• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishen met het handje

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Dag Cleaners;

Zo gauw ik alle "reinigers" binnen heb, wil ik in elk geval de motorkap van mijn Freelander polishen.
Ik heb totaal GEEN ervaring met een rotary o.i.d. en blijf daar dus ook van af. Ik wil de motorkap dus polishen met het handje ( en doeken ).

Er is sprake van lichte "waskrassen" veroorzaakt door het gebruiken van sponsen en slechte waterborstels. ( ja, ja, ik weet het inmiddels ).

De krassen zijn dus niet diep en slechts beperkt aanwezig.

Welke POLISH is geschikt om met de hand te verwerken.
Welke DOEK ( en pads ) is/zijn geschikt om met de hand te polishen.

Het mag eventueel ook een voedende polish zijn, maar ik zie door de bomen het bos eventjes niet meer. Ik heb wel begrepen dat sommige polishes machinaal verwerkt moeten worden.

Ik wil dus met de hand aan de slag gaan en niet direct een hele hoop lak eraf polishen. HELP !!!

Leonneke
 
Kun je een goede foto maken van de krassen? Aan de hand daarvan kan beter aangegeven worden welke swirl remover te gebruiken. De auto is toch een Leon?
 
DKBM zei:
Kun je een goede foto maken van de krassen? Aan de hand van de ernst kan beter aangegeven worden welke swirl remover te gebruiken. De auto is toch een Leon?

Ik gok een Freelander! :D

Ik zou eens kijken naar de SSR serie van Poorboys i.c.m. een LC handpad.
 
Leonneke zei: