• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's Professional Polish

Ron207

Detailing rookie
2 jun 2008
92
0
Ik ben aan het zoeken naar een middel om mijn uitlaatsierstuk schoon te krijgen en te houden. Mijn oog viel op dit product omdat het ook goed zou werken op andere oppervlakten als glas en (zachtere) kunststoffen en bovendien ook nog veilig zou zijn op lak. Hierdoor is het wellicht ook geschikt om de plastic verchroomde ringen rondom mijn mistlampen bij te houden.

Sla ik de plank nu volledig mis of is dit een geschikt product wat ik met een gerust hart kan aanschaffen en gebruiken? En dan de laatste vraag: Welke pad kan ik hier het best voor aanschaffen voor gebruik met de hand?

Ik heb al heel wat gelezen hier en ik hoop dat jullie mij willen helpen om weer iets wijzer te worden.

Bedankt alvast !
 
Je kan de Professional Polish inderdaad ook voor metalen gebruiken. Als je een handpad wilt gebruiken zou ik de oranje Euro Hand Pad daarvoor gebruiken. :star

Je kan het dus gerust gebruiken, er zitten geen gekke aggressieve stoffen in o.i.d. :no
 
Bedankt voor de snelle reactie Tim :)^

Blijft er bij mij alleen een nieuwe vraag over.

Oranje Euro hand pad? en kan ik die dan ook voor andere oppervlakten gebruiken?
 
Ik denk dat Tim deze bedoelt:

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Orange_Light_Cutting_CSS_Euro_Foam_Hand_Polish_Applicator_EUR-APP-OR_100980

Groet, Peter
 
Dezelfde als ik in het andere draadje bedoel?

https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=1154
 
Dat is inderdaad de handpad. Handig voor kleine lakcorrecties als je geen zin hebt om de machine erbij te pakken.

Er is ook nog een zachtere handpad voor waxen, sealents, glaze enz. enz.
 
Ik heb erg goede ervaringen met Mother's metal polish...
M'n eindstukken van de A8 glimmen 'as een peerdekeutel in 't duuster' zeggen ze in Groningen...
 
Het mooie lijkt mij dat de poorboys wat multifunctioneler is als een MetalPolish en aangezien ik maar een bescheiden sierstukje heb leek me dit een aardige optie.
 
Weet je wat! Ik ga zometeen met de Powerball en de Pro Polish mijn uitlaten doen. De andere kant doe ik dan met de Mothers.

Ik hoop het dan vandaag te kunnen posten. Ik kom erop terug!
 
Ben benieuwd heb vanochtend de powerball mini besteld, mag binnenkort een motorruimte doen met veel metaal
 
Ik heb het zojuist getest en het viel met zeker niet tegen!

Links heb ik de Professional Polish gebruikt. Ging prima, nadeel is wat dunner:
links1.jpg

links2.jpg


Rechts heb ik de Mothers Mag & Alu polish gebruikt. Ging ook goed, nadeel is minder veelzijdig:
rechts1.jpg

rechts2.jpg


Mijn tips van mijn uitlaat zijn zowieso van slechte kwaliteit. Er zitten veel onregelmatigheden in. :sob:
 
Staalwol helpt wel, maar ik wil eigenlijk nieuwe tips hebben. Die dingen moeten gewoon van goede kwaliteit zijn op zo'n auto.

We krijgen nog kleinere powerballs binnenkort, met een cuttingfoam erop!! :party:
 
En deze zouden dan geschikt zijn voor binnen in de uitlaat..?

Zoiets zou ik me ook moet aanschaffen ,maar de Mini PowerB. die je nu in de shop hebt is te groot lijkt me..?
 
Dat ze die R8 toch niet beter maken het klinkt leuk maar haalt het toch niet helemaal bij een mooie 430.
Veelzijdig product
 
B.K. zei:
En deze zouden dan geschikt zijn voor binnen in de uitlaat..?

Zoiets zou ik me ook moet aanschaffen ,maar de Mini PowerB. die je nu in de shop hebt is te groot lijkt me..?

De Powerball Mini past er wel in hoor, tenminste in mijn eindstukken wel. Maar het foam is wat aan de zachte kant daarvoor. We krijgen dus kleinere met harder schuim.

Ik ben zelf ontzettend benieuwd!
 
Vorige week heb ik nog eens met de professional polish gewerkt. Mijn motorkap wou ik gewoon snel opfrissen, die was nog niet zo lang geleden gepolijst, maar ik wou een nieuwe waxlaag leggen en uittesten hoe lang 1 laagje Natty's het bij dit weer doet en hoe lang het blijft.
Daarom een groene LC pad gebruikt icm de professional polish. Doordat het product zo lopend is wist ik niet goed hoeveel product ik moest gebruiken en al gauw merkte ik dat ik veel te veel gebruikte, de pad was verzadigd en opeens lag heel mijn motorkap vol spetters. Een typisch geval van te snel te willen werken en moe zijn van het eerdere polijstwerk.

Maar goed, ik "begrijp" dit product nog niet zo goed. Hoeveel product zou je moeten gebruiken en hoe zie je wanneer je mag stoppen met het te verwerken? Op welke snelheid zou je dit product moeten gebruiken? Omdat ik de lak gewoon wat wou opfrissen om een propere ondergrond te hebben vroeg ik me ook af of ik me moet beperken tot een klein oppervlak zoals bij het echte polijstwerk, of dat ik toch een iets groter oppervlak ineens mag doen...

Iemand nuttige tips? ;)