• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ontvetten na Professional Polish?

Ik kan via mijn werk makkelijk aan 70% ethanol met 10% IPA komen, is dat spul ook (veilig en effectief) te gebruiken hiervoor?

Ik had met de EX-P en QD+ na PP ook de eerste keer mooie beading en daarna niks meer. Een paar weken later in de natty's blue gezet en nu wel mooie beading...

Ethanol is niet zo zuiver als IPA dus dit durf ik niet te zeggen

Helemaal mee eens. Het dient juist als laatste stap voor de wax. Wil je erachter komen kan je eens een 50/50 maken met een deel met PP behandeld en het andere deel niet. Lijkt erop dat de PP niet goed is afgenomen oid.

De wax die ik vandaag heb gebruikt is een andere wax, Morpheus van BMD
Het lijkt er toch echt op dat de wax niet hecht na gebruik van PP, anders had ik na het drogen toch weer beading moeten zien?
Ik heb geen Prep in huis, zal een flinke scheut dreft genoeg zijn om de boel te ontvetten?

Ethanol is een ander molecule dan IPA (isopropanol). Maar op zich zijn het stoffen met redelijk vergelijkbare eigenschappen.
Voor zover ik weet heeft dit niets met zuiverheid te maken ;)

Ik gebruik het sinds kort ook, het bevalt zeer goed.
Prima handmatig te verwerken, brengt echt veel makkelijker aan met hetzelfde of nog beter resultaat dan Lime Prime.

Vergeet dan niet dat PP een pure cleaner is en Lime Prime ook een glaze-achtige werking heeft d.m.v. olien en/of fillers en ik dacht te weten dat Lime Prime ook een korrel bevat.

Ook ik vind het een krom idee dat een Cleaner voor een slechtere hechting zal zorgen of op een andere manier nadelig is. Mocht dit dan wél het geval zijn, dan is er misschien teveel product gebruikt en dit niet voldoende afgenomen.
Als je een wax aanbrengt, dan zal je kort hierna een belachelijk goede beading en sheeting hebben. Als je de auto hierna droogt en opnieuw benevelt en je beading is weg, dan lijkt het er op dat je dan finaal je wax weggeveegd hebt, haha. :p

Greetz

Geef je ook wel je wax even de tijd om wat uit te dampen?
Gelijk water op je zojuist afgenomen wax doen, lijkt me niet bevorderlijk voor je waxlaag.

Ex-p staat niet bekend om zijn beading, het is een sealant die vooral heel goed sheet. En QD+ is geen volwaardige wax. Na een week of 2 a 3 is het beste daar ook vanaf.
Verder eens met ivo.

Thanks voor de info!
Wij gebruiken het voornamelijk om tafels en wekbladen te ontsmetten maar als het geschikt zou zijn was dat mooi meegenomen. Toch maar even verder kijken dan...