• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opmerking bij nieuwe website

https://www.carclean.com/nl/sample-kit-1-quick-detail.html

2018-04-23 08_27_25-Poorboys World Sample Kit #1 - 'Quick Detail' _ Carclean.com.png
 
2 nieuwe producten van Great Lion (Ambition Car Polish en Blizzard Active + Snow Foam) hebben wel een "Nieuw" overlay maar komen in de categorie Nieuw niet voor. Ook de nieuwe borstelset van Monello komt niet bij de nieuwe producten naar voren.
 
Bij de Gyeon Q2 Fabric Coat, staat wel een heel eigenaardige beschrijving: het hecht aan je lak, en als ik het goed begrijp breng je het aan op stoffen stoelbekleding en tapijt. :worried:

Bescherming op basis van siliciumdioxide (SiO2) is de meest geavanceerde technologie in autobescherming ooit ontwikkeld door GYEON. In complexe chemische processen wordt silica vermengd met speciaal samengestelde oplosmiddelen die ervoor zorgen dat deze stof zich kan hechten aan de lak van uw auto. Het resultaat: merkbare hardheid.

De Quartz-coating heeft twee belangrijke eigenschappen:
1: Het versterkt de hardheid en verhoogt die tot wel 8H (hardheid van een beschermlaag volgens de Schaal van Mohs)
2: De coating is aanmerkelijk dikker dan u misschien gewend bent. Binnen de automobielindustrie is het een unicum. Het is namelijk de enige coating die een dikte kan bereiken tot 1 micron.

Lijkt me een typisch geval van beschrijving van het verkeerde product.
 
https://www.carclean.com/nl/spray-shine-650ml.html
hier komt nog de ****** Reload Spray Sealant als alternatief product naar voren


Met name bij veel Waxaddict producten zie ik nog foto's met een Carclean.com watermerkje i.p.v. Carclean.com


Dan nog een opmerking vanuit mijn correcties van taal- en spelfouten in de webshop. Dit betreft niet de webshop maar het forum en wel de tekst-editor.
Ik heb heel veel geworsteld met de editor om je bericht te schrijven (of aanpassen) en dan met name met de Italic (cursief) functie. Die lijkt een eigen leven te leiden en te pas en te onpas aan te staan of zelfs "zijn ding te doen" als het knopje "uit" staat of als je hem net zelf uitgezet hebt - ook als je bijvoorbeeld zonder opmaak plakt (ctrl-shift-V) en/of de oorspronkelijke, gekopieerde tekst niet cursief was.
Bijvoorbeeld een link invoegen terwijl daarvoor de Italic functie uit stond resulteerde ook vrijwel altijd in een cursieve link. Erg frustrerend en het heeft met de taalcorrecties ook onnodig veel tijd gekost. In het dagelijks leven zal het probleem natuurlijk erg meevallen, maar ik vind het wel iets wat niet werkt zoals het hoort en dus wil ik het ook gemeld hebben.

Uiteindelijk ben ik overgestapt om mijn berichten met taalcorrecties niet meer rechtstreeks op het forum te schrijven maar eerst elders op te stellen (Evernote in mijn geval) en ze later ineens in de editor te plakken.
Dit scheelde enerzijds veel geklik om de links ingevoegd te krijgen. Als je de tekst van een url rechtstreeks in de editor kopiëert, dan herkent deze die niet als een url maar moet je echt via de knop Link invoegen kopiëren. Als de links elders al de status van hyperlink hebben dan neemt de editor die ook zo (dus aanklikbaar) over.
En anderzijds dus een heleboel minder tijd en ergernis door het omzeilen van het wispelturige gedrag van de Italic functie.

Tenslotte wil ik nog een ding melden waar ik altijd een hekel aan heb op (alle) websites:
Van die foto's die je aan kan klikken om ze te vergroten en dan niet groter blijken te zijn dan de oorspronkelijke afbeelding op de site. Ik snap dat een webshop veelal afhankelijk is van de afbeeldingen die door een leverancier beschikbaar worden gesteld of van de afbeeldingen die op het internet voorhanden zijn. Maar ik vraag me af of het mogelijk is om in het geval dat een foto niet groter is dan wat op de productpagina zichtbaar is, om deze niet aanklikbaar te maken... (just a thought)
 
@The Joy Of Detailing ik heb een hekel aan watermerken. Dus overal waar je een watermerk ziet, mag / kan dat gemeld worden. Die foto's gaan we dan vervangen.

Editor: noted, ik ga kijken of we daar iets mee kunnen. Al zit dat diep in Xenforo gebakken.

Foto's die niet groter kunnen: ik weet dat ze er zijn en dat moeten we snel aanpassen. Het kost tijd om nieuwe, goede foto's te maken, maar het staat zeker op de lijst. Ik snap je punt volledig!
 
@The Joy Of Detailing het is oude code die niet meer onderhouden wordt. Ik zal eens kijken of ik het nog ergens kan aanpassen. :)

Onze subsites worden aan het eind van dit jaar eindelijk weer up to date gemaakt :)

Edit: dat viel mee, ik dacht dat dit ook een ASP.net site was, maar hij was in HTML, dus aangepast nu!

Tim
 
Laatst bewerkt:
Deze staat nog in het overzicht van foamlans accessoires. Product is echter niet meer leverbaar (Carclean voert geen Autobrite meer en er is ondertussen een Monello adapter voor Kranzle)

Op de productpagina staat nog de tekst dat je alternatieven kan vinden bij Gerelateerde producten, maar er staan geen gerelateerde producten op de pagina. En dat je ook in de catalogus kan kijken voor alternatieven... Bestaat die?
Natuurlijk niet relevant wat er allemaal voor fouten op deze product-pagina staan, want deze kan toch verwijderd worden. Maar wellicht komen dezelfde teksten nog bij andere producten voor.

Hmm. Net even een zoekopdracht gedaan naar 'catalogus': dan opent de product-pagina van Waxaddict Feeder Tyre Conditioner met een groen balkje dat dit het enige product is wat aan mijn zoekcriterium voldoet. Maar de zoekfunctie van Firefox vindt daar maar 1 x het woord catalogus: in die groene balk :rolleyes:
 
Sinds één of andere update, komen al dit soort producten plots weer boven water @The Joy Of Detailing en @Patricia

Ik snap niet precies wat je bedoelt met die alternatieven, ik zal daar nog in gaan duiken.

De zoekfunctie moeten we gaandeweg optimaliseren, deze vertoont nog steeds wat onverwacht gedrag. Blijkt een lastige (en kostbare) materie te zijn.
 
BIj sommige producten krijg je inderdaad een paar alternatieve en/of aanvullende producten voorgeschoteld (alternatieven links, onder de productbeschrijving en aanvullende producten rechts, onder de merkbeschrijving)

Bij deze productpagina zou dit dus bijvoorbeeld de Monello adapter voor Kranzle kunnen zijn. Zo bedoelt de tekst op deze productpagina het ook, lijkt me, maar er is geen alternatief product te bekennen... (Nogmaals, bij dit specifieke product boeit dit niet meer, maar wellicht komt dit nog vaker voor op de site (?)