• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen met Mothers Powerball. Doe ik iets fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nijssen

Detailing rookie
17 feb 2009
104
0
Vandaag de Powerball in goede orde ontvangen en vanavond in het donker gelijk de proef op de som genomen.
De velg is een zwart gelakte velg, met een gepolijste rand (zat voorheen blanke lak op, heb ik professioneel laten verwijderen en polijsten).

Het volgende heb ik gedaan:

1 Velgrand schoongemaakt met een microfibre doek en wat Quick Detailer.
2 Quick Detailer vernevelt over de Powerball.
3 Powerball in de boormachine gezet en ingesteld op 'met de klok meedraaien'. Het eerste euvel daardoor was al dat de Powerball zichzelf weer losdraaide uit de boormachine dus heb hem toch andersom laten draaien.
4 Velgrand ingesmeert met Meguiars All Metal Polish mbv een applicator pad. Vervolgens op een lage stand begonnen en de snelheid opgevoerd.
5 De Powerball werd redelijk zwart (wat dus een goed teken is) en heb toen met wat Quick Detailer en een microfibre doek het restand AMP weggeveegd.

De velgrand is wel redelijk vrij van krasjes e.d. maar ook dof. Het lijkt onder een bepaalde hoek net melk-achtig cq ondoorzichtig. Onder een andere hoek valt dit minder op.

Ik heb daarna stap 4 en 5 herhaald met Belgom ALU om te kijken of dit uitmaakte maar dat was niet het geval.

Wat doe ik fout en hoe los ik dit op? Kan het met het weer te maken hebben? Bedien ik de Powerball niet juist?

Ik zou wel de gelakte delen afplakken!
Misschien dat nabewerken met een milder product zoals de Poorboy's Professional Polish een oplossing is?

@ Dibbuz:

Dat komt wel goed, maar bedankt voor de ti

@ Tim:

AMP is toch self-abrasive? Hoe lang dien je de AMP te bewerken? Kan het helpen door te beginnen op een hoog toerental?

Normaal moet de AMP toch mooi eindigen ,dus ik zou ook iets langer doorwerken.

Hebben we het over een accu boormachine of een normaal..?

Mijn ervaring met AMP en powerball, bij een aluminium velg is: redelijk veel druk uitoefenen en zoals eerder gezegd het product iets langer doorwerken denk ik.

Succes

@ B.K.:

Het is een draadloze Makita accuschroefboormachine met vers opgeladen accus. De kracht kan die wel geven.

@ hendrik:

Thnx voor de tips

Een schroefboormachine op accu's kan niet zoveel toeren maken als een electrische boormachine

Oke, dat maakt dus wel een wezenlijk verschil?
We hebben iig ook een "echte" boormachine. Gaan we die maar ff proberen.

Even herhalen:

- langer doorwerken
- meer druk
- hogere toeren
- geen accuschroefboormachine

En echt niet vergeten af te plakken (meerdere lagen) als je er tegenaankomt ga je er zo doorheen vooral als je met hoge toeren werkt.

Dibbuz zei:
En echt niet vergeten af te plakken (meerdere lagen) als je er tegenaankomt ga je er zo doorheen vooral als je met hoge toeren werkt.
^^^^ Inderdaad..!

Nu juist niet meer druk zetten ,gewoon rustig op je gemak. De korrel gaat wat makkelijker afbreken met hoge toeren. Er onstaat ook meer hitte ,let dus op en vergeet die tape niet. Langer doorwerken ,maar ook niet droogwerken.

tijdje geleden mijn uitlaten gedaan. begonnen met makita accu-schroefmachine,merkte al snel dat deze niet genoeg toeren maakte,toen m'n boormachine erbij genomen en op vol toeren laten draaien. ze blonken weer als nieuw!

Thnx voor de feedback. Qua activiteit lijkt dit wel het oude Meguiars forum :P
Toch raar dat Mothers zelfs een cordless drill aanraad.

edit

Gewoon schilderstape voldoende?

De korrel in Mothers is wat lichter als die van de All Metal Polysh..En breekt dus makkelijker af.

Let wel op met die tape ,deze kan lijmresten achter laten ,de blauwe 3M heeft dit niet. Maar even een testje ,je wil niet na het polijsten nog 4u lijmresten verwijderen. ;-)

Thnx, ik ga wel ff zoeken naar de juiste tape. Bedankt voor alle adviezen. Ga ik zaterdag met frisse moed aan de slag.

Ja tis goed :P Ik ga wel opzoek naar een geschikt alternatief wat ik bij de bouwmarkt kan scoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.