• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Otto BMW E39 zwart

Arbi

Detailing trainee
22 jan 2017
35
30
36
Goedenavond allen,

Sinds kort in het bezit van een mooie Black Sapphire Metallic BMW E39 sedan. Uiteraard wil ik deze ook goed onderhouden door hem geregeld te wassen en te poetsen. Ik struin al een tijdje dit forum af en heb al een hoop geleerd. Aan de hand van een van de stappenplannen heb ik een lijstje opgesteld met producten die ik wil gaan kopen. Aangezien het een behoorlijk bedrag is zou ik graag willen vragen of iemand er even doorheen zou willen lopen en kijkt of ik iets mis en genoeg pads en doeken heb :)?

Ik heb gekozen voor een paint cleaner in plaats van een polish omdat ik nog een beginner ben. Er zitten wel wat krasjes in de lak, maar wil het niet door mijn onervarenheid erger maken o_O. Ook zag ik zojuist een topic over het behandelen van steenslag met een product van Gickx. Daar zou ik ook graag mee aan de slag gaan.

Alvast hartelijk dank!

Groet,

Otto

Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
100047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml € 15,99 € 15,99
icon_stock_green.gif

100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 18,99 € 18,99
icon_stock_green.gif

100733 Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml € 20,49 € 20,49
icon_stock_green.gif

100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 19,99 € 19,99
icon_stock_green.gif

101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml € 12,99 € 12,99
icon_stock_green.gif

101164 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black € 3,99 € 3,99
icon_stock_green.gif

101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 24,99 € 24,99
icon_stock_green.gif

102092 Monello - Wash Mitt € 12,99 € 12,99
icon_stock_green.gif

102118 Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay. € 29,49 € 29,49
icon_stock_green.gif

102641 Monello - Disco Nero Foam Applicator € 3,79 € 3,79
icon_stock_green.gif

103018 Mothers Wax - Back to Black Heavy Duty Trim Cleaner Kit - 355ml € 11,49 € 11,49
icon_stock_green.gif

103062 Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm € 20,99 € 20,99
icon_stock_green.gif

103064 Monello - Senza Bordi Trio Edgeless Towels - 45x45cm € 18,99 € 18,99
icon_stock_green.gif

103193 303 - Rubber Seal Protectant - 100ml € 9,99 € 9,99
icon_stock_green.gif

14 producten. Subtotaal: € 225,16
Verzendkostenindicatie: € 0,00 (goedkoopste optie)
Totaal: € 225,16
 
Welkom Otto,

Monello Non Ferro zou ik nog toevoegen voor de velgen.
voor de rest ziet het er goed uit.

Het virus is erg volhardend dus waarschijnlijk zal er snel een 2e en 3e bestelling volgen.
 
Dank jullie wel voor het welkom heren! Het lijkt me een heerlijke en dankbare klus om je eigen auto eens goed onder handen te nemen! Lak zag er nog erg goed uit, dus ben benieuwd hoe geweldig hij er straks bij staat!

Ik ga me nog even verder inlezen. Maar, heb ik het goed begrepen dat als ik zeg dat als je één keer de volledige stappen afwerkt (ga uit van een halve dag werk), dat het daarna bijhouden is? Gewoon wassen met een goede shampoo die de wax er niet afwast (is de born to be mild daar goed voor?). En dan 3 maanden later weer eens de volledige stappen afwerken?

Dank jullie wel.

Groet

Welkom Otto,

Monello Non Ferro zou ik nog toevoegen voor de velgen.
voor de rest ziet het er goed uit.

Het virus is erg volhardend dus waarschijnlijk zal er snel een 2e en 3e bestelling volgen.

EDIT: Trouwens, is de spray van Poorboys World niet voldoen?
 
Als je de wax goed aanbrengt kunnen sommige 3 maanden zitten, of korter of langer. Maar Born to be Mild is inderdaad een neutrale shampoo
 
Welkom!

Als je naar mijn mening vraagt, dan raad ik je eigenlijk aan dit pakket te halen:
https://www.carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit_100861

Deze bevat hetzelfde als:
- Dodo shampoo
- Dolce verde klei-set
- Meguairs step 1
- Black hole
- Collinite 845

Uiteraard, over kwaliteit valt te twisten. Zo zal de Collinite een betere standtijd hebben dan de carnauba wax van Mothers.
Ik zie dat je zowel een thick mitt van Meguairs als een normale mitt van Monello hebt. Ik zou zeggen, pak ze allebei van monello. Dus een normale mitt van Monello en een thick mitt. Zijn beide even goed, alleen Monello net wat beter voor de je portemonnee.

Betreft je PB Spray & Rinse, dan kun je zo houden, alleen non-ferro van Monello zou ook goed zijn, of juist een mooie aanvulling.

