• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing Power

tinus zei:
De buurman is een forse en sportieve vent die urenlang de buurvrouw kan vermaken in bed, en met z'n volle gewicht hetzelfde tempo kan aanhouden EN de volledige armslag kan behouden en dat urenlang.....
Tinus is hier uiteraard de gespierde buurman... ]d~^

Daarvan ondervind je over een paar maanden de gevolgenrofl , dan is het echt gedaan met het vele detailen:'(

tinus zei:
De dap900 heeft hier duidelijk minder moeite mee, en behoudt z'n 'beweging' en tempo.

Is de DAP900 ook "foolproof" net zoals de DAP500?

Zo lang je er met je normale verstand mee om gaat wel ja. Uiteraard is er altijd een risico, natuurlijk ook met de DAP500. Hoe krachtiger een machine hoe sneller je krasjes, en dus lak, weg zal halen.
Denk dat je dat zelf ook had kunnen verzinnen?

Volgens mij blijft die even foolproof dan de 500; zolang de roterende functie niet geforceerd is. Het is volgens mij de roterende functie die bij verkeerd gebruik voor de schade zorgt
Ik zie nog altijd het nut niet echt van meer vermogen.

Ondanks het aantal (kleine) voordelen die opgenoemd worden door "rukker Tinus" vind ik het wel een raar verschijnsel dat een grote groep toch over wil stappen naar de DAP 900.
Al die enthousiaste topics en reacties daarop was iedereen helemaal lyrisch over de DAP 500 en moest iedereen hem kopen omdat je er geweldige resultaten mee bereikt, nu komt er een grotere broer en moet de DAP 500 massaal plaats maken voor de DAP 900, net of de DAP 500 het toch nét niet was ....... dat snap ik eerlijk gezegd niet.
Ik heb net een DAP 500 besteld (is onderweg !!) en ondanks dat ik 0.0% ervaring heb in machinaal detailen schat ik in dat ik het bij de DAP 500 ga houden.

@Roeland, de DAP500 is geheel geen verkeerde keuze. In tegendeel! Je kan er nog steeds uitstekende resultaten mee behalen. Velen weten ook niet of ze de extra kracht van de 900 wel nodig hebben (met een knipoog naar het onderschrift van Nicknameless (Patrick).

Het gaat net als bij de Dodo producten of de Menzerna's enige tijd geleden. Diverse onervarenen waren (terecht) gecharmeerd van de resultaten die het DDD behaalden. Dat wil iedereen! Terecht ook, maar je kan een baby wel achter het stuur van een Bentley stoppen, rijden gaat niet lukken. Soms heeft het wel iets weg een hype ;)

Tim zei:
De DAP500 is en blijft uitstekend!

+1

Ik doe mijn trouwe Dappie niet weg :-d

Ik zat er langer over na te denken om een 2de DA machine erbij te nemen puur vanwege het feit dat als ik bezig met met iemands auto, deze persoon niet werkeloos hoeft toe te kijken.

De eerste echte foto's van de machines zijn gearriveerd!

De DAP900 en de PRO900 delen het binnenwerk, het verschil is het excenter contragewicht, de metalen kap en een andere electronische regeling.

De DAP500 is weer verder verbeterd. Van een V3 zullen we niet spreken, maar hier en daar heeft de fabriek weer kleine verbeteringen doorgevoerd. Dus een V2.1 is het geworden. Bij deze versie 2.1 wordt de zijgreep niet meer meegeleverd, alleen de D-beugel! Niet dat iemand hem mist, want hij werd zelden gebruikt.

Verder hebben wij het ontwerp van de doos wat aan laten passen. Net even wat pittiger. En uiteraard hebben we de bekende kleurencombinatie in de machines doorgezet.

TRIO.webp

DAP500.webp

DAP900.webp

PRO900.webp

Je zet ze alledrie even op een spot en laat ze ongeveer 1 minuut op volle toeren draaien met de oranje pad en Monello Inizo....die die je lak verbrandt is zeker de pro-900:lol

Ziet er weer mooi uit!!
Mooi ook die sticker van Polishing Power naast de aan- / uit schakelaar op de PRO900 en de rode kleur bij 900 die ook weer op de tas terug komt :-)^ :-)^

Ik gebruik nu nog steeds de Flex van het werk, of ik kan die misschien tegen een leuke prijs overnemen of ik ga hem inleveren en dan moet ik op zoek naar een andere machine ;)

Persoonlijk vind ik de Flex fijn werken, zeker in combi met de Curved pads van LC, maar die zijn 6,5 inch en dat vind ik weer niet fijn werken op een DAP500, daarmee werk ik liever met 5,5 inch of misschien 6 inch, met laatsgenoemde heb ik geen evaring :weetniet

Waneer de Flex eruit moet, zal ik waarschijnlijk naar de DAP gaan kijken.

Ik kan bijna niet wachten tot ik de pro 900 heb, Ik wil hem namelijk alleen voor de spot pads gebruiken en nu is dat wisselen zon geklooi elke keer.

Ik gebruik vreemd genoeg alleen de zijbeugel, zit deze bij de DAP900 of kan ik deze overzetten?:weetniet