• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Robbiepower zei:
Is er in inmiddels al meer bekend over de verkoop van Plastidip door Carclean.com?

De kans dat het gebeurt lijkt me niet zo groot: vlak bij de oude locatie van Carclean zit een bedrijf dat het levert, ik heb zelfs even overwogen om even weg te gaan van de SDD om een busje van de nieuwe kleur 'smoke' op te halen voor een paar proefjes. Ik heb met wit en transparant al een paar proefjes gedaan, met de volgende resultaten:
- je moet een redelijk aantal laagjes(4 a 5) hebben om het makkelijk te verwijderen
- de transparante versie, is nogal mat, waardoor je wel behoorlijk kleurverschil ziet. De bedoeling was om de achterbumper van mijn combi te beschermen tegen krassen bij in- /uitladen met de transparante versie. Het kleurverschil is zo groot, dat het eigenlijk alleen bruikbaar is op het deel dat met gesloten achterklep verscholen zit onder de klep, de rest van de bumper zou er niet uitzien met zo'n matte transparante laag erop.
 
Voor een reeks aan dip-onderdelen is het leuk en als bescherming of wintervelgen bijvoorbeeld.
Ik vind wel dat de basis goed moet zijn dus ga toch liever voor echt velgen opknappen met lak en het liefst dan poedercoat als er lak aan te pas moet komen.

Nogmaals, toch leuk zo'n resultaat maar ik vind niet dat dit spul gezien moet worden als wondermiddel natuurlijk voor alles.
 
wonderspul is het zeker niet, maar als je net als ik een winterset hebt die niet netjes meer is, maar wel nieuwe banden heeft, dan heb ik ze nu gespoten voor 20 euro en 2 uurtjes tijd.

Mocht ik gaan voor volledig opknappen dan ben ik aan demonteren van banden, monteren en balanceren 60-80 euro kwijt, en daarbij nog +/- € 75-100 euro per velg om een rand op te lassen en af te draaien om van de stoeprandschade af te zijn, en vervolgens coaten.. Plus de tijd die ik daarmee kwijt ben, dat is het me allemaal niet waar dvoor velgen die er in de ranzige periode van het jaar onderliggen en toch amper schoongemaakt worden...
 
Vandaag weer bezig geweest met plasti dip!

Was al tijdje doorn in het oog de ruitenwisserarmen, dus tijd voor plasti dip!

Voor:
aFb18473.jpg


09918918.jpg


OGi18930.jpg


Na verwijderen van de ruitenwisserarmen heb ik ze schoongemaakt met HD total (heerlijk spul!) en toen afgedaan met eraser.

wTA18945.jpg


Ik heb eerst 1 laagje plasti dip primer aangebracht, dit bevorderd de hechting van plasti dip tot 400%...... dus ben benieuwd hoe het zich gaat houden op de armen....
Het verwerkt heel makkelijk gewoon met kwastje aangebracht, vloeit mooi egaal uit en is binnen 20min droog. (het ruikt naar bizon kit)

1laagje primer:
Nyr19302.jpg


1laag plasti dip:
RNn19362.jpg


Na 2lagen plasti dip:
ixU19416.jpg


B9q19432.jpg


XkF19329.jpg


iHP19472.jpg


9Vi19491.jpg


Ik ben er weer blij mee!
 
Zou plasti dip zich ook gemakkelijk laten verwerken op die oerlelijke dakstrips die ik in me 206 heb zitten? Ze kunnen los. Wat ik liever niet doe want goed vast krijgen is een draak.
 
@ Dré: Mooi! Had niet verwacht dat er met een kwast zo'n strak resultaat zou behaald kunnen worden. Heb daarstraks een spray besteld, van 't weekend maar eens beginnen "dippen" :cool:
 
Misschien is het verstandig om er toch een een primer als tussen laag te gebruiken voor de optiemalen hechting van die strips.
 
Thanks Marcus!

Vampire zei:
@ Dré: Mooi! Had niet verwacht dat er met een kwast zo'n strak resultaat zou behaald kunnen worden. Heb daarstraks een spray besteld, van 't weekend maar eens beginnen "dippen" :cool:

Alleen de primer is gedaan met de kwast, de 2lagen plasti dip is gespoten met de knikkerbus. Ik heb wel het idee dat de plasti dip er strakker uitziet met minder structuur waarschijnlijk door de betere hechting icm de primer.

@ wernerbr42, ik heb geen idee hoe die strips eruit zien en hoe ze op de wagen zitten of erin etc. Maar je kan eerst alles afplakken en spuiten en de plasti dip niet helemaal te laten drogen en de plakband verwijderen doe je dit niet zit het plakband weer vast aan de plasti dip en trek je het toch soms los waardoor het niet meer zo strak is.
Je ziet wel op internet dat als het droog is zo makkelijk te verwijderen is stukje overspray los trekken en dan rechte "cuts" zo gezegd zo gedaan mij lukt het niet!

@schippersss, bij gebruik van primer is plasti dip zeer lastig te verwijderen. Dus is het niet mooi heb je 2problemen plasti dip die lastig eraf gaat en dan nog 1laag primer....
 
wat is in dat geval nog de toegevoegde waarde van plasitidip, waarom dan niet gewoon matzwart gespoten?
 
Omdat de plasti dip icm de primer waarschijnlijk beter blijft zitten dan weer een laagje lak.
 
Dom vraagje : blijft die plastidip ook goed zitten als je er met je nagel over wrijft :weetniet

Anders zou ik ook opteren voor een nieuwe matte zwarte laag , als de primer goed hecht zal eender welke andere laag toch ook goed blijven zitten ?
 
Plasti dip blijft ook goed zitten als je er met je nagel overheen krapt/wrijft het kan ook gewoon tegen de hogedruk reiniger helemaal geen probleem.

De primer is speciaal ontwikkeld om de hechting van plasti dip te verhogen met metaal de primer zorgt ervoor dat de plasti dip zich niet meer zo makkelijk eraf te peuteren is zoals normaal wel mogelijk is.
De primer lijkt wel een soort lijm, zo ruikt het ook. De plasti dip kan nog wel een steenslag schade overwinnen lak helaas niet.
 
Vandaag voor de eerste keer Autobrite Purple rain aka Iron X op de plasti dip velgen los gelaten, puur gebruikt en niet verdund.
De bleeding was echt 0,0 op de plasti dip gedeeltes in de velg was het wel een bleeding geweld (velgen zijn van binnen niet gespoten met plasti dip)
rij nu al meer dan 1jaar rond met de velgen dus kan er wel van uit op maken dat de ijzer deeltjes zich niet echt hechten aan de plasti dip.

Wat me wel opviel na afspuiten van de velg dat de ietwat grijzige waas over de velg (plasti dip gedeelte) is verdwenen.