• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderkant wagen(bodem)

Vinc_94

Detailing addict
12 feb 2019
43
63
29
Ertvelde
Goedemorgen forumleden.
Na de winterperiode zou ik graag de bodem van de wagen willen aanpakken. Ik kan me goed voorstellen dat het zout op de banen en andere dingen niet echt gezellig is voor het materiaal. Alleen weet ik niet hoe ik hieraan kan beginnen en wat je allemaal nodig hebt.
Zijn er mensen hier op het forum dat er ervaring mee hebben, en zin hebben om dat stap voor stap uit te leggen?
Grtz
 
Stap 1: Plaats een brug.
Stap 2: Plaats auto op brug.
Stap 3: Maak schoon wat vies is.

:p

Je kan ook eventueel een underbody lans of zelfs iets als een gazonsproeier gebruiken. Spoelen doet al een hoop. Welke producten je nodig hebt hangt ook af van wat er zich allemaal onder je auto bevind. ;) Normaliter moet de bodem en alles wat blootlicht aan elementen wel een flinke stoot kunnen hebben, dus vaak is spoelen al een hele vooruitgang.
 
Zout verwijderen is pas effectief als een flinke regenbui het ook van de weg heeft afgespoeld
Bij de tweede bui ga je een flink stuk in de regen rijden, is je onderkant schoon

Aantasting van de bodembescherming vraagt om een goede aanpak
Verwijder de oude bescherming, gebruik een roestomzetter (fosfatering) en bescherm opnieuw
Bescherming liefst dun zodat je schade direct opmerkt en het niet onder de laag doorleeft
 
@Quantoxx helaas geen brug ter beschikking xp bedankt voor de tips!
@RedCat het is voor onze jongste wagen dus denk niet dat er iets aan getast is. Het is vooral voor het op die plaats ook proper te houden, maar als ik lees hoe gecompliceerd het is zal ik het gewoon zo laten xd
Bedankt mannen
 
Auto aan 1 zijde op 2 assteunen of krink zetten, eventueel wielen er af en met de hoge druk schoon spuiten. Denk dat water al genoeg is, maar anders met een shampoo er bij.
114652


Greetz Emiel
 
@Marcel1973, zal de wasstraat ook zo goed schoonmaken als dat je het zelf doet?

Ik wil in April of wellicht eerder, ook de onderkant schoon hebben. Even kijken hoe ik dat ga aanpakken.
 
  • Leuk
Reactions: Vinc_94
De plaatselijke wasstraat doet de onderkant erg grondig @RoyR. Daar komt een grote bak water uit, je wordt er bang van.
De rest wordt waardeloos gewassen (althans de XC60), ze missen alles boven de ramen bijv., dus daarna was ik zelf, om daarna te gaan kleien etc.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Vinc_94
Mannen alvast allemaal bedankt voor de tips, de komende maand houd ik me ermee bezig en zal ik deze forum nog updaten als ik het zelf doe:)
 
The carwash in Oss is ook een van de betere

In Q ben ik nog zelf nooit geweest. Wel mijn vader, die zijn Mercedes liep van de band en kwam daar niet geheel ongeschonden uit. Werd netjes opgelost door Q overigens
 
Voor wat betreft het gebruiken van hoge druk onder de wagen, daar zou ik mee uitkijken. Toen ik in het verleden nog veel op het strand rondscheurde was het in die wereld met 4x4 rijders gebruikelijk om vooral met ruim water te spoelen.
Met hoge druk neem je het risico zand en andere troep op plaatsen te 'blazen' waar je het liever niet hebt. Bij mijn auto's spoel ik nog steeds liever dan dat ik de HD er echt op zet, aan de onderzijde.