• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 928 MY1988 Black 8 cyl.

FiveCX-5

Detailing addict
16 dec 2008
883
65
73
Leiderdorp
In tegenstelling tot eerder berichtgeving ging het vandaag niet om een zwarte Porsche 911 Carrera, maar om een zwarte Porsche 928 uit 1988 ! Tegenwoordig weten eigenaren niet eens meer in wat voor auto ze rijden ! :D: (ik kreeg echt door dat het een 911 betrof ! lachen......)
Maar goed om 09.00 uur begonnen en om 17.45 uur geeindigd !
Wassen en kleien met Meg`s CC en LT 1:1
Testspot met witte LC en SSR 2,5 deed niets, dus keiharde lak op de 928 !
oranje LC en SSR 3 dan maar, warempel dat ging goed (alleen het dak en motorkap, zijkanten met witte LC en SSR2.5 (alles nabewerkt met rotary en M80)
Blackhole PB wat een lekker spul is dat !
Banden: Endurance Tyre Gel
Velgen: Rimwax
Trims en spoilers (voor en achter): PB Trimrestorer
Als laatste de kers op de taart : Clearkote Carnauba USA, dit is een toppertje op wax gebied !

Wassen:

IMG_3827.jpg

IMG_3828.jpg

IMG_3829.jpg

IMG_3830.jpg


Lak was er slecht aan toe vooral het dak en motorkap !

IMG_3832.jpg

IMG_3833.jpg


Spoiler erg dof:

IMG_3834.jpg


Maar zo heb ik hem gekregen !(niet in die volgorde, maar later)

IMG_3863.jpg


Kleien:

IMG_3837.jpg

IMG_3836.jpg


Geknipt en gekleid :

IMG_3838.jpg


Testspot met SSR2.5 en SSR3 (resp.wit LC en oranje LC)

IMG_3839.jpg

IMG_3840.jpg


Links SSR 2.5 rechts naast lichtgrijze lijn (diagonaal) SSR3:

IMG_3841.jpg


Begint er al op te lijken : (reeds nabewerkt met M80)

IMG_3842.jpg

IMG_3844.jpg


Ach ja, het blijft leuk :

IMG_3848.jpg


Daarna de hele koets in de PB Blackhole (per deel uiteraard)

IMG_3852.jpg

IMG_3853.jpg

IMG_3854.jpg


Pain in the Ass !!!! (daar zaten er meerdere van in de lak !)

IMG_3855.jpg


Als laatste de Clearkote Carnauba USA wax ! (perfect te verwerken en maar een klein beetje is voldoende :

IMG_3858.jpg


KLaar (niet zoveel foto`s daar het buiten begon te regenen !)

IMG_3859.jpg

IMG_3866.jpg

IMG_3868.jpg

IMG_3870.jpg


(ja,ja de ramen moesten nog !)

IMG_3864.jpg

IMG_3865.jpg

IMG_3871.jpg


Bedankt voor `t lezen ;)
 
Mooi gedaan scenic. Ondanks die hardcore beschadigingen wel een verschrikkelijk dankbaar project zo te zien. Wat zal die eingenaar blij geweest zijn dat hij bij jou is langs gegaan voor deze klus.
Grappig. Je bent woonachtig in Leiderdorp, maar lijkt wel alsof die werkplek bij mij in Nieuw Vennep is? (Of lijken alle industrieterreinen op elkaar?). Als dat zo is, dan is het jammer dat ik het niet wist, want had ik vanmiddag graag even komen kijken en kwijlen.
Aficior
 
Mooi resultaat! :ja
De Black Hole ligt er precies wel dik op, zoals een wax?
Normaal werk je de Black Hole eigenlijk "weg" met je machine en laat je hem daarna "hazen"...:roll
 
@dannydehert
Volgens mij aan de vegen te zien is het duidelijk dat Scenic het met de hand heeft aangebracht en niet DAP-inaal, ik bedoel machinaal met de DAP.
Ga dat toch ook eens machinaal doen Danny.
En het uitwrijven? Doe jij dat dan ook machinaal of met de hand met een microfiber doek? (Ik ben benieuwd of je bij machinaal uitwrijven met van die bonnets een nog beter resultaat kunt behalen.
 
Ten eerste, mooi geworden!

Over de dikke laag Black Hole, viel mij ook op! Ik breng het zelf veel dunner aan en verwerk het op stand 4 van de DAP zodat het mooi 'vaseline-achtig' opdroogt. Daarna laten hazen (dan komt de witte waas ook weer een beetje terug) en afnemen.
 
