• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing Power

McShine zei:
Ik gebruik vreemd genoeg alleen de zijbeugel, zit deze bij de DAP900 of kan ik deze overzetten?:weetniet

Ik gebruik de zijbeugel niet. Volgens mij heb ik hem nog wel (zo weinig gebruik ik hem dus ;) ), dus mocht je interesse hebben...
 
Ik haal mijzelf voor de verandering eens aan; waarom .... het is bijna 30/5 en het jeukt hier

mk-us zei:
1) Komt er wellicht ook nog een DAP900 Raffini Starters Pakket a la 500 versie ( dus met 4 pads etcetc )

2) Is er nog een bepaalde reden dat er gekozen is voor een Kompressor 6" pad, ipv de reguliere 5.5" ( beide types hebben een 125mm steunplaat en passen zowel de 5.5", 6" en 6.5" pads op ( uitlopend tot max 7.5 )

3) Zijn de standen qua werken gelijk aan die van de 500 ? ( bv stand 4 voor witte pad + mezzo ) >>> gezien het stukje wat Martin aangeeft over dat stukje extra meer tov de 500

4) Is ie nog steeds 'hufter-proof' en dus als newbie als instapmodel te gebruiken
 
Tim zei:
De eerste echte foto's van de machines zijn gearriveerd!

De DAP900 en de PRO900 delen het binnenwerk, het verschil is het excenter contragewicht, de metalen kap en een andere electronische regeling.



"De eerste echte foto's" Als er foto's zijn betekent dit toch ook dat de machines er zijn?? Is er al een definitieve datum waarop de rotary uitgeleverd gaat worden?
Als de DAP 900 en de PRO het binnenwerk delen, dan zou ik vrij eenvoudig de PRO kunnen "ombouwen" naar een DAP 900? Ik hoef dan alleen het excentergewicht van de DAP 500 over te zetten naar de as van de PRO900, of gaat dit niet passen vanwege de as? (dit natuurlijk puur theoretisch want waarom zou ik met een DAP 500 en een PRO 900 in huis ineens behoefte hebben om de PRO900 om te tunen naar een DAP900?)
 
vandaag de stok aan de linkerkant van de dap gemonteerd.. gewoon voor de probeer,
ik vind heb ook de d beugel, beide nog nog ongebruikt tot de dag van vandaag..
ik vond de stok wel lekker eigenlijk..

ben erg benieuwd wat de dap900 gaat worden, mikem3 heeft hem besteld, omdat hij er nog niet is, heeft hij nu even mijn dap, op het moment dat hij de 900 versie heeft, ga ik hem daar dus zeker proberen!

vooralsnog gebruik ik nog steeds gewone pad's op de dap, en kompressors op de rotary..

eerst ging mikem3's bosch rotary aan barrels, en na afloop werd mijn fermpje ook wel verschrikkelijk heet (en dan waar de motor zit, de kop zelf bleef lauw) dus mischien nood gedwongen ook aan een nieuwe rotary?
 
BlackPassat zei:
"De eerste echte foto's" Als er foto's zijn betekent dit toch ook dat de machines er zijn?? Is er al een definitieve datum waarop de rotary uitgeleverd gaat worden?
Als de DAP 900 en de PRO het binnenwerk delen, dan zou ik vrij eenvoudig de PRO kunnen "ombouwen" naar een DAP 900? Ik hoef dan alleen het excentergewicht van de DAP 500 over te zetten naar de as van de PRO900, of gaat dit niet passen vanwege de as? (dit natuurlijk puur theoretisch want waarom zou ik met een DAP 500 en een PRO 900 in huis ineens behoefte hebben om de PRO900 om te tunen naar een DAP900?)

De foto's zijn gemaild en de machines staan nog in de fabriek. De eerste machines worden ingevlogen, want de boot komt pas 15 juni hier aan.

Naar verwachting met 1,5 a 2 weken eindelijk hier in huis.

