• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 207 (vlugge opknapbeurt)

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hoi iedereen,

Dit is mijn eerste show off hier.
Gisteren heb ik meegedaan aan een bolletje-pijl rondrit, en ik wou dat de auto er proper zou uitzien tussen al dat pk-geweld :)
Ik ben gestart de vrijdagavond na m'n werk.
Enkele voor foto's, niet tijdens het wassen omdat het al donker en koud werd.

311t2jk.jpg


9kzgjo.jpg


j8k4ly.jpg



De auto werd eerst ingeneveld met Valet Pro Advanced Neutral Snow Foam, na 5 min afgespoeld.
Daarna aan de wielen gewerkt, eerst VP Billbery Wheelcleaner, waarna 2 hits met Iron-X en een hit met Tar-X. Telkens goed afgespoeld na iedere stap.
Daarna verder gegaan met de lak door te wassen met overvloedig conc. PB Super Slicks and Suds om de laatste restjes sealant te verwijderen. Daarna een hit
met Iron-X en Tar-X om contaminaties en teer te verwijderen. Zeer goed gespoeld. Dan heb ik de auto binnen gebracht en was het tijd om te eten :D

155p6cl.jpg



Het was dan tijd om de wagen te kleien. Dit was de eerste keer dat ik dit heb gedaan op m'n wagen in de drie jaar dat ik hem bezit. De foto toont de resterende vervuiling op de helft van m'n dak. Niet slecht rofl

34ssegj.jpg



Daarna de auto nog eens ingeneveld met VP Advanced Neutral Snow Foam met een beetje shampoo en goed afgespoeld. Daarna heb ik de auto afgedroogd en binnen geplaatst om de zaterdag verder te doen. Ik denk dat hij op dit punt al veel beter eruit ziet. Hij heeft een veel diepere glans.

351944l.jpg




Zaterdagmorgen eerst om een lamp gegaan om voor wat meer verlichting te zorgen in de garage.
En dan maar meteen m'n vriendin aan het werk gestoken rofl Ze is begonnen met de wielen te preparen met AF Tough Paint Prep. Waarna ze twee lagen PB Wheel Sealant heeft aangebracht met een half uurtje rusttijd tussen. Daarna heeft ze de banden gedresseerd met AF Gloss Tyre.

2r79c9c.jpg



Ik ben begonnen met de lak te corrigeren (geen tijd om te machinepolishen) en dus heb ik Dodo Juice Need for Speed uitgetest op een Monello White Polishing Hand Pad. Dit verwerkt zeer gemakkelijk en heeft een mooi resultaat. Zoals je kan zien o de 50/50 van de motorkap en het paneel eronder.

k03fxj.jpg


25k1wd4.jpg



M'n vriendin werkte verder aan de details, alle deurkiertjes, rond de lampen, badjes heeft ze met een oorstokje met wat DJ Need For Speed behandeld. Ik had niet verwacht dat ze dit werk graag zou doen en dat ze het de hele namiddag ging volhouden :)^

121aclg.jpg


jr5rns.jpg



Nadat ik de hele auto had gedaan heb ik nog een laagje PB Black Hole aangebracht.

65ny52.jpg



Daarna alle plastieken onderdelen met AF revive behandeld. Glass gereinigd met AF Crystal, alle chrome onderdelen met AF mercury, de uitlaat ook maar dan met staalwol en nog eens gesealed met PB Wheel sealant. Het interieur werd eens snel gestofzuigd

2uhwytd.jpg



Dan was het tijd voor de wax, dit was de eerste maal dat ik dit heb gedaan. Voordien had ik enkel ervaring met Sealants. M'n keuze voor de wax was deze keer DJ Orange Crush, ik moet zeggen in het begin was het wennen om de wax aan te brengen, maar door de koude was hij heel hard en bracht ik te weinig aan. Maar na enkele keren in het potje te wrijven warmde de wax op en was het makkelijk smeerbaar! zeer fijn en wat een lekkere sinaasappelgeur. Na de swipetest was het een makkie om alles af te nemen

15yd5pl.jpg



Voor de zekerheid heb ik de auto nog eens afgenomen met behulp van Autofinesse FInale. En dan was het tijd om alles op te kuisen en te genieten van het resultaat. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van het werk, ook al is het maar met de hand gedaan. De wagen ziet er volgens mij veel meer glanzend uit en hij voelt zo glad aan. Niet normaal! Gisteren 135 km binnebaantjes gereden en het vuil krijg geen grip op de auto het ligt er enkel als een stoflaagje op :party: Ik ben benieuw hoe de beading eruit zal zien :weetniet en hoelang de wax zal staanhouden. Ik zal de auto gewoon wassen in het vervolg en met Spray and Wipe als QD gebruiken om eens na te gaan hoe lang de wax zal standhouden. Hier enkele na foto's.

qyy8hy.jpg


14xmgxe.jpg


sv5nyh.jpg



Ik hoop dat je ervan genoten hebt, en laat de commentaren maar komen over m'n eerste show-off.
Volgende week komt een vriend langs met z'n XC90 en zal ik deze met de machine corrigeren!

Tot de volgende! :party:
 
bedankt!

ja was ervan verschoten ze heeft al eens meegeholpen vroeger maar dingen als polishen enzo doet ze niet graag,
deze keer gaf ik haar de details en dat vond ze zeer fijn :D en ze deed het goed dus wat wil ik nog meer:D
 
Prachtig resultaat, petje af voor jullie beiden!

Ben je tevreden van tough prep, is er een verschil (voor/na) zichtbaar? Onlangs heb ik tough coat besteld maar ik ben er nog niet uit of ik het zo ga gebruiken of toch nog een cleaner ga aanschaffen (tough prep of tripple).
 
bedankt voor de reacties!


de tough prep heb ik nog maar enkel gebruikt op de velgen, daar zie ik een kleine verbetering in glans,

dit weekend zou ik het wel gebruiken op de lak alvorens een sealant aan te brengen, dus ik ben benieuwd hoe het zal werken.
 
Ziet er netjes uit zo! :) Mooie glans. Heb je de velgen aan de binnenzijde ook gereinigd? Lijken er nog vuil uit te zien. Tof ook dat je vriendin mee heeft geholpen.
 
Ja de velgen werden gereinigd vanbinnen met Bilbery, Iron-X en Tar-X met behulp van de EZ detailbrush.

Verder heb ik er niet aangedaan omdat ik niet aan de binnekant kan van de velgen. :(

Ik zou eens wat gereedschap moeten hebben om ze eraf te halen
 
Mooi resultaat bereikt - Toppie!

Mean Machine - ik zou de tough prep gebruiken voor de power coat - maakt een betere hechtlaag voorde power seal/ tough coat en na gebruik zit er al iets aan glans op de auto.
 
Dankuwel,

Het handpolijsten ging wel, het was niet echt polijsten he met een all-in-one formule. De swirls zullen voorlopig gewoon gevuld zijn. Volgende detailbeurt wordt wel met de machine.

Ik ben van houthulst, maar ik werk in ieper. (zie dat jij van ieper bent).