Da's wel balen ja. Vraag is of je hier een oplossing gaat vinden.
Als het inderdaad weekmakers zijn, zou het inderdaad misschien helpen door deze in de zon te zetten. Hoe warmer het wordt, hoe beter het is om de weekmakers eruit te krijgen. Maar er zijn ook veel verschillende weekmakers, waardoor ene goed reageert, de ander niet reageert op een oplossing.
Siliconen staat ook bol van de weekmakers, dat deden we vroeger wel schoonmaken met azijn en aceton of met zeep/dreft (afhankelijk van type siliconen). Ik meen dat dat te maken had met hydrolyse en extractie van siliconen/weekmakers of zoiets. Maar daar stopt mijn kennis dan ook gelijk. (ik deed alleen wat me gevraagd werd

)
Ik weet niet zeker, maar meen ook eens gelezen te hebben dat het ook nog zo kan zijn dat de weekmaker een chemische verbinding aangegaan is met andere stoffen (bijv. hardere plastic van de caravan). Of dat de "functionaliteit" aantast van de weekmaker...
Gelet op bovenstaande zou ik er daarom zelf niet zomaar mee bezig gaan.
Tip 1:
Misschien dat ze je op het
https://www.wetenschapsforum.nl nog kunnen helpen. Daar zitten wel kenners over het algemeen.
Tip 2:
Lekker buiten zetten vol in de zon in de tussentijd en duimen dat het er uit trekt met het lekkere weer.
Gaat het door de zon niet weg, kun je altijd nog een mooie sticker uitzoeken en die er overheen zetten. Is vast goedkoper.