• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overgang in bijgespoten deel wegwerken?

Patrick 306 cabriolet

Detailing rookie
9 jun 2011
24
0
Hallo allemaal,

Na al vele topics hier gelezen te hebben meld ik me dan toch maar een keer aan om met een vraag te komen :-"

Een aantal maanden geleden is mijn auto (een 306 in de kleur bleu de chine) deels bijgespoten omdat deze een zijschade had toen ik het aanschafte. Aangezien niet de gehele auto meegespoten is zit er een kleine rand (verhoging) in het lakwerk, wel op een redelijk onzichtbare plek vlak achter de stootstrip.

Het valt niet heel erg op maar ik wil het graag wat vloeiender laten verlopen zodat het net wat minder opvalt! Kan iemand mij advies geven hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Zal ik dit moeten wetsanden of iets dergelijks ?

Mocht iemand een foto willen voor beter advies dan zal ik deze even maken, meld het dan even ;)

Alvast bedankt voor het advies!

Polijsten van een 'opstaande' rand lak wordt erg moeilijk, in die zin, je bent ellenlang bezig met polijsten.

Beter, indien het mogelijk is, is het om het gespoten gedeelte te wetsanden.

Hiervoor heb je wel enige kennis van machinaal wetsanden en polijsten nodig.

Geen idee waar je woont, maar misschien is een forumlid bij je in de buurt die je uit de brand kan helpen.

Let op! het is niet toegestaan om een oproep te plaatsen :-"

Wacht even af, misschien kan iemand je helpen.

Ik woon in de buurt van meppel / hoogeveen. In Drenthe dus...

Maargoed ik ben was al bang dit antwoord te krijgen. Wetsanden durf ik dus niet echt aan aangezien het bij gespoten is, dan weet je maar nooit hoe dik en hoe sterk de lak daar is!

Als hij een X aantal maanden geleden gespoten is, dan kan wetsanden, mits met beleid, geen kwaad.

De enige manier om erachter te komen hoe dik de lak is... is met een lakdiktemeter :lol

Hij is ongeveer 2.5 a 3 maand geleden bij gewerkt, en opzich is het niet slecht gedaan maar ik stoor me een beetje aan die rand.

En dan terwijl ik nog wel meer kleine schades aan de auto heb, haha! Die rand irriteert me gewoon.

(beetje bij beetje worden de schades al minder overigens. Het gaat nu alleen nog maar om enkele kleine krasjes en wat portierpuntjes. Ik ben student en het geld groeit me helaas niet op de rug dus zulke schade als portierdeukjes zullen dus nog wel even moeten wachten helaas.)

Heb je er wellicht een foto van? Ik woon vlakbij groningen weet niet of dat eventueel een optie voor je is?

Die zal ik morgen overdag even maken oke ? :)

Alles voor een beetje hulp Wouter ;) Wellicht kun jij mij dan ook helpen/advies geven bij wat andere kleine schade's? Eventueel tegen betaling uiteraard.

Is goed :-)^

Helpen en advies geven moet geen probleem zijn werk namelijk in de autoschade dus heb je weer geluk mee :-b

Zoals beloofd de foto's van de overgang van het spuitwerk en tevens de andere schaden aan mijn 306 cabriolet.

Hoop dat dit de problemen verduidelijkt.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zo staat de foto er in zijn geheel bij:

Heb de fotos vanuit meerdere hoeken gemaakt, hoop dat dit zo een goed beeld geeft.

Iemand tips om bepaalde krasjes en dergelijke minder te laten opvallen ? :)

Dat overgespoten deel is wel echt door een beunhaas gedaan ]-0 Afplakken op zulke randen kan en mag helemaal niet :no

Meeste krasjes zullen weg gepolijst kunnen worden alleen de laatste krassen niet die lijken te diep.

Dat had ik ook niet anders verwacht, ik denk dat ik als eerste maar even een potje met lak op de juiste kleur bij peugeot moet bestellen. Die krassen zijn daarmee misschien nog wel wat weg te werken maar de bumper zit overigens toch al onder de steenslag dus dat maakt mij ook niet veel uit. De auto ligt gewoon laag, dan hou je dat toch.

Zie je nog wel verbeter mogelijkheid in het bijgespoten deel ?

Ivo bedoeld vooral of er op het overgespoten deel genoeg lakdikte aanwezig is zodat je zonder al teveel gevaar kan wetsanden. Het zal vast beter worden als je het zal gaan wetsanden maar de vraag is of je de rand wel in het geheel weg kan krijgen

Beter worden is in mijn ogen toch al een hele vooruitgang in dit geval ? :)

Hoe dik de laklaag op het gespoten gedeelte is kan ik natuurlijk niet zeggen.
Onder de laklaag zit waarschijnlijk nog gewoon de originele lak (vandaar de rand?)

Dat is waar, de oude laklaag zal er nog wel onder zitten maar het is vooral belangrijk hoe dik de laag blanke lak is

Er zijn wel forumleden met een lakdikte meter, maar wie weet ik niet :weetniet

Eventueel zou je een aantal autospuiterijen oid kunnen bellen met de vraag of hun een lakdiktemeter hebben