Hoi iedereen,
Dit is mijn eerste show off hier.
Gisteren heb ik meegedaan aan een bolletje-pijl rondrit, en ik wou dat de auto er proper zou uitzien tussen al dat pk-geweld
Ik ben gestart de vrijdagavond na m'n werk.
Enkele voor foto's, niet tijdens het wassen omdat het al donker en koud werd.
De auto werd eerst ingeneveld met Valet Pro Advanced Neutral Snow Foam, na 5 min afgespoeld.
Daarna aan de wielen gewerkt, eerst VP Billbery Wheelcleaner, waarna 2 hits met Iron-X en een hit met Tar-X. Telkens goed afgespoeld na iedere stap.
Daarna verder gegaan met de lak door te wassen met overvloedig conc. PB Super Slicks and Suds om de laatste restjes sealant te verwijderen. Daarna een hit
met Iron-X en Tar-X om contaminaties en teer te verwijderen. Zeer goed gespoeld. Dan heb ik de auto binnen gebracht en was het tijd om te eten
Het was dan tijd om de wagen te kleien. Dit was de eerste keer dat ik dit heb gedaan op m'n wagen in de drie jaar dat ik hem bezit. De foto toont de resterende vervuiling op de helft van m'n dak. Niet slecht rofl
Daarna de auto nog eens ingeneveld met VP Advanced Neutral Snow Foam met een beetje shampoo en goed afgespoeld. Daarna heb ik de auto afgedroogd en binnen geplaatst om de zaterdag verder te doen. Ik denk dat hij op dit punt al veel beter eruit ziet. Hij heeft een veel diepere glans.
Zaterdagmorgen eerst om een lamp gegaan om voor wat meer verlichting te zorgen in de garage.
En dan maar meteen m'n vriendin aan het werk gestoken rofl Ze is begonnen met de wielen te preparen met AF Tough Paint Prep. Waarna ze twee lagen PB Wheel Sealant heeft aangebracht met een half uurtje rusttijd tussen. Daarna heeft ze de banden gedresseerd met AF Gloss Tyre.
Ik ben begonnen met de lak te corrigeren (geen tijd om te machinepolishen) en dus heb ik Dodo Juice Need for Speed uitgetest op een Monello White Polishing Hand Pad. Dit verwerkt zeer gemakkelijk en heeft een mooi resultaat. Zoals je kan zien o de 50/50 van de motorkap en het paneel eronder.
M'n vriendin werkte verder aan de details, alle deurkiertjes, rond de lampen, badjes heeft ze met een oorstokje met wat DJ Need For Speed behandeld. Ik had niet verwacht dat ze dit werk graag zou doen en dat ze het de hele namiddag ging volhouden ^
Nadat ik de hele auto had gedaan heb ik nog een laagje PB Black Hole aangebracht.
Daarna alle plastieken onderdelen met AF revive behandeld. Glass gereinigd met AF Crystal, alle chrome onderdelen met AF mercury, de uitlaat ook maar dan met staalwol en nog eens gesealed met PB Wheel sealant. Het interieur werd eens snel gestofzuigd
Dan was het tijd voor de wax, dit was de eerste maal dat ik dit heb gedaan. Voordien had ik enkel ervaring met Sealants. M'n keuze voor de wax was deze keer DJ Orange Crush, ik moet zeggen in het begin was het wennen om de wax aan te brengen, maar door de koude was hij heel hard en bracht ik te weinig aan. Maar na enkele keren in het potje te wrijven warmde de wax op en was het makkelijk smeerbaar! zeer fijn en wat een lekkere sinaasappelgeur. Na de swipetest was het een makkie om alles af te nemen
Voor de zekerheid heb ik de auto nog eens afgenomen met behulp van Autofinesse FInale. En dan was het tijd om alles op te kuisen en te genieten van het resultaat. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van het werk, ook al is het maar met de hand gedaan. De wagen ziet er volgens mij veel meer glanzend uit en hij voelt zo glad aan. Niet normaal! Gisteren 135 km binnebaantjes gereden en het vuil krijg geen grip op de auto het ligt er enkel als een stoflaagje op Ik ben benieuw hoe de beading eruit zal zien :weetniet en hoelang de wax zal staanhouden. Ik zal de auto gewoon wassen in het vervolg en met Spray and Wipe als QD gebruiken om eens na te gaan hoe lang de wax zal standhouden. Hier enkele na foto's.
Ik hoop dat je ervan genoten hebt, en laat de commentaren maar komen over m'n eerste show-off.
Volgende week komt een vriend langs met z'n XC90 en zal ik deze met de machine corrigeren!
