Peugeot 207 1.6 VTI XS Pack Full Exterior Detail
Afgelopen weekend stond in het teken om de Peugeot van @Zrobb onder handen te nemen!
Nu zou je denken, uh, die is recent toch al gedaan? Ja dat klopt. Alleen is dat niet helemaal goed afgelopen
Ik had zelf enkele weken geleden al wat lokale krassen proberen weg te polijsten op de 207.
Toen met @Zrobb aan de klets geraakt. En hij vertelde tegen mij dat er op het dak en motorkap flink wat swirls zaten.
Wat ik al best vreemd vond, aangezien de auto nog niet zo kort geleden volledig onder handen was genomen.
Het was ondertussen al bekend dat de toen aangebrachte Gyeon Syncro coating zijn werkt niet deed. Dus het was al vrij duidelijk dat er toen iets mis was gegaan.
Aangezien het nu nog redelijk mooi weer was, vroeg @Zrobb of ik de 207 opnieuw wilden behandelen. Zo gezegd, zo gedaan. Nou ja, zo gedaan... Er ging weer meer in tijd zitten als ik had gedacht
De auto bij aankomst:
De auto samen met @Zrobb gewassen. De ene persoon de velgen, en de ander de lak.
Als eerste de auto ingefoamed met Kenotek foam. @Zrobb heeft ondertussen alle rubbers en sponningen gereinigd met Bilt Hamber autofoam en een kwast.
Daarna de velgen ingespoten met Kenotek 4200 Wheel cleaner ultra.
Toen de alles goed afgespoten met de hogedruk. En aan het wassen gegaan. Gebruikte middelen: Wolfs Chemicals White Satin shampoo. Microfiber madness washmitt, Dodo Juice wheelmittt, diverse kwasten en EZ Velgenborstels. Daarna de auto nagespoeld met vlekvrij water.
Vervolgens thuis gekomen, scheen de zon op de auto. Ik dacht, mijn god, wat is hier gebeurd!
Het dak zat onder de hologrammen, de motorkap zat onder de swirls, en op 3 kwart van de auto zat een waas.
Is deze auto door een Detailing guru behandeld?
De volgende dag de auto afgenomen met een quick detailer en diverse doeken. En vervolgens alle delen afgeplakt die ik niet wilde raken met polijsten.
Zo ook de koplampen, deze zijn namelijk recent vernieuwd.
Daarna een rondje gedaan met de MD666 Lakdiktemeter.
Hierop was duidelijk te zien welke panelen waren overgespoten.
Daarna alles nog even goed geïnspecteerd. En zo kwam ik nog diverse plekken tegen waar de Gyeon Syncro niet goed was afgenomen.
Vervolgens de auto in 2 stappen gepolijst. Een stap met Gyeon Compound, vervolgd door Gyeon Polish.
Helaas te weinig foto's hiervan gemaakt.
En nee, ik heb niet de hele auto gedaan met de Flex PXE80
Naast deze fijne machine gebruik gemaakt van de DAP Evo 8mm en Dap Evo Mini 12mm.
Toen de zon weer begon te schijnen, was ik blij wat er onder uit gekomen is.
Is de lak nu helemaal perfect? Nee, dat niet. Want er zit hier en der nog wel een kras. Maar het is nu wel weer toonbaar!
Ook het uitlaat sierstuk meegenomen. Ondanks deze er netjes uit zag.
Deze behandeld met Mothers Mag And Aluminium Polish.
Toen alles ontvet met Nanolex EX. Gevolgd door Gyeon Prep.
Dan was het eindelijk tijd om de 207 te beschermen!
De motorkap, en de 4 deuren met Gyeon Pure behandeld. En de rest met Gyeon Cancoat.
De binnenkant van de deuren zijn afgenomen met Sonax BSD. En alle ruiten zijn na het polijsten en ontvetten behandeld met een laagje Turtle Wax Clearvue.
De deurlijsten zijn met Gyeon Wax behandeld.
Om de velgen toch een beetje te voorzien van bescherming, heb ik deze behandeld met Infinity Wax Wheel Sealant.
De banden zijn behandeld met Waxaddict Feeder.
Vervolgens nog een laagje Gyeon Cure erover. En toen stond die er zo bij!
