• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Na aanleiding van deze post. Een update na een goeie 8weken niks te hebben gedaan aan mijn velgen. Dit ook door drukte ivm me nieuwe huis etc. dit terzijde maar wel meteen een mooie test voor Plasti Dip.

oF466497.jpg


S8y66521.jpg


uAV66550.jpg


Autobrite Very cherry acid free 1:5 + hogedrukreiniger en je krijgt:
GEQ66712.jpg


utE66739.jpg


On066769.jpg


ckR66821.jpg


En ze zijn weer maagdelijk wit!

Nog even wat extra close-ups om te laten zien dat plasti dip helemaal niet bladdert, pluist, scheurt, of dergelijke het geeft geen krimp! Het zit er al vanaf mei vorig jaar op dus nu een goede 9maanden.

YlP67100.jpg


0JT67128.jpg


mlJ67161.jpg


Plasti dip ik ben er blij mee! :party:
 
Dat van die glossifier is nieuw voor me. Dat ziet er wel goed uit. Die matte look moet ik een beetje aanwennen namelijk
 
Ziet er goed uit!!!
Maar heb je ook foto's van de binnenzijde van de velg? Ik ben benieuwd hoe je het daar gespoten heb en hoe het er nu uitziet.
 
Ziet er heel goed uit zeg! Ben benieuwd of het nog in het assortiment van CC gaat komen met al die wetgeving etc. Alterntieven zijn schaars heb ik gemerkt.
 
KNOEI 8G zei:
Ziet er goed uit!
Maar heb je ook foto's van de binnenzijde van de velg? Ik ben benieuwd hoe je het daar gespoten heb en hoe het er nu uitziet.

Binnenkant is niet geheel gespoten en luchtig uit de hand 2laagjes en dan alleen de randjes. Dit zodat je het netjes mooi in alle kijk hoeken wit ziet binnenrand etc. (lastig uit te leggen maar velgen zijn van binnen dus niet gespoten in mijn geval)

Hier vuil:
KuN71448.jpg


Na schoonmaken zie je de plasti dip zitten overspray en waar niet helemaal goed was afgeplakt van binnen zie je ook goed zitten ook totaal niet aangetast.
ryN71668.jpg


Zie in begin van dit topic hoe de binnenkant al was schoner krijg ik ze niet.
 
heeft iemand ervaring of dit werkt op de band zelf? blijft het daar deftig op zitten? simpel vraagje omdat dit de prijs van white wall banden best wel naar beneden zou kunnen halen ;)
 
RogierV12 zei:
Uit de PDF:

DOT HAZARD CLASS 2.1
DOT UN NUMBER UN1950 DOT PACKING GROUP N/A
IATA PROPER SHIPPING NAME Aerosols, flammable IATA HAZARD CLASS 2.1
IATA UN NUMBER UN1950 IATA PACKING GROUP N/A
SECTION XI

Klasse 2.1 dus
Heb niet alles gelezen ter verduidelijking tussen IATA en ADR en de gevaarclasse.

Classe 2.1 betekent Onvlambaar en die 1 is de graad en betekent zeer licht
Dus zeer licht ontvlambaar

UN1950 staat voor aerosol

IATA kan je vergelijken zoals ADR maar dan 10x strenger
ADR = wegenvervoer
IATA = vliegverkeer

Deze regels van IATA zijn dezelfde over heel de wereld.
IATA heb je speciale Doc. nodig die je zal moeten laten maken en verpakken door een gespecializeerd bedrijf.

De IATA normen kan je omzeilen door zeer kleine hoveelheiden bv 1 spuitbus ipv 12 in 1 doos.
 
RedCat zei:
Zo te lezen is het cat. 2 (gassen) en niet 4 (brandbare vaste stof)

Beetje tricky, maar in een adviesdocument van derden staat;
edit; Overheid.nl levert weer eens niets op ]-0

Blz 5 onderdeel D, tot 400 kg geen zware eisen
Blz 6 tabel 3, vrijstelling tot 50Kg (kennelijk gerekend met netto inhoud)

Een en ander is ook afhankelijk van de verdere gevaarlijke stoffen :( in de opslag
En niet te vergeten de verzekeraar die zijn eigen eisen kan stellen aan opslag of winkel

Blz 6 per 50kg of 50L ben je vrij geen speciaale verpakking verijst om te verhandelen als ADR

BLZ5 laat ons zeggen dat een pallet 400kg dan mag je deze hebben in stock/100m²

m.a.w. is je magazijn 110m² dan mag je 800kg is je magazijn 500m² dan mag je 5 pal van 400kg - 2ton- hebben.

lees ook hoe doen winkels het: daar ziet men het totale winkel opp.

Verzekering kan wijzigen wegens het stockeren van gevarengoed...maar deze heb je mischien al aangezien er al een stockeerruimte is van produckten.
 
Goh intersant spul jammer dat het al een tijdje stil is rond dit product, begin er net over te lezen,

Wat ik me wel heel erg afvraag, zeker omdat je de Plasti Dip eraf kan pulken, als je plaklood gebruikt op je velgen (zoals de meeste mensen hier zullen doen om LM velgen ) trek je het spul er dan niet af als de banden vervangen zijn en opnieuw gebalanceerd moeten worden?

