Beste heren,
Ik heb mijn Panamera na 6000 km compleet laten spuiten en wel in het mat grijs/zilver.
Ik weet niet of de kleur frozen grey iemand iets zegt maar het is een gelimiteerde BMW kleur. Hij is exclusief gebruikt voor de gelimiteerde series van de M5 en M6 en wordt nu ook gebruikt op de nieuwe M3. Prachtige kleur die zonder zonlicht heel erg mat is (bijna grijze container grijs...) en in de zon bijna metallic/chroom lijkt. Erg moeilijk om goed te laten zien hoe speciaal de kleur is op foto's maar ik heb constant mensen om de auto heen staan die even aan de lak willen voelen of die ermee op de foto willen. Overigens enkel positieve reakties gehad. Het is dan ook 100% zeker dat er geen andere Panamera bestaat in deze kleur... Exclusiviteit ten top
Verder heb ik alle kleine onderdelen (grills, velgen, typeaanduidingen, diffuser etc.) in het hoogglanszwart laten spuiten om zo een mooi grijs/zwart contrast te creëren.
Nu was ik aardig op de hoogte (en in het bezit van de juiste spullen) hoe ik mijn metallic groen/zwarte Cayenne GTS moest onderhouden maar in de wereld van de matte lakkleuren ben ik absoluut een leek!
Ook ben ik op zoek naar een goede velgenwax aangezien de hoogglans zwarte jongens binnen een dag vol stof zitten.
Ik hoop dat iemand tips heeft (met namen van de te gebruiken producten alsjeblieft) en ik zal in ruil voor de info wat leuke foto's van de auto plaatsen...
Alvast bedankt voor de hulp en wat is dit toch een te gek forum!
Groeten en fijne avond Robert
Mijn auto bij aankoop:
Bekijk bijlage 42141
De M3 in de perfecte kleur:
Bekijk bijlage 42142
Ontleden en schuren:
Bekijk bijlage 42143
118 manuren...
Bekijk bijlage 42144
Bekijk bijlage 42145
Bekijk bijlage 42146
Eindresultaat:
Bekijk bijlage 42147
nog zonder de Techart uitlaat:
Bekijk bijlage 42148
Bekijk bijlage 42149
Bekijk bijlage 42150
Kortom mijn vraag is dus hoe de auto (uiteraard met de hand) het beste te wassen volgens jullie.
Nogmaals dank!