Ombouwen is niet mogelijk, want zoals je al zegt is de as verschillend.
 
mk-us zei:
Ik haal mijzelf voor de verandering eens aan; waarom .... het is bijna 30/5 en het jeukt hier

1: mag Tim op antwoorden :grinning:
2: je bedoelt bij het pakket als je pre-order hebt gedaan, en waarom hier een Kompressor 6" bij zit en niet een gewone CCS 5,5", of is je vraag waarom een Kompressorpad in 6" is en niet als 5,5"?
3: al zouden de toeren per stand exact gelijk zijn, dan nog blijft de situatie dat de dap900 krachtiger is per stand. Hierdoor KAN het dus zijn dat je wellicht zelfs een standje lager kan werken. Maakt ook niet zoveel uit denk ik.
4: 110% JA! De 900 is ook geen monster hoor... :grinning: Exact gelijk, alleen net iets meer 'bite' zonder enig gevaar. :party:
 
- whoops, dacht dat het CC foto's waren en geen gemailde ( damn, trok een verkeerde conclusie, dacht dat er al wat bij CC headquarters stond ))

THX Tinus !
1 - uiteraard ;)
2 - wat betreft de padkeuze: was initieel bedoelt als kompressor vs ccs ( kompressors zijn eenmaal niet in 5.5" te verkrijgen )
( maat vind ik persoonlijk iets minder interessant maar wellicht dat een ander hier meer over wilt weten )
Heeft het te maken vanwege de extra kracht en dat je met de kompressors soepeler over de lak kan gaan zonder dat ie wegloopt ( zoals in eerdere testen over de kompressor naar voren kwam )
3 - zet 'm persoonlijk dus even in het zelfde hokje neer ( zat even te brainstormen ivm de kracht )
4 - pfiew, blijft het gelukkig toch een power-dap zonder rotary gevaren ( beter keer extra vragen dan later met een probleem foto hier komen toch )
 
Ik wacht eerst een review af.:)^ . In de zin van : overtuiging ( eerst zien dan geloven). Ik heb al een dapp 500 en de pro 900 is in aan tocht. Een dapp erbij zou leuk zijn ivm spot pads , dan hoef je telkens niet van backing plate te wisselen.
 
Harold-A1 zei:
ik wil graag wel een D-beugel voor op mijn dapV1


Harold, de V1 is soooo 2008.... :grinning:
Kan echt niet meer; schaam je....











p.s. maakt geen ruk uit welke versie je hebt: V1/V2/dap900 ---> ze werken allemaal goed :ja
 
twijfel twijfel ,

kan iemand de pro900 vergelijken met bijvoorbeeld de flex rotary, of de aeg pe150 rotary?

gezien de kogel door de kerk is, en hier een nieuwe machine komt (met toestemming van de vrouw)
 
Aron,

Je gaat een Rolls Royce met een Renault Megane vergelijken.... :no

Niemand kan de Pro900 (nog) vergelijken om de doodeenvoudige reden dat ie (nog) niet leverbaar is.

Qua vermogen, toerental is ie te vergelijken met de specificaties van een AEG, Flex, Festool, Metabo enz.

Ik heb zelf even met de Pro900 gewerkt en moet zeggen dat ie me niet tegen is gevallen. Het enige nadeel vindt ik persoonlijk, is de manier om het toerental te regelen.

Als ik de kans krijg, dan wil ik de Pro900 best testen samen met de Festool. :ja
 
@patrick.

heb je reply ff gemist.

ja, er zit een groot prijsverschil in, en natuurlijk zit er niet dezelfde elektronica in..

ik twijfelde nog tussen een pro en een flex/aeg.

mocht ik de pro een keer in handen krijgen, wil ik hem wel vergelijken met de aeg die morgen hier op de mat valt
 
Dat lijkt er wel op, even afhankelijk van de Douane, misschien zelfs ietsje eerder! :party:

Let wel, de handleidingen zijn dan nog niet gereed, omdat er productfoto's gemaakt moeten worden van de machines.