De loodjes zitten er natuurlijk een behoorlijke tijd op.(afhankelijk van rijstijl etc. :-b )
Zoals bij mij, ik rijdt ongeveer 23.000 km per jaar en doe dus zeker 2/2,5 jaar met een band dan lijkt me toch dat je het eraf trekt met het verwijderen van de loodjes, kan je dan ook gemakkelijk bijspuiten als het ware of zou je dan je hele velg opnieuw moeten doen? Want dan word het toch wel een redelijk kostbare zaak als je het over een paar jaar bekijkt..?
 
Lichtmetalen velgen hoort geen slaglood op maar plaklood en deze moeten ze aan de binnenkant van de velg plakken, lijkt me dat je dan geen last meer hebt en je probleem is opgelost:ja
 
Nouja als je een Zilverkleurige velg zwart wilt maken lijkt het me wel leuk als je de binnenkant ook meepakt en daar plak je dus je loodjes ook op.
Dus het zou wel problemen kunnen geven, zoals het voorbeeld bij die Audi een paar post's waarvan de wagen zelf helemaal in de Plasti Dip zit en de velgen ook lijkt het me niet dat ze de binnenkant van de velgen niet meenemen ;)

En ik had het btw ook over plaklood en niet over slaglood, 't staat er echt :)_[]
 
Kwestie van te snel lezen:schaam tja ik zou persoonlijk denken stukje overspuiten maar heb hier geen ervaring mee misschien even de boys met ervaring een pm sturen of afwachten tot ze reageren.
 
jimmyvalgaerts zei:
heeft iemand ervaring of dit werkt op de band zelf? blijft het daar deftig op zitten? simpel vraagje omdat dit de prijs van white wall banden best wel naar beneden zou kunnen halen ;)

Daar ben ik ook wel nieuwschierig naar! :-"
 
Ik zou zeggen ga naar bericht #1, daar staat de link naar de site. Mail of bel het bedrijf en deel de info. Gaat sneller dan op hoop van zegen wachten tot iemand hier een zinnig antwoord gaat geven denk ik zowaar.
 
@Rabies; Ja het plakt er zeker op, echter met het verwijderen ervan trek je wel stuk plastidip los.. Maarja dan gewoon lekker opnieuw doen.
 
Kan natuurlijk ook even dat stukje verwijderen waar het plaklood komt, dan weet je zeker dat het goed plakt. Misschien kun je daarna er wat plastidip over spuiten, dan ben je gelijk het zicht van het plaklood kwijt.

@Tim/Crew, weten jullie inmiddels al meer (of het in de assorti komt)?
 
Flerflep zei:
Goh intersant spul jammer dat het al een tijdje stil is rond dit product, begin er net over te lezen,

Wat ik me wel heel erg afvraag, zeker omdat je de Plasti Dip eraf kan pulken, als je plaklood gebruikt op je velgen (zoals de meeste mensen hier zullen doen om LM velgen ) trek je het spul er dan niet af als de banden vervangen zijn en opnieuw gebalanceerd moeten worden?

De loodjes zitten er natuurlijk een behoorlijke tijd op.(afhankelijk van rijstijl etc. :-b )
Zoals bij mij, ik rijdt ongeveer 23.000 km per jaar en doe dus zeker 2/2,5 jaar met een band dan lijkt me toch dat je het eraf trekt met het verwijderen van de loodjes, kan je dan ook gemakkelijk bijspuiten als het ware of zou je dan je hele velg opnieuw moeten doen? Want dan word het toch wel een redelijk kostbare zaak als je het over een paar jaar bekijkt..?


Of het ook echt 2/2,5 jaar blijft zitten moeten we nog maar eens eerst zien. Maar kan je nu al zeggen dat je bij een bandenwissel waarschijnlijk de hele velgrand kan bijwerken.
Het is uiteindelijk een dun laagje als je daar de band overheen moet drukken trek je het geheid los dan moet die bandenpers er nog eens overheen dat gaat niet houden.

Bijwerken is totaal geen probleem voor kleine stukjes, heb ik ook gedaan het vloeit net zo mooi uit en je ziet er niks meer van. (wat na 2/2,5 jaar waarschijnlijk wel kleur verschil...)

Maar waarom zou je uberhaupt zolang met plastidip velgen willen rijden? Laat ze dan meteen stralen en een x kleur poedercoaten.
 
Hmm ja dat is wel waar inderdaad, dat van de demontage van de band zelf had ik nog helemaal niet aan gedacht eigenlijk :-"
Het lijkt mij wel erg leuk spul, ik vind een velg laten spuiten zelf wel erg duur, heb nu zelf 4 velgen met zomerbanden (lichtmetaal) die wel een kleurtje mogen hebben.
Ze hebben nogal wat stoeprand schade met dank aan de vorige eigenaar van de wagen..

OEM velgen zijn moeilijk duur en écht mooie imitaties zijn er eigenlijk niet te krijgen wat mijn smaak betreft dus dit zou een leuke oplossing zijn om een keer mee aan de gang te gaan.