Mooi resultaat! En wat vind ik dit toch een fraaie auto! Zeker met die V8 erin (hadden ook wel plaatjes van bij gemogen ;))
 
Porsche 928, altijd mijn favo geweest :heart_eyes: B.t.w. een 928 heeft altijd een V8 en roesten niet omdat de carrosserie verzinkt is en de overige delen van kunststof zijn. Deze auto was zijn tijd erg ver vooruit.
 
Mooie bak geworden eigenaar zal wel heel blij zijn geweest

928 is jaren onderschat, maar begint nu weer in te komen, mensen beginnen ze te waarderen.
Waren idd de tijd ver voorruit: De motorkap, voorschermen en deuren zijn van aluminium. De carrosserie is geheel verzinkt, de voorbumper, de achterbumper en de dorpelafscherming zijn van kunststof
 
Aficior zei:
Mooi gedaan scenic. Ondanks die hardcore beschadigingen wel een verschrikkelijk dankbaar project zo te zien. Wat zal die eingenaar blij geweest zijn dat hij bij jou is langs gegaan voor deze klus.
Grappig. Je bent woonachtig in Leiderdorp, maar lijkt wel alsof die werkplek bij mij in Nieuw Vennep is? (Of lijken alle industrieterreinen op elkaar?). Als dat zo is, dan is het jammer dat ik het niet wist, want had ik vanmiddag graag even komen kijken en kwijlen.
Aficior

Goed gezien Aficior ! Inderdaad het industrieterreintje achter gebouw LEON. Een kwartiertje rijden vanuit Leiderdorp (peanuts !) ;)
 
markprinsen zei:
Ten eerste, mooi geworden!

Over de dikke laag Black Hole, viel mij ook op! Ik breng het zelf veel dunner aan en verwerk het op stand 4 van de DAP zodat het mooi 'vaseline-achtig' opdroogt. Daarna laten hazen (dan komt de witte waas ook weer een beetje terug) en afnemen.


Mark, die laag Blackhole was niet zo dik als de foto doet geloven; heb de PB met de hand aangebracht en per plaatdeel even laten "hazen" Tjonge wat is dat een lekkker spul om uit te wrijven ! Ook behoorlijk wat diepte in de lak gekregen daardoor. Waarschijnlijk helpt dit alleen bij donkere lakken. De Clearkote Moose ging op identieke manier. Een fantastische carnauba op zwart ! De lak voelde gladder aan als met de M16.
 
Stoere kar, zeer ondergewaardeerd. En het resultaat mag er zijn. :)^
Misschien dat de Monello's nog een iets strakker resultaat zouden hebben?

Is er een product waarmee je die wax kan vergelijken?
 
Beste Scenic,
Dank voor je reactie waar je tover-shed is. Ik had al een afdruk van de foto gemaakt om van de week eens rond te rijden om te kijken of ik de plek zou herkennen. Vanuit jouw woonplaats inderdaad zonder files geen moeite. Voor mij denk ik een minuut of vijf en dan komt dat nog doordat er 1-stuks verkeerslicht tussen mijn huis en jouw tover-shed zit.

Ik denk dat ik stiekum eens kom kijken als ik weet dat je bezig bent. Effe mekaar begroeten en natuurlijk de kwijl-klieren weer eens aan het werk zetten.

Met vriendelijke groet,
Aficior
 
Voor markprinsen:
Je schrijft hierboven dat je de PB BlackHole aan brengt met de DAP op standje 4.
Welke kleur pad gebruik je daar dan bij? Moet een zachte zijn, want polijsten heb je dan al gedaan.
Of kan ik gewoon experimenteren met de zwart, blauw, rood of goud om te kijken wat mooiste effect geeft?
Aficior
 
indd een zachte,
ik zou hem op zwart of rood doen (en dan het liefst rood)
blauw gebruik ik alleen om te finishen op hele zachte lakken.
zwart om te finishen met bijvoorbeeld monello finale.
rood om iets aan te brengen (in dit geval blackhole)
en goud om te waxen.
 
Mensen, bedankt voor alle reacties ! Leuk ! Wat betreft aanbrengen Blackhole kan je gewoon volstaan met de hand en bijvoorbeeld een paarse Meg`s pad (rondje) of de excenter en een zwarte wafelpad van 3M of LC. Werkt perfect ! Ik ga gewoon voor met de hand, dan weet je precies de kleine hoekjes mee te nemen.

@DKBM : Vergelijkbare Carnauba`s (qua verwerking) ben ik nog niet tegengekomen, maar ik vermoed dat een Natty`s paste wax, een Collinite of een Pete`s 53 in de buurt komen ! De Monello`s Inizio,Mezzo en Finale ga ik ook nog testen !