• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pre-droog producten

racers_elite

Detailing rookie
17 jan 2015
27
0
36
iemand hier ervaring mee?

ik heb het op producten zoals

ammo hydrate
chemical guys afterwash
(mijn excuses als deze namen een regel verbreken)

producten die moeten dienen om tussen net voor het drogen de mf of wagen mee in te spuiten
om minder wrijving te veroorzaken tijdens het afdrogen en zo dus minder kans op marring te hebben

zover ik weet is ammo hiermee op de markt gekomen,
en cg is blijkbaar niets waard
verder heb ik er zelf nul ervaring mee

nu vraag ik me af dat er nog merken zijn die hier een variant van hebben?
en geloven jullie hierin?

ik vind de theorie hierachter wel ergens op slaan

Ammo ken ik niet, ik betwijfel sterk of zij daarmee op de markt zijn gekomen.

Dodo Juice heeft Time to Dry en dat werkt erg goed! Reduceert de kans op swirls, breekt kalk af en breekt beading tijdelijk af. Heel fijn product.

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Time_to_Dry_250ml_DJTD250_101238

Hey bedankt

toch eens bekijken om eventueel te testen
Hoewel dit me eerder iets lijkt voor auto's zonder waxlaag e.d.

FYI ammo is de productlijn van een bekende amerikaanse detailer ammonyc
productlijn ontwikkeld met zijn vrouw die chemicus is. Je moet hem eens checken op youtube

Larry is een prima kerel, veel leerzame filmpjes, zeker voor een beginner. Soms iets teveel blabla, maar dat zal wel amerikaans zijn. Ik betwijfel net als Tim of hydrate echt zo uniek is, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon een spray wax is.

Geen ervaring met T2D, maar Gyeon Cure werkt hiervoor ook bijzonder goed. Van Car Chem heb je Rinse Aid, dat zou ook moeten helpen.

Ja Ammo als merk ken ik wel, maar de Hydrate niet.

Time 2 Dry is natuurlijk gewoon een detailer spray. Maar het zit dan tussen een detailer en clay lube in qua glijvermogen en in T2D zit een toevoeging om kalk op te lossen zodat je minder vlekjes overhoudt.