Tot de volgende!
Dit is mijn eerste show off hier.
Gisteren heb ik meegedaan aan een bolletje-pijl rondrit, en ik wou dat de auto er proper zou uitzien tussen al dat pk-geweld
Ik ben gestart de vrijdagavond na m'n werk.
Enkele voor foto's, niet tijdens het wassen omdat het al donker en koud werd.
De auto werd eerst ingeneveld met Valet Pro Advanced Neutral Snow Foam, na 5 min afgespoeld.
Daarna aan de wielen gewerkt, eerst VP Billbery Wheelcleaner, waarna 2 hits met Iron-X en een hit met Tar-X. Telkens goed afgespoeld na iedere stap.
Daarna verder gegaan met de lak door te wassen met overvloedig conc. PB Super Slicks and Suds om de laatste restjes sealant te verwijderen. Daarna een hit
met Iron-X en Tar-X om contaminaties en teer te verwijderen. Zeer goed gespoeld. Dan heb ik de auto binnen gebracht en was het tijd om te eten
Het was dan tijd om de wagen te kleien. Dit was de eerste keer dat ik dit heb gedaan op m'n wagen in de drie jaar dat ik hem bezit. De foto toont de resterende vervuiling op de helft van m'n dak. Niet slecht rofl
Daarna de auto nog eens ingeneveld met VP Advanced Neutral Snow Foam met een beetje shampoo en goed afgespoeld. Daarna heb ik de auto afgedroogd en binnen geplaatst om de zaterdag verder te doen. Ik denk dat hij op dit punt al veel beter eruit ziet. Hij heeft een veel diepere glans.
Zaterdagmorgen eerst om een lamp gegaan om voor wat meer verlichting te zorgen in de garage.
En dan maar meteen m'n vriendin aan het werk gestoken rofl Ze is begonnen met de wielen te preparen met AF Tough Paint Prep. Waarna ze twee lagen PB Wheel Sealant heeft aangebracht met een half uurtje rusttijd tussen. Daarna heeft ze de banden gedresseerd met AF Gloss Tyre.
Ik ben begonnen met de lak te corrigeren (geen tijd om te machinepolishen) en dus heb ik Dodo Juice Need for Speed uitgetest op een Monello White Polishing Hand Pad. Dit verwerkt zeer gemakkelijk en heeft een mooi resultaat. Zoals je kan zien o de 50/50 van de motorkap en het paneel eronder.
M'n vriendin werkte verder aan de details, alle deurkiertjes, rond de lampen, badjes heeft ze met een oorstokje met wat DJ Need For Speed behandeld. Ik had niet verwacht dat ze dit werk graag zou doen en dat ze het de hele namiddag ging volhouden ^
Nadat ik de hele auto had gedaan heb ik nog een laagje PB Black Hole aangebracht.
Daarna alle plastieken onderdelen met AF revive behandeld. Glass gereinigd met AF Crystal, alle chrome onderdelen met AF mercury, de uitlaat ook maar dan met staalwol en nog eens gesealed met PB Wheel sealant. Het interieur werd eens snel gestofzuigd
Dan was het tijd voor de wax, dit was de eerste maal dat ik dit heb gedaan. Voordien had ik enkel ervaring met Sealants. M'n keuze voor de wax was deze keer DJ Orange Crush, ik moet zeggen in het begin was het wennen om de wax aan te brengen, maar door de koude was hij heel hard en bracht ik te weinig aan. Maar na enkele keren in het potje te wrijven warmde de wax op en was het makkelijk smeerbaar! zeer fijn en wat een lekkere sinaasappelgeur. Na de swipetest was het een makkie om alles af te nemen
Voor de zekerheid heb ik de auto nog eens afgenomen met behulp van Autofinesse FInale. En dan was het tijd om alles op te kuisen en te genieten van het resultaat. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van het werk, ook al is het maar met de hand gedaan. De wagen ziet er volgens mij veel meer glanzend uit en hij voelt zo glad aan. Niet normaal! Gisteren 135 km binnebaantjes gereden en het vuil krijg geen grip op de auto het ligt er enkel als een stoflaagje op Ik ben benieuw hoe de beading eruit zal zien :weetniet en hoelang de wax zal staanhouden. Ik zal de auto gewoon wassen in het vervolg en met Spray and Wipe als QD gebruiken om eens na te gaan hoe lang de wax zal standhouden. Hier enkele na foto's.
Ik hoop dat je ervan genoten hebt, en laat de commentaren maar komen over m'n eerste show-off.
Volgende week komt een vriend langs met z'n XC90 en zal ik deze met de machine corrigeren!
Tot de volgende!