• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Praktische wax op witte auto

ptie

Detailing addict
27 nov 2010
33
65
Hoi,

Al meer dan 2 jaar ben ik in het bezit van een witte Lexus IS-300h:

IMG_20190811_172351.jpg


Nu ben ik op zoek naar een wax waarbij het goed zichtbaar waar je bent geweest (naast de gebruikelijke wensen als goede prijs-kwaliteit verhouding, blijft lang zitten etc.)

Momenteel gebruik ik https://www.carclean.com/nl/dodo-juice-hard-candy-wax-panel-pot-30ml.html. Ik had gehoopt dat met de roze kleur de wax goed zichtbaar zou blijven alvorens deze uit te poetsen. Maar nee. De wax is zo slecht zichtbaar, dat je zelfs zou twijfelen of er überhaupt wax op de auto zit.

Daarvoor gebruikte ik https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-nattys-paste-wax-235ml.html. Deze Natty's was praktischer, maar ook niet ideaal op een witte auto.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt!
 
Edit: crap, verkeerde sub-forum. Misschien dat een mod dit onderwerp kan verplaatsen naar het juist board.
 
Ik lees even mee. Heb een zilveren is300h en gebruik na de nattys nu colinite. Erg lastig te zien met aanbrengen én afnemen.
 
Ik denk dat alle waxen vrij lastig te zien zijn op lichte kleuren. ;) Je smeert het natuurlijk flinterdun en bijna onzichtbaar.

Ik meen wel te herinneren dat er waxen zijn die een donker residu achter laten, maar volgens mij is dat meer een gimmick.

Bij het smeren simpelweg goed kijken, vanuit meerdere hoeken en/of met een lampje erbij is voor mij meestal wel voldoende om het goed te checken. Feit blijft dat het op lichte kleuren lastig is.
 
Dank allen! Geloof me, ik ga heel methodisch te werk, en werk paneel voor paneel af. Niettemin blijft de wax nauwelijks zichtbaar. In welke hoek ik er ook naar kijk. Misschien inderdaad een lampje gebruiken.