• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Peugeot 207 1.6 VTI XS Pack Full Exterior Detail

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.705
193
26
Zwolle
Peugeot 207 1.6 VTI XS Pack Full Exterior Detail

Afgelopen weekend stond in het teken om de Peugeot van @Zrobb onder handen te nemen!
Nu zou je denken, uh, die is recent toch al gedaan? Ja dat klopt. Alleen is dat niet helemaal goed afgelopen :no_mouth:
Ik had zelf enkele weken geleden al wat lokale krassen proberen weg te polijsten op de 207.
Toen met @Zrobb aan de klets geraakt. En hij vertelde tegen mij dat er op het dak en motorkap flink wat swirls zaten.
Wat ik al best vreemd vond, aangezien de auto nog niet zo kort geleden volledig onder handen was genomen.
Het was ondertussen al bekend dat de toen aangebrachte Gyeon Syncro coating zijn werkt niet deed. Dus het was al vrij duidelijk dat er toen iets mis was gegaan.
Aangezien het nu nog redelijk mooi weer was, vroeg @Zrobb of ik de 207 opnieuw wilden behandelen. Zo gezegd, zo gedaan. Nou ja, zo gedaan... Er ging weer meer in tijd zitten als ik had gedacht :)

De auto bij aankomst:
De auto samen met @Zrobb gewassen. De ene persoon de velgen, en de ander de lak.
Als eerste de auto ingefoamed met Kenotek foam. @Zrobb heeft ondertussen alle rubbers en sponningen gereinigd met Bilt Hamber autofoam en een kwast.
Daarna de velgen ingespoten met Kenotek 4200 Wheel cleaner ultra.
Toen de alles goed afgespoten met de hogedruk. En aan het wassen gegaan. Gebruikte middelen: Wolfs Chemicals White Satin shampoo. Microfiber madness washmitt, Dodo Juice wheelmittt, diverse kwasten en EZ Velgenborstels. Daarna de auto nagespoeld met vlekvrij water.
20211011_213031.jpg


Vervolgens thuis gekomen, scheen de zon op de auto. Ik dacht, mijn god, wat is hier gebeurd!
Het dak zat onder de hologrammen, de motorkap zat onder de swirls, en op 3 kwart van de auto zat een waas.
Is deze auto door een Detailing guru behandeld? :confused:
20211011_213059.jpg


De volgende dag de auto afgenomen met een quick detailer en diverse doeken. En vervolgens alle delen afgeplakt die ik niet wilde raken met polijsten.
Zo ook de koplampen, deze zijn namelijk recent vernieuwd.
20211011_213128.jpg


Daarna een rondje gedaan met de MD666 Lakdiktemeter.
Hierop was duidelijk te zien welke panelen waren overgespoten.
20211011_213147.jpg


Daarna alles nog even goed geïnspecteerd. En zo kwam ik nog diverse plekken tegen waar de Gyeon Syncro niet goed was afgenomen.
20211011_213212.jpg


Vervolgens de auto in 2 stappen gepolijst. Een stap met Gyeon Compound, vervolgd door Gyeon Polish.
Helaas te weinig foto's hiervan gemaakt.
En nee, ik heb niet de hele auto gedaan met de Flex PXE80 :joy:
Naast deze fijne machine gebruik gemaakt van de DAP Evo 8mm en Dap Evo Mini 12mm.
20211011_213341.jpg


Toen de zon weer begon te schijnen, was ik blij wat er onder uit gekomen is.
Is de lak nu helemaal perfect? Nee, dat niet. Want er zit hier en der nog wel een kras. Maar het is nu wel weer toonbaar!
20211011_213411.jpg


Ook het uitlaat sierstuk meegenomen. Ondanks deze er netjes uit zag.
Deze behandeld met Mothers Mag And Aluminium Polish.
20211011_213436.jpg


Toen alles ontvet met Nanolex EX. Gevolgd door Gyeon Prep.
20211010_120522.jpg


Dan was het eindelijk tijd om de 207 te beschermen!
De motorkap, en de 4 deuren met Gyeon Pure behandeld. En de rest met Gyeon Cancoat.
De binnenkant van de deuren zijn afgenomen met Sonax BSD. En alle ruiten zijn na het polijsten en ontvetten behandeld met een laagje Turtle Wax Clearvue.
De deurlijsten zijn met Gyeon Wax behandeld.

20211011_213536.jpg

20211011_111503.jpg


Om de velgen toch een beetje te voorzien van bescherming, heb ik deze behandeld met Infinity Wax Wheel Sealant.
De banden zijn behandeld met Waxaddict Feeder.
20211011_213556.jpg


20211011_213629.jpg


Vervolgens nog een laagje Gyeon Cure erover. En toen stond die er zo bij!
20211011_213733.jpg
20211011_213815.jpg


Gegroet!

200.gif
 
Laatst bewerkt:
@RoyR zoals altijd een top verslag met schitterende foto's!
Ook alle updates tussendoor waren erg prettig. Het was alsof ik de hele tijd naast jou stond terwijl je aan het werk was. Stiekem lag ik languit op de bank F1 te kijken :joy:.

Voor mij hoe dan ook een hele leerzame ervaring, zowel de eerste als tweede keer. Ik weet nu hopelijk beter waar ik op moet letten als mijn auto weggebracht wordt voor een coating.
Nu mag de lange wachttijd beginnen tot ik hem weer mag wassen...

Updates volgen in de project thread hiervan :p
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Die moest van verder komen dan gedacht zeg.

@Zrobb erg netjes van je dat je hem hier niet volle bak afgebrand hebt, maar als je zulke banen en enorme 'high spots' achterlaat dan is er gepoetst en niet met oog voor detail gewerkt!

Gelukkig is het nu goed aangepakt door @RoyR. Ziet er goed uit en prachtig verslag.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en RoyR
Super netjes zo, knap werk weer. Heb het verhaal destijds mee gelezen maar dan nog valt het tegen. Dat de coating niet goed werkt is een ding, er kan wat misgaan. Maar zelfs swirls onder de coating en high spots in de hoekjes is wel erg slordig. En blijkbaar is het dus niet netjes opgelost wat je zou mogen verwachten. On topic: Waarom heb je eigenlijk niet Pure op alle delen gebruikt?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@GuidoA ik weet niet of het aan mij lag bij oplevering maar de krassen die we nu op de motorkap zagen waren er toen niet. Wij hadden het idee dat deze krassen misschien in de coating (of wat daarvan nog over was) waren gekomen.
Wat betreft de keuze voor gedeeltelijk Pure was het puur restjes opmaken.
Het was eerst de bedoeling alles in Cancoat te zetten maar Roy had wat Pure over dus kon dat op de delen die het het zwaarst hebben.
 
Staat er weer netjes bij @RoyR. Lekker bezig geweest en weer een auto met Syncro die het laat afweten. Blijf het vreemd vinden. Maar nu weer strak en fris. @Zrobb kan weer genieten van de glimmend Peug.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: Zrobb en RoyR
@RoyR Mooi verslag en fijn om te lezen dat alles is goed gegaan. Je zou best een hele auto kunnen doen met de PXE80!
Klopt het nu dat de vorige keer het polijstwerk niet goed is uitgevoerd, waardoor er nog swirls, hologrammen en polijstbanen aanwezig waren? Of zat dat alleen in de (overgebleven) Syncro?

@Zrobb Heel veel plezier en geluk met deze coating. De Peugeot ziet er heel goed uit!
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en RoyR