• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche Panamera 4S in Frozen Grey (mat grijs van BMW) nu met foto's

Robbedoes zei:
Wat een beest van een auto is dat geworden.

Ik vroeg mij eigenlijk af heeft Porsche niet een eigen kleur?
Ferrari heeft het Ferrari Rood
Jaguar heeft het British Racing Green


Jazeker, dat is GT Silber metallic............(in `t algemeen)
 
Prachtige auto en een bijzonder mooie kleur voor deze wagen. Complimenten voor de keuze.

Verder zou ik persoonlijk de tips van Tim omzetten in een bestelling. Keuze is dan alleen om het te laten bezorgen of zelf af te halen en meteen dat kanon even te laten zien in Carclean City. Kun je misschien meteen ook wat voorlichting krijgen met betrekking tot interieur verzorgings producten.

Off Topic.
Ik heb ook twee kinderen.
Ik wil ook een Panamera...
 
Robbedoes zei:
Jaguar heeft het British Racing Green

De oorsprong voor deze kleur is toch niet British?
Had dat niet iets te maken met de eerste GP die ooit in Groot Britannië werd gehouden? Dacht namelijk dat die in Ierland gehouden werd en dat daar de kleur groen vandaan kwam. Is later nooit meer aangepast en daarom heet het nu British Racing Green, maar laat dan volgens mij in Ierland niet horen.
 
De oorsprong en het gebruik van BRG uitputtend (en bijna geheel juist) beschreven op Wikipedia :-"

In feite zijn er vijf versies, de meest illustere is natuurlijk de Brooklands BRG (als op een van mijn Spitfires). :heart_eyes:
Vele Engelse automerken gebruikten meerdere tinten BRG, zo ook bijv. Austin Healey.
Van dat merk stamt ook de metalic groene kleur gebruikt voor de motor en versnellingsbak.
Zie de foto van de Aston Martin DBR9

Persoonlijk vond ik de Martini kleuren prima bij een Porsche passen

Hans
 
Bedankt Hans. Was weer eens leuk om te lezen. Ik wist overigens niet dat er vijf versies waren. Vind deze beschreven op Wiki wel erg aannemelijk moet ik zeggen.

On topic:
Hoe gaat het met die prachtige Porsche?
 
En Ferrari rood komt ook niet van Ferrari maar van Alfa Romeo ;)
Want daar zijn de uit ontstaan en die kleur is nooit veranderd, alhoewel, vroeger was het natuurlijk veel donkerder rood.

en omdat de Alfa's en Ferrari's toch al rood waren werd dit de Italiaanse race kleur.
 
Wat een super Coole bak! Ik woon ook in Apeldoorn (Osseveld), maar heb de auto hier helaas nog nooit gezien :-(

Ik ga de komende tijd eens opletten of ik je ergens zijn cruisen met deze uberge#%* Panamera.

Grtz Sander
 
Beste heren,

Ik heb mijn Panamera na 6000 km compleet laten spuiten en wel in het mat grijs/zilver.
Ik weet niet of de kleur frozen grey iemand iets zegt maar het is een gelimiteerde BMW kleur. Hij is exclusief gebruikt voor de gelimiteerde series van de M5 en M6 en wordt nu ook gebruikt op de nieuwe M3. Prachtige kleur die zonder zonlicht heel erg mat is (bijna grijze container grijs...) en in de zon bijna metallic/chroom lijkt. Erg moeilijk om goed te laten zien hoe speciaal de kleur is op foto's maar ik heb constant mensen om de auto heen staan die even aan de lak willen voelen of die ermee op de foto willen. Overigens enkel positieve reakties gehad. Het is dan ook 100% zeker dat er geen andere Panamera bestaat in deze kleur... Exclusiviteit ten top :party:

Verder heb ik alle kleine onderdelen (grills, velgen, typeaanduidingen, diffuser etc.) in het hoogglanszwart laten spuiten om zo een mooi grijs/zwart contrast te creëren.

Nu was ik aardig op de hoogte (en in het bezit van de juiste spullen) hoe ik mijn metallic groen/zwarte Cayenne GTS moest onderhouden maar in de wereld van de matte lakkleuren ben ik absoluut een leek!
Ook ben ik op zoek naar een goede velgenwax aangezien de hoogglans zwarte jongens binnen een dag vol stof zitten.

Ik hoop dat iemand tips heeft (met namen van de te gebruiken producten alsjeblieft) en ik zal in ruil voor de info wat leuke foto's van de auto plaatsen...:D

Alvast bedankt voor de hulp en wat is dit toch een te gek forum!

Groeten en fijne avond Robert

Mijn auto bij aankoop:

Bekijk bijlage 42141

De M3 in de perfecte kleur:

Bekijk bijlage 42142

Ontleden en schuren:

Bekijk bijlage 42143

118 manuren...

Bekijk bijlage 42144

Bekijk bijlage 42145

Bekijk bijlage 42146

Eindresultaat:

Bekijk bijlage 42147

nog zonder de Techart uitlaat:
Bekijk bijlage 42148

Bekijk bijlage 42149

Bekijk bijlage 42150


Kortom mijn vraag is dus hoe de auto (uiteraard met de hand) het beste te wassen volgens jullie.

Nogmaals dank!
Ik heb deze Porsche een jaar geleden gekocht . Heb er veel kosten aan gehad en hem daardoor vorige maand verkocht . De vorige eigenaar tussen u en mij was een beetje een boer en ging er anders mee om .
Nu mis ik de uitstraling zo en krijg vrijdag een nieuwe maar zou toch graag terug deze kleur willen . Waar heb je dit laten doen en wat waren de kosten voor het sluitwerk .
Gr Rick
 
Hij was 22 april 2011 voor het laatst online hier, dus het kan even duren voordat hij antwoord.
Volgens de openingspost is het blijkbaar de kleur frozen grey, een gelimiteerde BMW kleur. Hij is exclusief gebruikt voor de gelimiteerde series van de M5 en M6 en wordt ook gebruikt op de M3 in 2011.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: VincentK en RoyR
@Rick Apeldoorn - Welkom op het forum. Ik hoop dat Robert toevallig nog zijn meldingen heeft aanstaan zodat hij bericht krijgt van jouw bericht. Hij is inderdaad al zo'n 13 jaar niet meer actief.

@Pter - De eigenaar vóórdat Rick de auto overnam was dus iemand anders en blijkbaar een beetje een boer. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Pter
Gezien de Italiaanse platen op de foto's van de Porsche, denk ik ergens in Italië...
Maar dat is een gok natuurlijk.

Greetz Emiel
 
RickApeldoorn is slechts 3 minuten online geweest dus het zal wel Rick van Stippent zijn geweest die ff Apeldoorn moest hebben.
 
  • Grappig
Reactions: Panda Power
Hij was 22 april 2011 voor het laatst online hier, dus het kan even duren voordat hij antwoord.
Volgens de openingspost is het blijkbaar de kleur frozen grey, een gelimiteerde BMW kleur. Hij is exclusief gebruikt voor de gelimiteerde series van de M5 en M6 en wordt ook gebruikt op de M3 in 2011.
Inmiddels kun je de kleur krijgen op elke bmw (in ieder geval de i4, iX1) en is hij niet meer gelimiteerd.