• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opbergen

Even een uitprobeersel maar bevalt opzich goed
 

Bijlagen

  • IMG_0196.JPG
    IMG_0196.JPG
    222,1 KB · Weergaven: 397
  • Leuk
Reactions: RoyR
Goedendag, ik ben zeer gecharmeerd van al jullie opberg oplossingen maar er rest mij nog een vraag.

Hebben jullie ook een bepaald systeem met indelen? Dus bijvoorbeeld wassen, polishen, waxen, doeken en interieur allemaal in aparte boxen.
 
Ja, oké die doeken kunnen wel samen gewassen worden wat ik heb begrepen maar ik bedoel meer het indelen van de boxen.

Het hele Detailen is toch een soort van systematisch ding. Ikzelf zou dan iedere stap een apparte box geven naar mijn gevoel/mening, maar in dit topic zie ik ook dat mensen een box met alleen maar flacons of flessen hebben. Graag zou ik weten wat de reden hiervoor zou zijn. Of maakt het niet uit en gaat het gewoon om wat je zelf het makkelijkst vind werken.
 
Leuk topic die ik toch ooit heb gemist. Ik zie mooie en goede bedenksels voorbij komen. Iets waar ik mijn hoofd ook over heb moeten breken. Goede opbergmogelijkheden kost toch echt geld. Zeker als je vaak op locatie aan de slag gaat zoals ik. Dan krijg je te maken met transportboxen, en die moeten echt stevig zijn. Want de doorzichtige boxen die je overal kan krijgen, houden het gewicht op den duur niet. Hetgeen ikzelf heb mogen ervaren. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen in de vorm van flesjes... ;)
.... maar dat had ook anders kunnen aflopen. En dan had het echt heel veel zonde geld gekost.

Uiteindelijk heb ik onderstaande stevige transport boxen kunnen bestellen. Een grote voor de flesjes, en een platte voor de doeken. Tevens hebben ze het voordeel dat er handvaten in zitten, en de bodem is compleet plat. Dat wil bij de doorzichtige boxen wel is anders zijn waar ik mij mateloos aan irriteerde. Naast deze boxen heb ik nog mijn Rupes tas voor de polijstmachines en uiteraard de dubbele emmers. Ik heb met deze 2 transportboxen voldoende ruimte om op locatie aan de slag te kunnen. Thuis heb ik nog wel een ikea kast in mijn mancave met wat voorraad en mijn collectie waxen waar ik graag naar kijk.

20150120_230052.jpg
20150120_132850.jpg
20150120_184819.jpg


Graag zie ik andere opbergmogelijkheden voorbij komen. We zijn toch creatief als detailers ;)
 
Uhm een glasdoek bij je waxdoeken in de wasmachine, kweet niet of dat geslaagd is. @Quantoxx en @Wesly

Ik heb een oude dressoirkast tot m’n beschikking. En ja, die staat ook in de wax (tegen de houtworm, hier in buitengebied).
Zal later een foto maken, want licht is niet zo fantastisch in de schuur.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Mij is verteld dat evt waxresidu in je ramendoek kan gaan zitten (ook als je met mf-wasmiddel wast), waardoor ramen vettig worden/blijven.
Er zijn er hier op ‘t forum die dat kunnen bevestigen, ik heb ze nog nooit bij de waxdoeken geknikkerd, dus kan niet bevestigen/ontkennen @tamer.
 
@Marcel1973 , ik ben er zelf een tijdje uit geweest, maar hoor dit voor het eerst, bedankt voor de info :) ik moet wel zeggen dat ik zoiets nooit meegemaakt heb. Gaan al jaren samen bij mij de machine in.
 
Ik heb inderdaad glasdoeken gehad die niet helemaal streeploos meer reinigden door wassen met andere doeken. Inmiddels heb ik ze meerdere keren gewassen zonder andere doeken en lijkt het weer goed te gaan.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Er zijn vast genoeg mensen die alles samen knikkeren en dat het dan ook goed gaat. Er zullen ook vast mensen zijn waar het niet goed gaat maar ik was het altijd in 3 verschillende fases (niet altijd wasmachine, bij lage aantallen is met de hand ook afdoende)

"schone was" : droogdoeken, wash mitt, glas doeken, interieur doeken
"wielen was" : velgendoeken, velgen mitt, bandendoeken, metaal polijst doeken
"wax was" : spraywax doeken, wax doeken, wetcoat achtige middeltjes doeken

Wax lost niet echt makkelijk op bij lage temperaturen waardoor er kans is dat wax residu in de droogdoek of glasdoek komt en deze dus water afstotend wordt. Niet leuk dus. Of een velgendoek waar remslijpsel in zit, die hoef ik niet in mijn wash mitt.
 
@Ric325i Precies wat jij zegt. Ik gebruik DJ Motley Blue of Scholl Metal Polish met een Mint Merkin achtige doek om in te werken en een normale microvezeldoek om op te poetsen. Maar dat benoem ik zelf tot metaal poets doek ;)
 
Ik heb regelmatig niet de tijd om 2-3 wassen te draaien. Dan ben ik bijv. in de avond klaar met een detail of wat dan ook en de volgende dag moet alles weer schoon zijn.

Dus... Alles een uurtje (liever langer) in de week met schoonmaakazijn en wasmiddel, afgieten en de wasmachine in, lang wasprogramma op 40°, 1200 centrifugeren en daarna de vezels uitkloppen en ophangen. ;)

Ik deed tot sindskort het "snelle was" programma van 32min, maar nu een programma van ruim 2 uur. Werkt beduidend beter! Onze droger is overleden, maar de doeken drogen mooi fluffy. :)