• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleemoplossing VW dealer

bastib

Detailing rookie
18 mrt 2010
2
0
Hoi allemaal,

Als nieuweling heb ik een tijdje op het forum gekeken ivm nieuwe auto's en poetsen, maar ik kon niet precies het antwoord op mijn vraag vinden.

Mijn moeder heeft haar nieuwe VW polo sinds half januari en heeft er tot nu toe ongeveeer 800 km mee gereden. Het gaat om een donkerblauwe "shadowblue metallic". Sinds het begin heeft de kat er een paar x overheen gelopen en zijn er krassen ontstaan. Daarnaast zit de gehele auto vanaf het begin vol hologrammen en swirls. De dealer vond dit ook wel erg veel en bizarre en heeft daarom iemand van PON laten komen. Die gaf aan dat dit "normaal" was en dat het gewoon invloed van buitenaf betrof. In de showroom viel trouwens op dat alle nieuwe auto's last hadden van hologrammen (dus misschien zijn de poetsers van de garage niet bijster goed?).

Als tegemoetkoming wil de dealer een "teflonbehandeling" aan de auto laten verrichten. Deze behandeling moet dan ieder jaar (in totaal 3 jaar) worden uitgevoerd en kost volgens de dealer normaal 400 Euro. De dealer wil de helft (200 Euro) van de kosten op zich nemen.

Is dit de juiste behandeling voor een nieuwe auto en zijn de kosten redelijk?

Alvast bedankt voor jullie info!

Groeten Bastian

ps: de auto heeft voor aflevering een maand bij de dealer op het terrein gestaan. Ik weet niet of dat invloed heeft gehad op de lak?
 
nee, dit is niet de normale gang van zaken.

dealers zijn niet zo bijster oplettend, als het om de staat van de lak gaat!

als elke auto in de showroom hier last van heeft, geeft dit wel aan, hoe de poetser van die auto's is, erg slecht dus.

die teflon behandeling is nonsens, en is absoluut niet de 400, of zelfs 200 euro waard, ook dat dit een jaar of langer erop blijft zitten is absolute flauwe kul, ik snap niet dat dealers dit nog aansmeren.

die 200 euro kan je beter investeren in een dap500 en aanverwanten, daarmee heb je in een handomdraai de auto beter als dat de vw poetser het kan/doet, en als je dit vervolgens topt met een goede sealant en wax, heb je ook een heel lang houdende beschermlaag!

die 200 euro kan je naar mijn inziens veel beter besteden aan een goede shampoo+kleikit+dap raffini pakket, en een aantal goede doeken! dit zal iets meer kosten, maar je zal hier ook veel langer plezier van hebben, plus je kan je hele wagenpark er mee doen.
 
+1.
Inderdaad zelf doen. En dan natuurlijk een bezoekje aan die dealer brengen wanneer je klaar bent met het werk. Kan hij zien hoe zijn auto's er uit KUNNEN zien.
Je zou meteen ook eens kunnen vragen of je de middelen en apparaten mag bekijken waarmee de auto's tot op dit moment worden behandeld.
Ik denk dat het een combinatie van vuile apparatuur is die slecht wordt gebruikt.

Stel een lijst op van producten die je nodig denkt te hebben. Presenteer die kosten aan de dealer en beter nog, vraag of je bij hem in de garage aan de slag mag met de auto van je moeder. Kan hij zien dat je niets vreemds doet, alleen bijzonder secuur werkt en mooie resultaten oplevert. (Wie weet huurt hij jou daarna nog eens in??).
Misschien moet je voorstellen het bedrag boven de EUR 200 zelf bij te leggen, want dan kun je vermoedelijk nog jaren de nieuwe auto van je moeder in perfecte staat houden.
Benieuwd hoe dit af loopt,
Aficior
 
Hoi allemaal,

Dank voor de reacties. Nog even ter verduidelijking, de dealer gaf aan dat er 3x een teflonbehandeling nodig was (ieder jaar 1) en dat het dan wel mee zou vallen met krassen etc. Ik zal me hier in het forum eens verdiepen wat voor pakket we aan moeten schaffen om zelf tot wél een mooi resultaat te komen. Qua plek om te poetsen geen probleem mn ouders hebben een schuur van 12 bij 6 meter. De kosten kunnen we idd mooi verdelen over de andere auto's die ze hebben (Nissan Almera Tino, Audi A6, Citroen CX prestige)

Ik vraag me alleen af of we wel zelf er aan moeten beginnen, ik bedoel krijg je dan niet van de dealer tegengeworpen dat je zelf bent gaan hobbyen? En is de lak nu al genoeg uitgehard dat je hem kan behandelen?

Aan de andere kant, heb er nu al helemaal zin om zelf aan de slag te gaan! Als je iets voor jezelf doet stop je er natuurlijk nog wat meer aandacht in en ben je misschien nauwkeuriger/mierenneukeriger dan iemand die het gewoon als opdracht heeft gekregen?!

Thanks allemaal!

Groeten Bastian
 
Gewoon lekker zelf aan beginnen.
Maak je maar geen zorgen over uitharden, je zei ook al dat ie 3 maanden op het terrein heeft gestaan dus dat zit wel goed.
Ikzelf werk ook vaak met de leus: Als je het goed wil doen, moet je het zelf doen!

Groetjes Martijn.

Ps. Hoorde ik daar: CX Prestige?? FOTO'S!!!!!
 
