan zeg ik: Waarom niet!?!

Robin