Voor de rest prima!
 
Welkom!

Als je naar mijn mening vraagt, dan raad ik je eigenlijk aan dit pakket te halen:
https://www.carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit_100861

Betreft je PB Spray & Rinse, dan kun je zo houden, alleen non-ferro van Monello zou ook goed zijn, of juist een mooie aanvulling.

Dank je wel Maximus. Net even bekeken en scheelt inderdaad wel wat! Zie alleen wel dat er een polish bij zit. Die wil ik (voorlopig nog) niet gebruiken. Kan ik die stap dan overslaan? En wat bedoel je met non-ferro als aanvulling? Klopt het dat die PB erg agressief is?

EDIT: Heb de thick mitt voor de lak gekozen en de normale voor de velgen. Las dat een mitt erg fijn werkt voor velgen. Zitten BBS-velgen (spaken) onder, dus misschien iets anders?


Dat is al een zeer net lijstje!
maaaaaaarrrr.... ik wil een foto van die mooie 5 serie zien!

Helaas Ferdy, er zaten een aantal kleine deukjes in die nu (als part of the deal) door een restyler er uit worden gehaald. Kan de auto dinsdag pas ophalen :(. Wil dan aankomend weekend gelijk aan de slag gaan. Helaas moet ik dat buiten doen dus het weer moet wel meezitten...
 
PB is wat agressiever omdat het zuurder is, het werkt echt goed maar vanwege de sterkte ook 'gevaarlijker'. Je kunt het zelfs verdunnen. Non-Ferro is ph-neutraal, en kan zelfs op je lak worden gebruikt om ijzerdeeltjes te verwijderen. Het wordt ook paars als het reageert met ijzeroxide. Dus wat veelzijdiger, en als je het mij vraagt zelfs beter met betrekking tot weghalen ijzerdeeltjes.

Dat polish hoeft je niet te zwaar op te nemen. Zeg maar de 'steps' van Mothers zijn vergelijkbaar met die van Meguairs. Alleen noemen ze het anders. Er zitten inderdaad abrasives in de step 1 van mothers, maar het is voornamelijk een chemische cleaner. Overigens zitten in de paint cleaner van Meguairs, ondanks dat de naam dat niet zegt ook gewoon van die micro-abrasives. Het is echt vergelijkbaar. Alleen mothers is goedkoper en in mijn ogen ondergewaardeerd. Verder als je alleen met de hand gaat polijsten (of dat nu met de zwarte handpad of de witte handpad) dan moet je heel gek gaan doen wil er iets geks gaan gebeuren. Je moet even naar de handmatige stappenplan van Dibbuz kijken. Daar zie je ook hoe je handmatig kan polijsten.
 
Laatst bewerkt:
Super, in dat geval neem ik Non-Ferro :).

Het klopt dat ik handmatig aan de slag ga. Het is goed om te weten dat je dan weinig fout kan doen. Dacht dat die handpads een soort sponsjes waren, was ook al bang dat het daarmee fout zou gaan, haha.
 
Succes in ieder geval!
Ik kan je zeggen, als het virus aanslaat, dan ben je binnen de kortste keren een aantal bestellingen verder. Ik ben ook begonnen met handmatig polijsten, maar heb sinds kort ook een DAP900 polijstmachine. Dingen kunnen snel gaan.
 
Succes in ieder geval!
Ik kan je zeggen, als het virus aanslaat, dan ben je binnen de kortste keren een aantal bestellingen verder. Ik ben ook begonnen met handmatig polijsten, maar heb sinds kort ook een DAP900 polijstmachine. Dingen kunnen snel gaan.
Dat geloof ik graag ;). Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen :)!
 
Ik denk dat je niet kan cherry picken als je de Ultimate Wax Kit van Mothers wilt.
Overigens gaat het er denk ik om dat die White Satin ongelooflijk goedkoop is, en echt zwaar verdund mag worden.
 
Welkom Otto, veel lees-, leer- en poetsplezier gewenst!

Zoals je ziet heeft eenieder hier zijn eigen voorkeur / smaak wat betreft was / poetsmiddelen.......
Gewoon je eigen gevoel achterna gaan en uitproberen, eenmaal besmet met het virus creëer je je eigen collectie.

1 tip wil ik je wel meegeven: in het algemeen heeft BMW een kneiterharde lak, en zal je handmatig te kort komen.
Je zult echt niet handmatig je lak ruïneren, tenzij je Commandant of een schuurspons gebruikt!
Ik voorspel dat je binnen no-time aan het kijken bent / advies vraagt over een polijstmachine / polijstmiddel / pads.
(wordt hoogstwaarschijnlijk dan de DAP900 V3 met Scholl-pakket).