Mocht je eens willen proberen om met een DAP te werken (wat erg eenvoudig is) dan mag je die van mij best lenen. Zo krijg je een beetje feeling met de spullen en kan je kijken wat je aan wilt gaan schaffen. Ik heb destijds het Rafini pakket aangeschaft.
Ik heb het zelfde ongeveer gehad met een dealer hier in de buurt. Niet met mijn auto gelukkig want die laat ik niet door hun door de wasstraat halen of poetsen. Ik was daar voor wat korte VAG-com uitleg en zag toen een auto vol swirls staan. Deze heb ik een stukje behandeld om het resultaat te zien. Ze vonden het verbazingwekkend allemaal.
 
je hebt de drive al helemaal te pakken, en er zin in..
keuze is dan heel snel gemaakt.. helemaal omdat je al zegt, meerdere auto's te kunnen doen!

ja, je kan het zeker! zoals een engelsman of amerikaan zei: jou have to be an idiot, the size of chernobyl, if you do damage with a machine like this.

de eerste keer dappen is hooguit iets vreemd, maar bekijk eens wat video's, of schrijf je in voor 1 van de clinics (echt een aanrader)!

zo een teflon shit laag slaat nergens op..
enigste wat hun doen, is die laag erop knallen, 1 keer per jaar, maar die laag houdt helemaal geen jaar!

plus elk kleine krasje e.d. kan je ook met de dap te lijf, en ik heb er al behoorlijke krassen mee weg gepoetst (paaltje gepakt)
 
aron225 zei:
zo een teflon shit laag slaat nergens op..
enigste wat hun doen, is die laag erop knallen, 1 keer per jaar, maar die laag houdt helemaal geen jaar!

Er zijn mensen die zo'n laag wel wat vinden, dus om het nu meteen zo te noemen :p En ze knallen die laag er niet op, ze polijsten eerst de auto en brengen dan de laag aan.

Zo'n laag is niets meer of minder dan een langhoudende sealant, die na een jaar weer bijgewerkt wordt. Maar claims zoals minder krassen door zo'n laag o.i.d. zijn niet waar. Het wassen van de auto gaat wel iets makkelijker omdat het vuil minder goed kan hechten, maar daarentegen kun je zelf niets meer doen aan de lak. Zo'n laag is dus voor luie mensen ;)
 
ik denk dat de discussie over teflon, en dergelijke (vermoedelijke flon 4000) lagen echt niet doen wat ze beloven.
vandaar mijn conclusie..
maar mijn buurman heeft toevallig 2 weken geleden een toyota prius gekocht, ding ziet er uit om te huilen, en dus ga ik wederom kijken, hoelang zo een laag houdt..
leuk, omdat zijn zoon's auto, in de wolfgang dgps staat, al een ruime maand.. ben benieuwd wie de strijd zal winnen
 
aron225 zei:
ik denk dat de discussie over teflon, en dergelijke (vermoedelijke flon 4000) lagen echt niet doen wat ze beloven.
vandaar mijn conclusie..

Prima, mee eensch... maar kies je woorden wat genuanceerder ;) Noem het niet meteen een shit laag. Onderbouw ook je mening. :)^
 
Met een laag peop ziet het er ook ineens HEEL anders uit, en zie je de swirls ook niet meer door de 'fillers'... :grinning:

dus toch een shit-laag... ]d~^
 
Dus de conclusie van al het bovenstaande: spaar je geld uit bij de dealer en doe een paar goede bestellingen bij Carclean.
Hierdoor heb je zelf langer plezier van de auto, en je hebt meteen de spullen om de andere auto's te behandelen :-b :grinning:
 
En wanneer het topic-starter Bastian lukt om een deel van zijn investering ook nog te laten financieren door de garagist, dan komt hij nog eens helemaal goed weg.
Zou er wel bij willen zijn, wanneer hij over een week of drie met die auto van zijn moeder naar die dealer rijdt, om even te tonen hoe het zou moeten zijn.
Lijkt me leuk om die auto dan naast de nieuwe exemplaren in de showroom te zien staan.

@ Bastian.
Lak nu bewerken is geen enkel probleem hoor! De lak is in de fabriek uitgehard onder invloed van temperatuur en heeft nu ook nog eens reeds enkele maanden in het koude NL kunnen ademen, dus jij kunt er tegenaan.

Weet effe niet meer waar je woont, maar je zou zelfs nog naar CCC (CarCleanCity) kunnen afreizen voor een persoonlijk advies m.b.t. die auto. Van te voren even bellen, en dan houden ze rekening met je komst.

Succes nogmaals,
Aficior
 
Zelf heb ik ook een nieuwe polo gekocht. En op de eerste dag na de onthulling viel me al meteen op dat er swirls in de lak zaten. Later overdag gewassen en 2 ingebrande vogelpoep vlekken tegengekomen. Daarna nog resten van de transportlaag tegengekomen op de achterklep en onderaan de deuren (een soort van paarse spikkels) en er zaten nog plakresten van de stootstrips die er voor transport op worden geplakt.

Nu ben ik (net als vele hier) wel aardig 'pietje precies' als het om de staat van de lak gaat. Als je terug gaat blijft het toch een welles/nietes verhaal. Ik ga dan ook gewoon lekker zelf aan de slag. Dan weet je wat erop zit, heb je er wellicht nog plezier aan en dan weet je zeker dat het 100% goed is.

Succes ermee. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Gr,
Vincent