Gegroet!
Afgelopen weekend stond in het teken om de Peugeot van @Zrobb onder handen te nemen!
Nu zou je denken, uh, die is recent toch al gedaan? Ja dat klopt. Alleen is dat niet helemaal goed afgelopen
Ik had zelf enkele weken geleden al wat lokale krassen proberen weg te polijsten op de 207.
Toen met @Zrobb aan de klets geraakt. En hij vertelde tegen mij dat er op het dak en motorkap flink wat swirls zaten.
Wat ik al best vreemd vond, aangezien de auto nog niet zo kort geleden volledig onder handen was genomen.
Het was ondertussen al bekend dat de toen aangebrachte Gyeon Syncro coating zijn werkt niet deed. Dus het was al vrij duidelijk dat er toen iets mis was gegaan.
Aangezien het nu nog redelijk mooi weer was, vroeg @Zrobb of ik de 207 opnieuw wilden behandelen. Zo gezegd, zo gedaan. Nou ja, zo gedaan... Er ging weer meer in tijd zitten als ik had gedacht
De auto bij aankomst:
De auto samen met @Zrobb gewassen. De ene persoon de velgen, en de ander de lak.
Als eerste de auto ingefoamed met Kenotek foam. @Zrobb heeft ondertussen alle rubbers en sponningen gereinigd met Bilt Hamber autofoam en een kwast.
Daarna de velgen ingespoten met Kenotek 4200 Wheel cleaner ultra.
Toen de alles goed afgespoten met de hogedruk. En aan het wassen gegaan. Gebruikte middelen: Wolfs Chemicals White Satin shampoo. Microfiber madness washmitt, Dodo Juice wheelmittt, diverse kwasten en EZ Velgenborstels. Daarna de auto nagespoeld met vlekvrij water.
Vervolgens thuis gekomen, scheen de zon op de auto. Ik dacht, mijn god, wat is hier gebeurd!
Het dak zat onder de hologrammen, de motorkap zat onder de swirls, en op 3 kwart van de auto zat een waas.
Is deze auto door een Detailing guru behandeld?
De volgende dag de auto afgenomen met een quick detailer en diverse doeken. En vervolgens alle delen afgeplakt die ik niet wilde raken met polijsten.
Zo ook de koplampen, deze zijn namelijk recent vernieuwd.
Daarna een rondje gedaan met de MD666 Lakdiktemeter.
Hierop was duidelijk te zien welke panelen waren overgespoten.
Daarna alles nog even goed geïnspecteerd. En zo kwam ik nog diverse plekken tegen waar de Gyeon Syncro niet goed was afgenomen.
Vervolgens de auto in 2 stappen gepolijst. Een stap met Gyeon Compound, vervolgd door Gyeon Polish.
Helaas te weinig foto's hiervan gemaakt.
En nee, ik heb niet de hele auto gedaan met de Flex PXE80
Naast deze fijne machine gebruik gemaakt van de DAP Evo 8mm en Dap Evo Mini 12mm.
Toen de zon weer begon te schijnen, was ik blij wat er onder uit gekomen is.
Is de lak nu helemaal perfect? Nee, dat niet. Want er zit hier en der nog wel een kras. Maar het is nu wel weer toonbaar!
Ook het uitlaat sierstuk meegenomen. Ondanks deze er netjes uit zag.
Deze behandeld met Mothers Mag And Aluminium Polish.
Toen alles ontvet met Nanolex EX. Gevolgd door Gyeon Prep.
Dan was het eindelijk tijd om de 207 te beschermen!
De motorkap, en de 4 deuren met Gyeon Pure behandeld. En de rest met Gyeon Cancoat.
De binnenkant van de deuren zijn afgenomen met Sonax BSD. En alle ruiten zijn na het polijsten en ontvetten behandeld met een laagje Turtle Wax Clearvue.
De deurlijsten zijn met Gyeon Wax behandeld.
Om de velgen toch een beetje te voorzien van bescherming, heb ik deze behandeld met Infinity Wax Wheel Sealant.
De banden zijn behandeld met Waxaddict Feeder.
Vervolgens nog een laagje Gyeon Cure erover. En toen stond die er zo bij!
Gegroet!
Laatst bewerkt: