• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche Panamera 4S in Frozen Grey (mat grijs van BMW) nu met foto's

O sorry. Ik geb een huis in Apeldoorn en woon ook gedeeltes van het jaar in Treviso (italie). Dubbeke residentie dus, verder niets spannends.
 
Opaque werkt goed, dat heb ik meermaals mogen horen, maar wij hebben uitstekende alternatieven.

Als je Professional Polish van Poorboy's pakt als cleaner, samen met een zachte pad, dan werkt dat ook uitstekend.

Beschermen met Reload van Carpro of Supernatural van Dodo Juice en je bent klaar.

Wassen zou ik doen met Born to be Mild van Dodo Juice.

Het verbaast mij ook een beetje dat iedereen meteen Swissvax roept alleen omdat daar een sticker op zit voor matte lakken en folies. ;)

Het hoeft niet in te houden dat het dan ook beter is, net als dat duurder niet altijd beter hoeft te betekenen.

Een vergelijk:

Shampoo:

Dodo Juice Born to be Mild 500ml € 23,49 (goed voor 357 liter mengsel)
Swissvax Car Batch Opaque 470ml € 55,- (goed voor 500 liter mengsel)

Cleaner:

Poorboy's World Professional Polish 473ml € 18,99
Swissvax Pre-Cleaner Opaque 250ml € 35,-

Wax:

Dodo Juice Supernatural 200ml € 92,49
Swissvax Opaque Wax 200ml € 169,-

Alternatief een spray sealant:

CarPro Reload 400ml €19,99
 
Ah Robert, okee, nou dat is nog eens een heerlijke luxe. Rijd je dan ook met deze Panamera heen en weer tussen Italië en Nederland? Dan is het zeker raadzaam 'm goed te beschermen (ook de velgen!). Miscchien dat daar nog iemand een goed advies voor heeft?
 
Sow he mooi auto :)^ enne al 29, dan heb ik vast iets fout gedaan in mijn leven :D

voor de velgen zou ik de wheel wax nemen :ja
 
Robert4S zei:
Moet eerlijk zeggen dat ik de foto's niet geplaatst heb om mijn eigen ego te strelen maar omdat dit DE plek is waar ze een mooie lak(kleur) wel kunnen waarderen volgens mij!

dat doen we zeker ,^^
we zeuren misschien wel een beetje, maar we zijn allemaal jaloers op je bak.

zo'n mijn auto topic is er zeker!
dat kan onder subcatogarie "mijn projecten" of "mijn show-off"

@ Tim,
dankje dat je even bent gaan inhaken en duidelijkheid hebt geschept.
 
Dikke kleur. Wilde eerst ook voor deze kleur gaan in wrap,maar uiteindelijk voor andere tint gekozen.
Ik heb de Swissvax Opaque set. Ik heb alleen de shampoo al meerdere malen gebruikt. De wax wil ik in het voorjaar gaan gebruiken.

@Tim: voor matte lakken is er weinig te krijgen, dus vandaar dat je snel bij de Swissvax uitkomt. Ook via de zoekfunctie kom je weinig tegen.
 
Tim zei:
Het verbaast mij ook een beetje dat iedereen meteen Swissvax roept alleen omdat daar een sticker op zit voor matte lakken en folies. ;)
Dat heeft er mee te maken dat de grote groep die auto's gedaan hebben met matte folie / lak getest hebben en de Swissvax producten blijken goed te werken. Andere "gangbare" producten waren te vettig of lieten sporen achter. Jij zegt nu dat SN ook goed werkt maar dat is de eerste keer dat ik daar icm matte folie/lak iets over lees. Ik kan het ook niet op t forum terug vinden, dus dit is goed nieuws :)^

Op DW is er ook een hoop langs gekomen en ook daar gaat 90% voor Swissvax icm mat, denk dat daarom de meeste Swissvax roepen. Ik heb nog nooit met matte lakken gewerkt dus kan er verder weinig zinnigs over vertellen helaash.

Mooie Porsche moet ik zeggen, vind alleen de kleur op de foto's niet spannend maar ben benieuwd naar je foto's met de spiegelreflex.
 
Goedenavond heren,

Allereerst wilde ik graag iedereen die tips of ideeen heeft gegeven erg bedanken. Ten tweede bedankt voor de complimenten. Ik hoop dat ik met betere foto's ook de iets minder positieve lezers kan overtuigen (niet dat dit mijn doel is hoor!).
Inmiddels is me het een en ander duidelijk geworden en weet ik welke produkten ik ga bestellen. Vooral de uitgebreide reaktie van Tim was erg nuttig.

Ik had begrepen dat de mensen hier het wel leuk vinden als ik ook wat andere foto's van de auto plaats dus zal hiervoor een topic openen in de 'show-off' sectie.

Nogmaals iedereen bedankt en tot snel!

Gr. Robert
 
Geweldig, alles in proportie wat mij betreft !

Product keuze, zie hierboven.

Maar DE vraag, waarom heb je hem laten spuiten en niet laten wrappen?
 
B.K. zei:
Geweldig, alles in proportie wat mij betreft !

Product keuze, zie hierboven.

Maar DE vraag, waarom heb je hem laten spuiten en niet laten wrappen?


Hahaha, die vraag wordt me vaak gesteld. Ik wilde altijd al een matte auto. Heb hiervoor verschillende mooie auto's gehad (X5, Q7, Cayenne, Cooper S) maar het nooit gedaan/gedurft. Toen ik mijn auto kocht met 3000 km op de teller, zat deze al vol met swirls. Nu weet ik dat die met een full detail waarschijnlijk wel weg zouden gaan, maar er waren nog een aantal zaken. Ik vind de Panamera in het zwart erg elegant en ik ben altijd een beetje op zoek naar de sportieve/stoere versie van een auto.

Onder mijn Cayenne zaten 22'', onder mijn Q7 21'', mijn Cooper S was een Works uitvoering etc... De Panamera moest en zou mooie zwarte velgen krijgen, andere remmen, nieuwe uitlaat, zwarte raamomlijsting etc... Gezien het feit dat het meeste dus spuitwerk betrof heb ik met mijn beste maat (de eigenaar van het bedrijf die mijn auto heeft gespoten) de verschillende opties bekeken. Zijn cayenne had hij net matzwart gespoten en dat wilde ik dus niet. Het moest dus een andere kleur worden. Toen heb ik diverse offertes aangevraagte bij gerenomeerde wrappers in Nederland en mijn maat kon mijn Panamera in welke kleur dan ook spuiten, voor minder dan het wrappen.

Zodoende is hij in 9 dagen volledig gespoten en loop ik geen enkele risicos op het loslaten of iets dergelijks van de 3M wraps. Denk ook dat een wrap niet in de buurt komt van een volledige spuitbeurt. Aan mijn auto is op geen enkeel manier te zien dat hij eerst zwart was. Niet eens onder de motorkap.

Ik geef toe, 9 van de 10 personen zou voor een wrap gekozen hebben maar ik wou dat het zo af-fabriek mogelijk zou zijn, vandaar!
 
Geen probleem, en ik begrijp je keuze ook. Toegegeven zal dit ook een duurzamere optie zijn. Uiteraard ook hier zonder loskomende hoekjes. :cool:
 
B.K. zei:
Geen probleem, en ik begrijp je keuze ook. Toegegeven zal dit ook een duurzamere optie zijn. Uiteraard ook hier zonder loskomende hoekjes. :cool:

Ja inderdaad. Ookal is het me tot nu toe nog niet gelukt om een auto langer dan 1 jaar te houden...:schaam

Zie net dat je in Maaseik woont! Daar heb ik ook 2 jaar gewoond. In de Bleumerstraat. Erg leuk stadje!
 
Plaats hem hier ook maar :

Welkom terug.......wat is de reden om van een MPV (SUV) naar lager te gaan ? Rijd zelf vaak Cayenne (kleur wit)

https://forum.Carclean.com/cc_postst6261/Deel-2-Porsche-Cayenne-MY012008-wit.aspx
 
Na 3 SUV's wilde ik wel weer eens wat anders en inmiddels heb ik 2 kinderen en met mijn 2 meter plus ging dat op de achterbank niet helemaal goed. Toen gaan proefrijden in de nieuwe Cayenne maar die deed me niet zoveel. Na het proefrijden in de Panamera was ik verkocht en de binnenruimte is enorm.
 
Wat een beest van een auto is dat geworden.

Ik vroeg mij eigenlijk af heeft Porsche niet een eigen kleur?
Ferrari heeft het Ferrari Rood
Jaguar heeft het British Racing Green
 
Robert4S zei:
Zie net dat je in Maaseik woont! Daar heb ik ook 2 jaar gewoond. In de Bleumerstraat. Erg leuk stadje!

Haha, leuk :cool:, altijd welkom om dat beest eens even te komen showen als je in de buurt moest zijn (ooit)