• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra Aquarium

@Corsablok Ik denk dat die auto nog geen airbags in de stoelen, e.d. bevat.
Misschien kun je op internet wel een andere handleiding van de auto vinden, waarin ook staat hoe je de matten moet verwijderen. Welke auto heb je?
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Wel een ander aanvullende tip op dit onderwerp. Status na demontage.

Met het weer van de laatste dagen, zo'n en drogende wind. Als je de ruimte hebt, deuren los, kofferbak los. Lekker door waaien. Kan geen droger oid tegen op ;)
 
Goedenavond,
Helaas hier ook last van hetzelfde probleem..:confused:. Auto aan de bijrijderskant en bij de achterbank (voetenstuk) helemaal nat. Nu wil ik in één weekend de gehele vloermat gaan drogen, zoeken waar het lek/water vandaan komt en hopelijk ook verhelpen. Nu ben ik gaan 'googlen' en kwam ik dit CC forum uit.
Heb jij misschien tips? @Juffer1 met het demonteren van de interieurdelen, stoelen, matten ,etc.? Hoe heb jij het gedaan met de airbags in de stoelen en gordijn airbags? Helaas kon ik nergens een soort van How-to vinden..
Getoonde foto's zijn als ik het goed kan zien van een Astra G welke geen gordijn airbags heeft. Wel stoel in sommige gevallen. Sws altijd de minpool los van de accu, misschien met dit soort klussen lekker helemaal er uit halen. Mocht je gordijn airbags hebben: stelt niet veel voor. De plastic kappen voorzichtig los trekken (kijk goed of er geen schroefjes ergens zitten). Op zich kan je de airbags laten zitten als je alleen wilt kijken waar het water vandaan komt.

Toevallig een dakraam?

Heb helaas geen werkplaatshandboek linkje meer wat werkt, maar als je onderstaande website gebruikt, kan je de tekeningen opzoeken en heb je gelijk de onderdeel nummers als je iets moet vervangen/mist ;)

Opel Onderdelen

Hopelijk kan je er iets mee, succes in ieder geval.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Betreft ook een Astra G met airbags in de stoelen en gordijn airbags.
Ik heb een digitale versie van de Haynes werkplaatsboek aangeschaft, dus dat vermakelijkt de demontage ook.
Het drogen van de schuimbekleding komt wel goed, ik maak me meer zorgen over het zoeken naar het lek...
 
  • Leuk
Reactions: TWA
Waarschijnlijk moeten de rubbers bij de kachelkraan vervangen worden. Leg een A4 tje onder de middenconsole langs het gaspedaal om te zien of er koelvloeistof lekt. Als je de middenconsole demonteert kun je de plastic opvangbak achter de asbak demonteren. Het is vrij lastig om deze rubbers/bevestiging te vervangen en een spiegeltje (Action) is eigenlijk onmisbaar om de klem aan de passagierszijde terug te plaatsen.
Luister of je nu binnen een borrelend geluid hoort als je gas geeft of rijdt, want dat duid waarschijnlijk op een lekke koppakking.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Corsablok
@Pter dan zou je de zoete geur van kvs waarschijnlijk ruiken.

@Corsablok Denk hier dat het of onder de dakrails zit (kan je lostrekken met beleid) of dat de deurrubbers zelf een scheurtje hebben. Strippen van kappen, 1 in de auto, de andere buiten met de tuinslang/gieter/wasbox water er op spuiten.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Niet iedereen zal dat ruiken, ik heb bij mij geen enkele zoete geur gehad in de auto, wel natte voeten. :)
 
Nee, is geen koelvloeistof, het ruikt/smaakt niet zoet en plakt niet. Ook er is er geen koelvloeistofverlies.
Dakrails, ramen, rubbers, afwateringring van de parafaan en de condens afvoer van de airco, kan ik tot nu toe geen lek vinden. Denk dat het een kwestie wordt van het interieur monteren en dan maar hopen dat het lek ergens te vinden is..
Ik was zelf een het denken of iets van lekdetectie (UV of kleur) vloeistof of iets dergelijks, of dit het zoeken vermakelijk. Maar dan komt weer de vraag of deze middelen veilig zijn voor de lak, ramen, rubbers, etc...
 
Anders een rook machine. Was eens op Wheeler Dealers, waarbij Edd China een rookmachine in ik dacht een Austin Martin of een Jaguar plaatste. Na het aanzetten bleek het de deurrubber te zijn. Misschien dat een tip?

Greetz Emiel

Edit: dit filmpje

 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Je kunt ook met een waterslang tegen het binnenschot van de motorruimte sproeien en kijken of de doorvoeren bij de pedalen etc. nog waterdicht zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Met de rookmachine vroeg ik mij af.. Moet je dan niet druk opbouwen? zodat je dan duidelijk de rook uit het lek ziet komen? Aangezien water 'makkelijk een weg zoekt'.
 
Heb je al iets gevonden over vaak voorkomende lekkages bij de astra G? Probeer stap voor stap te zoeken, zulke dingen gaan je geduld op proef stellen.

Als we op het werk een waterlek moesten zoeken, dan keken we uiteraard eerst waar er water lag in de wagen en dan demonteerden we alle bekledingen rondom dat gebied. 1 iemand blijft in de auto zitten met voldoende verlichting, de 2de man ging met een lichte straal water over de naden en openingen. Het kan lang duren voor je een druppeltje ziet!

Water kruipt overal tussen, het moet maar een minuscule gaatje of scheurtje zijn en je hebt prijs.

Oorzaken die bij ons vaak terugkwamen:
- Vervangen voorruit en kit die niet heel goed aansloot
- dichting rubbers van de achterlichten, versleten of sloot niet helemaal goed af.
- lasnaad/kit scheurtje onder de paravaanplaat
- afvoer onder de paravaanplaat
- ooit een nieuwe deur/kofferklep gehad en de rubber die niet goed afsloot
- dakantenne
- daklijsten verwijderen, scheurtje aan laspunt
...

Succes ermee!
 
waterslang erop en kijken waar het vandaan komt,meerdere malen al gehad en meestal is het de afvoer onder de paravan die verstopt zit.

Altijd met de slang controleren,vaak is de lekkage oplossen minder werk als het droog werk
 
Ja, die zijn te koop.
Maar ik zou er voor 1 maal gevalletje water lekkage niet zo n duur ding aanschaffen.
Wat Andy VR poste, die werkwijze werkt meestal prima!